Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 18 december 2016

En!

Av Aamor & Tina - 18 december 2016 12:12

Vet ni om att det snart är jul? Ja, givetvis vet ni om det och vi vill att alla ska ha en underbar och lugn jul utan en massa stress och annat otrevligt.
Själv blir förhoppningsvis vår jul lugn och fridfull.
Matte jobbar endast en vecka till innan hon är lite ledig, hon har sen en vecka ledigt och som vi ska njuta av den. Vi ska sova länge och mysa i kopiösa mängder, hihi!

Min vecka har varit utan en massa läskigheter, tror alla samlades förra veckan och det är tur att det inte är likadant varje vecka.
Matte var riktigt sen i måndags för de hade möte och sen kom de aldrig ifrån där så jag fick vänta länge men matte själv sa att det var lugnt och jag bara överreagerade, ja ja!
Resten av veckan har sen flutit på i vanlig takt.
Jag har varierat lite på min kost för jag fick kyckling på torrfodret en dag och kokt rimmat kött en annan dag. Det var gott men det sätter fart på magen men det får jag ta och matte med, hihi!

Igår var vi duktiga, vi städade, tvättade, la in räkningar plus en del annat smått. Jag var helt slut sen, hihi!
Nä, matte gjorde det mesta men jag övervakade och det är jobbigt nog.
Matte kom på att det är ju julvecka den som kommer och fick leta upp sina röda arbetsbyxor, inte så svårhittade egentligen.

Idag började vi med sovmorgon, matte vaknade strax efter 8 men låg kvar till efter 10 och läste, själv sov jag som en stock.
Efter frukost, ja mattes alltså gick vi på en långrunda.
Jag träffade två hundar jag hälsade på en som heter Sten och är en Kromfohrländer och en Iza som vi inte är riktigt säkra på vad hon var för ras men väldigt söt.
Matte har träffat Sten förut men det var första gånger för mig.
Nu är jag helt utmattad och tänker kanske sova fram till vi ska till syrran för att gå ut med henne på en lite längre runda.

Början på rundan, lugn och sansad takt.

Slutet på rundan då matte tyckte jag slöade för mycket och sa "kom nu så ska vi se om där är några katter ute", jag spurtade då, hihi!

Ha en underbar vecka!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards