Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 16 september 2018

Av Aamor & Tina - 16 september 2018 19:50

Matte har varit lite seg i veckan för hon har varit förkyld, hon har jobbat så det har inte varit så farligt men man blir lite tröttare.
Hon är betydligt bättre nu.

Vår lilla kompis Iris har kommit till Skåne igen, hon var i Norrland i ca en månad. Vi blev jätteglada när vi såg henne.

I helgen har vi slitit hårt kan ni tro. Vi har gjort en ramp till oss. Nä kanske inte till oss utan först och främst till mattemor.
Hon har en hiss på framsidan av huset men den strular ofta så hon vågar inte använda den.
Hennes granne har hjälp henne och igår klädde vi den med brädor.
Grannen sågade rätt längder och matte skruvade dit dom. Vi låg nära och hjälpte till. Jag höll brädorna på plats med min haka, matte sa att jag hade dom som kudde men jag höll dom på plats så de inte försvann, hihi!
Idag provade vi rampen.

Jag gick inte ända ner till slutet för brädorna luktade lite konstigt.
Vi kan använda den och slippa hoppa i trappan. Ett plus är att går vi ut en bit så ser vi mellan garaget och huset och inte från markhöjd som innan utan vi sitter högt.
Rampen är 4 meter lång och även mattemor provade den idag.

När matte och mattemor fikade ute idag ville vi upp på bordet bredvid deras.

Jag höll koll på Sixten, gräsklipparen medan syrran vilade lite.

Igår blev det rena hundmötet för först mötte vi Gizmo sen Sandy och strax efter kom Arktis och Kylie.
Vi alla snackade en stund innan matte tyckte det blev kallt och ville in igen.

Ha en underbar vecka!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards