Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 11 december 2016

Av Aamor & Tina - 11 december 2016 12:35

Nu var det söndag igen och redan 3:e advent, fy som tiden springer iväg det är ju snart julafton.
Jag och syrran har redan fått vars en julklapp av min matte. Affi brukar ligga på mitt svarta fårskinn de gångerna hon har varit här så matte köpte ett till henne fast ett grått och så tyckte matte att även jag skulle ha ett för grått har jag inget, hihi! Jag har ett vitt/beige, ett svart och ett grått krulligt (i bilen) så just ett vanligt grått okrulligt hade jag inte men nu har jag.
Är älskad och inte bortskämd, hihi! Jo jag är bortskämd också men på annat vis ;-)

Min vecka har varit bra men lite läskig ett par gånger.
Först smet jag ut när mattefar skulle gå ut genom dörren i måndags, jag trodde matte kom för jag tyckte jag hörde vår bil bromsa, bromsarna gnäller lite men hur mycket jag än tittade så såg jag henne inte och mattefar fick jaga in mig för jag hörde inte när han kallade, hade bara matte i tankarna. Kom in till sist och fick vänta ända till 17 innan matte kom.

En kväll hörde vi ett fasligt tutande/tjutande och matte trodde först att ambulansen kom på innergården men där var ingen men när hon tittade ut på andra hållet kom det en bil runt en hörna och efter polisbilen. Vi hörde polisen hojta "stanna, polis" och någon som sprang från den andra bilen och precis utanför vårt fönster kom personen. Läskigt!
Polisen fick fatt i personen och sen kom två civilpolisbilar och de letade runt med ficklampor.
Mitt i allt detta upplyste jag matte att det var dags att gå ut och när vi kom ut fick jag syn på alla människorna/poliserna som stod vid bilarna och tyckte att vi skulle gå dit och hälsa men tyvärr nappade inte matte på den idéen så vi gick åt andra hållet istället.

Idag fick matte för sig att balkongen behövde städas lite så "min hörna" fick en liten genomgång. Ett fuskträd som tappat nästan alla blad plockades bort och en resväska sattes in och annat kastades. Sen kom dammsugaren fram.
Det läskiga var sen att matte tog resväskan, gick ut genom dörren och lämnade mig kvar! Hon var borta jättelänge! Jag kallade och kallade och när hon kom tillbaka sa hon att hon bara varit uppe en trappa och slängt in väskan, tog max en minut. Kändes längre!
Sen gjorde hon likadant men en annan sak och var borta länge igen.
Läskigt när hon bara går sådär.


Kollade över min hörna på balkongen och den fick nästan godkänt.
Matte ska ta och rensa undan mer där men en annan dag. Hon mätte hur lång balkongen är för hon tänkte ev sätta upp gardiner, blir så varmt på sommaren. Den ena delen är 4,68 och den andra är 2,47 så det blir hyfsat långa gardinstänger.

Jag blev kammad och omtofsad igår och det var skönt för jag såg ut som en lurventuss, hihi!
Har kelat nån dag med Ollie, han ville följa med oss in men matte sa att det var bättre han gick hem till sig själv.

Nu ska jag vila mig lite för det tog på krafterna att städa balkongen, hihi!

Ha en bra vecka go vänner!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards