Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 18 november 2017

Av Aamor & Tina - 18 november 2017 12:56

Det är väldigt synd om mig nu och även om matte men mest synd om mig.
Matte upptäckte att mitt vänstra öga var rött denna gången, högra förra gången och hon höll koll på det en dag men så i onsdags var det väldigt geggigt och såg konstigt ut och jag var väldigt irriterad i det. Hon ringde veterinären och vi fick tid dagen efter.
Hon sa att jag hade ett djupt hål på hornhinnan så hon ville att även ögonveterinären skulle titta på det så vi fick tid där i fredags klockan 08.00, det var nere i Vellinge, 45 minuters körväg i rusningstrafiken på vägar matte inte kör vanligtvis men vi hittade dit.
Ögonvettisen konstaterade att där var ett otäckt sår på mitt öga och ökade på medicineringen.
Jag har två olika penicillindroppar, en sort som ska tas 3 ggr/dag och en sort som matte själv ska blanda för den ges annars intravenöst men nu ska den droppas i mitt öga för att ta bort ev alla otäcka bakterier som kan anfalla såret. De ska droppas varannan timme dygnet runt idag lördag, även igår så ofta och sen 6 ggr/dygn. Sen tog de blod från mig och gjorde serum som också det ska droppas lika ofta som det penicillinet (det som droppas varannan timme).
Fick även antibiotika i tablettform och smärtstillande. Tyvärr har jag bara kunnat ta smärtstillande en gång för det kan bara ges med mat och igår åt jag inget.
Nu hoppas vi att det blir bra och att ögonvettisen är nöjd på tisdag när vi ska på återbesök. Hon är då där min vanliga vettis är, 20 minuter hemifrån.

Här väntar vi på att serumet ska bli klart och matte ska få all info om min medicinering.

Blev lite snårigt för matte igår för först var vi iväg och sen lämnade hon mig hos matteföräldrarna för att jobba lite. Strax efter 13 kom hon och droppade mina ögon för att bege sig iväg igen.
De skulle nämligen ha en gemensam kul/god/trevlig eftermiddag/kväll med jobbet där alla kollegorna som kunde skulle träffas. De kunde välja mellan bowling, bad och sol/värmerum. Matte bowlade. Blev en del serier för de var 6 st på den banan men efter två serier hoppade 4 av så matte och hennes närmsta kollega spelade vidare själv. Matte ledde i början men sen van han till sist men kul hade dom.
När dom sen kom tillbaka igen fick matte komma och droppa mina ögon för att ge sig iväg igen först lite samkväm och sen skulle de gå och äta buffé på ett ställe i stan. Det var gott och de hade kul. Matte avvek strax innan 21.30 tillsammans med två andra, hon körde sin kollega hem så han slapp gå och sen hämtade hon mig.
Matte sa att de var nog ca 32 st och åt några hade avvikit redan efter den första delen av kvällen.

Flera gånger under natten har matte väckt mig för droppar så gissa hur trötta vi är.
Gör inget säger matte bara ögat läker så blir hon nöjd.
Matte sa att hon troligen har världens bästa kollegor (de hon jobbar närmst med) som ställer upp och trixar till det nu när hon fick åka iväg med mig och chef som är omtänksam och säger gör så bara din vovve blir bra.
Matte har många bästa kollegor även bland dom hon träffar då och då men det är viktigt att man trivs med de man träffar dagligen och det gör matte verkligen för de har så roligt ihopa.

Nu är det snart droppdags igen så......
Håll nu tummarna för mitt öga.

Ha det bra!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards