Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 29 september 2018

Av Aamor & Tina - 29 september 2018 19:12

Tycker det börjar bli mörkt så tidigt på kvällarna nu och visst blir man tröttare då.
Till och med matte blir tröttare men tyvärr hittar hon dåligt till sängen, beror inte på dåligt minne utan hon har annat att göra vid sängdags. Hopplös är hon.

I torsdags fick vi åka bil en liten bit och när vi hoppade av luktade det väldigt mycket av allt möjligt, andra hundar och många människor som gått där.
Vi var bara i stan men det luktade ändå annat.
Vi gick in genom en dörr och där satt ett äldre par som sa att vi var väldigt fina.
Rätt som det var öppnades en dörr till och vi gick in där men när matte vände sig om för att stänga dörren så var jag ute igen.
Han har ju faktiskt varit inne och vänt sa damen men vi hann inte göra nått och så skrattade hon.
Jag luktade att det var hos veterinären vi hamnat.
Vi fick bara vår vaccination och en spruta i nacken tåler vi bara matte är hos oss hela tiden.
Vi sa inte ett enda ljud och matte berömde oss så.
Fast när vi kom ut satt en annan hund och väntade och den fick en blåsning av mig och tyvärr blev matte inte lika glad på mig då. Jaja, bryr mig inte.

Tödde och Mödde kallar matte oss ibland. Vi vägrade gå in för har vi nu fått vars en spruta så måste vi få bestämma när vi ska gå in.

Matte fick present av jobbet i fredags. En träkorg full av godsaker och ett presentkort i köttaffären.
Hon blev jätteglad.
Hon fick även två små flaskor med bubbelvin av en gammal kollega. De blev levererade av mattes nuvarande kollega som bor granne med henne. När matte fyllde 25 år så jobbade de ihopa och då kom hon på morgonen innan jobbet med likadana flaskor och goda snittar. Otroligt gulligt av henne, damen är 88 år.
Matte fick även ett kort av henne som skickade födelsedags kort till oss.
Matte känner sig så glad över uppvaktningen trots att hon inte än fyllt år plus att hon inte ska fira den.

Vi har precis blivit färdiga med ätandet och efter maten godiset så nu är syrran mätt och nöjd och springer runt och piper med leksak och trycker upp den i huvudet på mig och är alltså allmänt störig så jag rymmer ut på balkongen för där är mörkt nu och hon gillar inte det. Jag vill helst vila mig efter maten.

Ha det bra.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards