Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 22 april 2018

Nytt!

Av Aamor & Tina - 22 april 2018 19:23

Vilket väder vi haft, har varit så skönt och varmt. Blåste lite väl mycket igår men vi hittade en lugn plats på mattemors trädäck.

I onsdags fick vi passa mattemor eller om det var tvärtom kanske för matte var ute med två kollegor hemma hos en tredje och åt gös.
Hon sa att det var väldigt trevligt och gott.
Vi blev jätteglada när hon hämtade oss och så fort vi kom hem åt jag min mat för den matte serverade mig hos mattemor ville jag inte ha. Går ju inte att äta där utan matte!

Igår, lördag fixade matte nytt staket till oss i vår hage. Det gamla började gå sönder. Det är kompostgaller som hägnar i hagen.
Hon drog bort de gamla rostiga och söndriga och sen klippte hon gräset under. Var nog rätt svårt att dra loss för hon lät en del, gräset hade växt över i botten på gallret och satt ordentligt fast på de flesta ställen.
Hon ska bara ha en paket till med kompostgaller för att få hela helt ny.

Så här blev det.

Idag har det inte blåst så det har varit jätteskönt.
Vi har varit ute mycket och mattemor och matte satt ute och solade på middagen.
Jag höll mig mest i skuggan.
Gick en lång runda när vi gick till mattemor och jag ville att vi skulle pausa på varje bänk vi såg.
Till sist sa matte att det är tur att bänkarna är slut nu för annars blir det kväll innan vi kommer fram.

Inga fler bänkar gör att vi tar långa pauser vid nosbara knutor som snöskottaren dragit upp i vintras. Alla hundar lämnar nyheter där de alla måste undersökas noga, hihi!

Nu har vi varit hemma ett tag och jag har ätit.
Nu får jag, Tina lite lugn och ro för bägge gullungarna ligger och snarkar.

Ha en bra vecka!

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

24 april 2018 16:51

Oj, så fint ni har fått. Matte är duktig. Nu får ni inte riva det nya staketet. Det är ju till för er säkerhet.
Hoppas att Mattemor äntligen får sin elrulle och ka ge sig ut på egna äventyr ;-)

Kram och puss på snälla nosar och en hälsning till Mattemor

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

24 april 2018 19:08

Det blev bra och matte blev nöjd.
Mattemor har provat att köra och ska in en gång till för att öva. Ut i trafiken direkt och kunna styra denna utan att ha kört sånt innan är inte lätt så det gick inte jättebra första gången. Hoppas det går lättare nästa. Okej hon har kört bil men det är ju inte likadant. Vi hoppas ju fortfarande för att öva ca 20 minuter som hon fick och sen inte mer är inte mycket för att bedöma om hon får en eller inte.

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

26 april 2018 16:08

Så bra att matte fixade staketet, så att ni är trygga <3 Härliga bilder på er och allt det gröna!
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

26 april 2018 19:13

Det känns bra med helt staket, mest för matte och mattemor.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards