Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 15 oktober 2017

Av Aamor & Tina - 15 oktober 2017 18:06

Min matte har varit sen och hämtat mig flera gånger denna veckan!
I måndags jobbade hon länge men hon var extra sen för hon snackade med en kollega som hon inte träffar varje dag och hon hade det lite jobbigt nu så de pratade en stund så det var okej att hon var sen.
I tisdags var hon och handlade men det tog lång tid så jag började ?gråta? efter henne. Mattefar ringde och frågade var hon blev av för hennes påg var ledsen men som tur var kom hon några minuter senare och då var jag jätteglad igen.
De andra dagarna kom hon nästan i rätt tid, var lite andra ärenden hon skulle nån av dagarna men de gick fort.

En av våra grannar frågade oss i torsdags om vi sett grannen i just mitt emot oss men det hade vi inte. Några hade blivit oroliga för där var mörkt och nerrullat i sovrummet vilket det aldrig är.
Mannen är några år över 70 och nästan aldrig borta så klart man blir orolig.
I fredags ringde vår granne på hos oss och frågade om matte sett mannen men det hade hon inte. Ingen som svarade i telefon eller vid dörren när de ringde på sa grannen och posten låg kvar.
Det slutade med att de ringde polisen och efter lite koll från deras sida fick de till svar att det var under kontroll men de kunde givetvis inte säga mer. Vi tror att han är på sjukhuset och är det så hoppas vi han blir bra igen. Bra att grannarna är uppmärksamma.

I helgen skulle jag egentligen badat men matte tyckte vädret var så dåligt och blött att det inte var lönt för jag hade blivit skitig lika fort igen. Vilken tur jag hade, hihi!
Igår gick vi en lång runda på förmiddagen, var uppehåll i regnandet. Vi gick ner om kolonierna och givetvis mellanlandade vi på bänken vid idrottshallen, är ett måste ju!

Matte säger att vi skå gå vidare men jag har plötsligt slutat förstå svenska, hihi! Till sist gick hon och lämnade mig kvar och det var inte kul så jag kutade efter.

Idag var vi på visit hos syrran, matte klippte gräset i vår hage. Gräset var för blött sa hon men det blev klippt så nu kan vi gå ut där igen. Vi är lite känsliga om gräset är för högt där, går bra ute i ?det fria? men inte i hagen.
Syrran och mattefar gick med oss en bit när vi gick hem.
Jag har ätit och blivit kammad och när det var klart åt även matte. Jag låg och tittade på när hon lagade maten.

Inget som passade mig men jag bad om lite mjölk när matte åt så det fick jag, laktosfri mjölk är mumsigt.

Ny vecka startar i morgon och vi får se om det blir lättare att gå upp denna veckan än den som gått för det var rent ut sagt skitjobbigt, mörkt på morgnarna och inte alls kul att vakna.

Ha det bra!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards