Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 8 oktober 2016

Av Aamor & Tina - 8 oktober 2016 13:37

I måndags hämtade matte tavlan, världens vackraste motiv sa hon att den hade, hihi!
När hon visade mig den undersökte jag den noga och godkände den. Okej, på nära håll är det lite svårt att se men på avstånd är den jättefin. En väldans snygg kille också, hihi!

Tavlan är gjord med photopearls och den är 60x60 stor. Orginalfotot är taget av en granne som ta väldigt fina bilder på allt möjligt, mycket naturbilder. P. B. J. Photos.

Tavlan på plats på listen matte borrade upp.

I torsdags var syrran hos veterinären och fick rensat sina tänder och då berättade matte för vettisen om hur jag hade varit efter min tandrensning, hur lång tid det tog för mig att börja äta och hur svårt det var att gå på morgonen efter. Vettisen hade skrattat och sagt "jaha, då har du en riktigt duktig skådespelare hemma hos dig", hihi! Det visste matte redan att hon hade.
Syrran sov hela kvällen men sen var hon som vanligt igen.

Vi har inte syrran hos oss denna helgen för matte är inte helt kry, hon har ont i sin hals och börjar nog bli förkyld. Hon funderade på att ringa läkaren idag om det är halsfluss men när hon läst på deras sida så gör de inget längre mer än om hon inte alls kan svälja och det kan hon men det gör ont.
Hon gurglar, sköljer och dricker en massa konstiga saker så vi får hoppas det snart försvinner.
Matte har bara haft halsfluss en gång och då gjorde det ondare vill hon minnas men vid vanlig förkylning brukar halsont vara en dag och nu är hon inne på tredje dagen.

Vi tar det lugnt med andra ord, gick en långrunda i morse så jag fick rastat av mig och sen har matte tvättat sina arbetskläder, ska snart hänga upp dom för maskinen har stannat för ett tag sen men sen ska hon inte göra mer än gå ut med mig när jag vill och behöver.

Ha det bra alla!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards