Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2017

Envis!

Av Aamor & Tina - 8 oktober 2017 16:53

Igår var ingen rolig dag, inte att vara ute i för det regnade hela dagen och inte lite heller. Vi blev blöta varje gång vi gick ut.
Men inne var en bra dag efter att matte väsnats färdigt med dammsugaren. Tvättmaskinen gick nästan hela dagen så det ljudet vande jag mig vid.
Vi slöade mest och varvade bokläsning med sovande (jag sov inte matte) och kel. Matte fick nått tramsigt för sig när hon hörde en bra låt och frågade om vi skulle dansa men då stack jag iväg och gömde mig, hihi! Hon fick dansa själv om hon nu tvunget ville dansa.

Idag var det bättre väder, blåsigt men inget regn och till och med solen tittade fram.
Vi besökte syrran och matteföräldrarna, matte klippte mattefar och tofsade om syrran.

Vi mötte Arktis på hemvägen och satt och snackade med honom och hans matte en stund.

När vi satt där kom grannen som bor i lägenheten över oss och han stannade och snackade en stund, han hade hållit en föreläsning någonstans idag och var nu trött.
Han sa nått som stämde på pricken på min matte så hade jag kunnat skratta hade jag gjort det.
Det är så att han har gjort/fått/tagit (vet inte vilket som stämmer) en Master i Kinesisk ansiktsläsning och han sa till min matte att bara genom att titta snabbt på dig ser jag att du är envis och är viljestark.
Stämmer utmärkt, hihi!

Inne igen så hamnade jag på trimbordet och blev omtofsad, genomborstad och ve och fasa kloklippt.
Sen trodde min matte att ville ha godis men se det ville jag inte för jag blev sur och gick och la mig med ryggen mot matte. Okej jag la mig i sägen i köket för hon höll på där och trots att jag var sur ville jag ändå vara nära.

Hon skulle tvunget ta kort på mig ändå!

I morgon ringer klockan tidigt igen så nu ska jag vila lite så jag orkar gå upp i morgon, äter nog min mat lite senare för är inte sugen än.

Ha det bra.

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

8 oktober 2017 18:57

Regn och ruskväder har vi också, det som är bra med det är att det blir mer tid för gos och kel! Hoppas att du fick gottiset senare. Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

8 oktober 2017 19:11

Jag har precis ätit upp godiset som förrätt, hihi!

 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

9 oktober 2017 18:55

Tänk så lika ni är. Lika envisa båda två, men tur att matte får sin vilja fram... Oftast i alla fall...
Kul att matte ville dansa med sin lille påg, fast tråkigt att hennes lille påg nobbade 🙀.
Vet du om att man inte säger NEJ till en DAM???

😻 Kram å puss på gulliga nosen 🐾

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

9 oktober 2017 19:25

Det sa matte också men eftersom hon uppfostrat mig får hon skylla sig själv, hihi!
Japp vi är som två tvillingar - de envisa två, hihi!

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

12 oktober 2017 14:47

Hmjam, vi undrar just hur bra den där ansiktsläsarkillen hade lyckats med dig, hihi? Eller med oss två katter? Vi har ju päls i hela ansiktet, så det krävs nog en specialexamen för att klara oss :D
Fina bilder <3
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

12 oktober 2017 16:34

Matte säger att det är inte svårt att se att jag är envisare än envis, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards