Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 16 september 2017

Av Aamor & Tina - 16 september 2017 18:20

Tusan vad det har regnat dessa dagar, nästan hela veckan. Tur det har varit uppehåll lite då och då för annars hade vi fått skaffa båt istället för bil. När det regnat har det vräkt ner i en faslig fart så det har stått vatten lite överallt och brunnarna har inte kunnat ta emot allt.
Idag är det fint i alla fall trots att det vräkte ner när vi gick upp.

I onsdags hade matte Cilla med sig i bilen när hon hämtade mig. Det är mattes kollega, de jobbar inom samma men inte på samma ställe längre.
Hon följde med oss hem och sen höll jag ett vakande öga på henne så hon inte försvann, hihi!
Efter en stund piffade damerna till sig och sen gick vi tre ut till mattes bil och så körde vi iväg.
När vi stannade fick jag syn på Sara, en annan kollega till matte som jobbar på samma ställe som Cilla.
I dörren in i huset stod Irene en fd kollega så det var en massa damer och så jag, hihi! Irenes man var också där men han ville inte äta med damerna.
Jag var aningen störig efter halva tiden, var lugn under tiden de åt men sen visade jag hur en bortskämd Aamor kan vara.
Matte sa att jag troligen var hungrig för jag hade inte velat äta innan vi körde iväg.
När vi sen körde hem, Cilla åkte med Sara så det var bara jag och matte fick vi stanna en stund på ett ställe för det gick 5 vildsvin på vägen och de struntade i att där kom en bil. Matte körde först när de gick in i skogen igen.
Jag åt mat när vi kom hem och sen somnade jag för det är jättejobbigt att lyssna på 4 st tjattrande damer, hihi!

I torsdags tog matte både mig och syrran i bilen och körde iväg. Spännande tyckte vi först men sen kände vi igen doften när vi kom genom dörren så vårt förslag var att gå ut igen.
Vi var iväg för att få vår vaccination och det gick hur bra som helst. Jag pussade på veterinären efteråt medan syrran bara glodde på henne, hihi!
Åt sen när vi kom hem men resten av kvällen sov jag.

Mattes plats i soffan var utmärkt ställe att börja sova på, hihi!

I fredags var både jag och matte så trötta efter jobbet och veckan så jag gick direkt och la mig medan matte körde igång en maskin tvätt och vallade dammsugaren men sen vilade hon också sig. Jag orkade inte ens äta.

Idag har matte klippt mina klor, inte populärt men nu är det gjort men annars har vi mest slöat, jag sovit och matte läst.
Jag passade på att begära mat medan matte höll på att laga sin egna.
Tror jag ska locka ut matte på en längre runda nu för i förmiddags vägrade jag gå längre än tills jag hade pinkat, sen skulle jag in igen.

Ha det bra!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards