Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 16 oktober 2016

Av Aamor & Tina - 16 oktober 2016 13:58

Min vecka har gått fort och jag har haft det bra hos syrran men den bästa tiden är ju ändå när matte hämtar mig och vi kommer hem.
Oftast är det lugnt och skönt men denna vecka har varit lite annorlunda, lugn och skön ändå.
Det började i mitten av veckan med att matte började låta konstigt och det blev värre och värre!
Hennes röst hade alla möjliga ljud, höga som låga men mest så kraxade hon.
Hon var så hes att det lät roligt och jag tittade lite mer på henne när hon sa nått för att riktigt fatta att det var hon som sa det och för att förstå vad hon sa, hihi!
De gjorde tydligen likadant på hennes jobb och plus att de tyckte hon lät rolig, kul att hon roar nån, hihi!
Onsdagen och torsdagen var kraxiga och sen lät hon lite bättre på fredagen men sen började annat.
Jag lider av grav sömnbrist för matte hostar och hostar, är så synd om mig.
Hon går till och med upp och sätter sig i fåtöljen mitt i natten och då kan jag inte bestämma mig för var jag ska sova.
Nu blir det inte mycket sovande för hon är riktigt störande. Ja det lär väl också passera, hoppas på att det försvinner snarast.
Pepper peppar ta i trä så är det inte lika mycket hostande idag som det var igår så jag hoppas på en fridfull natt.
Det är lite synd om matte också, inte bara jag som får störd nattsömn.

Vi har tagit det lugnt i helgen, matte har endast tvättat jobbekläderna och kört några varv med dammsugaren. Hon hade tänkt skippa den men så välte hon ut en skål med småsaker i och lättast var att dammsuga upp det.

I fredags och igår blåste det otroligt mycket, matte skrattade åt mig igår och sa att jag liknade en igelkott för mitt hår stod rakt upp när vi var ute. Sen fick hon en hostattack och höll på att kräkas i buskarna. Var ingen höjdare att vara ute.
Idag har det slutat blåsa men det regnar till och från, stänkte lite på min morgonrunda men vi märkte knappt det.

Ingen ny bild men jag ska i alla fall sova så fort jag får en chans!

Ha en underbar vecka!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards