Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 23 september 2017

Ändå!

Av Aamor & Tina - 23 september 2017 15:50

Helg igen och det klagar jag absolut inte över, inte matte heller för hon har varit trött i veckan.
Hon påstår att det är mitt fel men det har jag svårt att tänka mig, hihi! För inte kan hon väl bli trött av att jag väckt henne tre nätter för att jag behövt gå ut, eller!
Har kommit lite i otakt med nr 2 och då vill det ut mitt i natten. Vi hoppas på vändning snart för även i natt väckte jag matte men eftersom vi inte hade nån tid att passa så känns det inte lika jobbigt.
Det kvittar hur långt vi går under den vakna tiden för vill inte nr ut så vill det inte.

Har blivit betydligt bättre vädermässigt för nu har det bara regnat varannan dag även om det är på tog för mycket så bättre än varje dag med regn.

I går försökte jag skrämma en hund vid namn Tyson men han blev inte rädd utan la sig ner på marken och rullade runt och sen hälsade vi. Han var en stor vacker (mattes ord) Rottweiler. Jag är störst ändå, haha!

Efter jobbet igår så slängde matte veckans jobbekläder i tvätten och sen vallade hon dammsugaren, jag bad henne öppna ut till balkongen så jag kunde gå ut där och slippa hennes tokerier.
Jag åt sen och direkt efter maten dök jag i min säng för även jag var trött efter nattspringadet.

Tvättmaskinen snurrar även idag för matte bäddade rent och jag hjälpte inte till, hihi!
Vet ni vad, trots att matte klippt mig måste jag ändå kammas!!! Tokigt va?
Det går betydligt fortare så det är skönt och sen är det bara tofsen som ska sättas upp.

Hit med godiset matte! Jag stod ut med kamningen och kräver godis, hihi!
Fick en bit och sen kom jag på att jag var hungrig så jag har även ätit så nu ska jag vila mig lite.

Ha det bra!

 
 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

24 september 2017 14:04

Så söt du är med två tofsar!
Det är nog lite synd om matte, som blir väckt klockan-mitt-i-natten flera nätter när hon måste upp och jobba.
Förhoppningsvis är din mage i lag igen, så ni får sova. Det gäller att samla krafterna till veckan som kommer.
Ha en lat och mysig söndag!!!

😻 Kram å puss på sötaste nosen 🐾

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

24 september 2017 15:12

Matte tycker också synd om sig som blir väckt, hihi!
Idag har vi varit och hälsat på syrran och matteföräldrarna.

 
Dui och Deco

Dui och Deco

24 september 2017 19:21

Hoppas det blir ordning på nr2, jobbigt att gå ut mitt i natten. Visst är det alltid lika härligt med helg! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

24 september 2017 19:32

Nja nån ordning har det inte precis blivit men matte tvingade på mig en långrunda igår vid 22.30 och då blev det resultat men inte än idag.
Helg är toppen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards