Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 17 april 2017

Av Aamor & Tina - 17 april 2017 20:15

Nu har påsken passerat, nästan i alla fall men några timmar återstår.
Hoppas ni alla haft en bra helg. Vi har haft det bra. Påskafton var vi hos syrran och mattefar, gäster var mattes faster, farbror, kusiner och make och son så vi var 8 personer och två hundar. Vi saknade givetvis mattemor men det är vad det är.

Vädret har ju varit riktigt trist, i alla fall de flesta dagarna men lite har solen tittat fram. Till och med snö fick vi och det var inget vi uppskattade nått vidare även om de fått mer på andra ställen här nere.

I går åt jag som en häst, hihi! Det var så att jag ville inte ha nån mat på påskafton och på påskdagen åt jag en halv portion mitt på dagen.
Vi hämtade hit syrran vid 15-tiden och vid 17 när hon skulle äta och började så tryckte jag bort henne och började äta hennes mat och innan matte hade hunnit fixa till mig hade jag ätit upp mer än hälften av hennes. Matte erbjöd då syrran min mat men den var ju min så jag tog även den, hihi!
Till slut var jag så mätt att syrran kunde äta sin mat i lugn och ro.
Dock var det inga hela portioner så det blev nog inte mer än en full portion jag åt om jag nu räknar efter, kanske lite mer än en full, hihi!

Idag körde jag och matte och hälsade på mattemor, jag var uppe i hennes säng och pussade på henne och sen fick hon en ansiktsdusch, jag fnös nämligen. Tycker hon kan bli bra och komma hem snart.
Matte gnällde lite på henne, nä inte gnällde men sa till henne att hon måste jobba för att bli bättre och anstränga sina muskler mer för annars kan hon snart inget. Muskler försvinner så snabbt och sen är det svårt att få igång dom igen. Matte märkte det när hon var kass i sin rygg och inte kunde röra sig på tre månader.
Vilket som så vill vi ha hem henne.

På väg hem efter besöket.

Matte hade riktig otur när hon lagade mat idag eller så var hon ovanligt korkad för hon brände sig två gånger!
Först skulle hon ta ut en form ur ugnen och höll på att tappa formen, grytlappen gled och då tar hon tag med andra handen, dumt med en varm form så hon brände sig mellan tummen och pekfingret.
Nästa gång så skulle hon lägga till nåt i formen i ugnen och råkar nudda uppe i ugnen med handleden och brände bort huden där, stort som en tumnagel blev såret.
Klumpigt gjort av henne!

Vi har precis kommit hem igen efter att ha varit och lämnat syrran för vidtog hem henne även idag. Nu har vi det lugnt och skönt, hihi! Nä syrran är snäll och har faktiskt vant sig vid att vara här hos oss.

Ha det bra alla!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards