Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2017

Blåsigt!

Av Aamor & Tina - 29 oktober 2017 14:37

Vilket blåsigt väder vi haft i helgen. Blåst och blåst och som tur är har jag varit ankrad med matte för annars hade jag nog lyft, hihi!
Har nog blåst hår i ögonen för matte såg att jag var röd i mitt högra öga, hoppas det lägger sig.

En dag i veckan träffade vi på en man som berättade att han haft Shih Tzu när han var liten och ett av hans minne var att det var en envis ras. Matte höll med honom och sa att det stämmer, de vet vad de vill och inte vill!

Visst är denna söt!

I fredags när vi kom hem satte matte igång tvättmaskinen och dammsugaren men när de var klara tog vi det lugnt.
Igår tvättade hon en maskin och sen slöade vi mest hela dagen, matte läste och jag vilade. Blev en hel del gosande också.

Idag var vi och hälsade på syrran en stund, matte kammade henne och så fikade hon med matteföräldrarna.
Nu när vi gick hem så gick även mattefar ut med Affi så vi hade sällskap en bit på vägen.
Hade det inte blåst så förbaskat så hade det nog varit skönt för solen skiner.
Matte har satt in mat i ugnen så snart nog luktar det nog gott.

Matte brukar kalla mig lille bebis så här är jag, hihi! (Gammal bild).

Ha en go vecka!

 
 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

29 oktober 2017 20:02

Denna är en av mina favoritbilder på dig, du är bedårande med napp i munnen!
Vi får hoppas att blåsten lägger sig... Mina tjejer från hemtjänsten har blåst hit från parkeringen. Inte kul om det regnar OCKSÅ...
Idag har vi sett snöflingor med 🙀.

😻 Kram å puss på nappsöta nosen 🐾

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

29 oktober 2017 20:20

Nä regn till den blåsten så kvittar det nästan vad man har på sig säger matte.

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

2 november 2017 16:01

Hihi, så gulligt med napp! Men allt klär ju en skönhet <3 Matte tycker också att blåsten är jobbig. Vi märker den inte så mycket utom ibland, när vi sitter i fönstret och det kommer en stormby. Nyligen haglade det också, det var spinnande!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

2 november 2017 16:22

Låter lite kul när det haglar men det gäller bara om man är inomhus, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards