Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 4 november 2018

Bra igen!

Av Aamor & Tina - 4 november 2018 18:56

Jippie säger vi för mitt öga är bra igen! Var rött några dagar men fullt öppet och inget sår syntes fast matte undersökte noga.
Jag tycker det är skönt att slippa mattes tvättande och droppande, nu är det bara det normala tvättande och droppande.
Matte är lite nere när hennes lille påg inte är helt okej, hon säger att det gör ont i hela henne. Hon blir orolig för mig och det är ju rätt normalt hoppas vi.

Affi chockade matte igår! Matte var i badrummet och hörde att jag hoppade upp i soffan men sen kom jag in till henne i badrummet så hon tänkte inte mer på det. När vi sen gick in till soffan låg en hund där och matte utbrister, det är ju du Affi!, och hon viftar på svansen och ser såååå nöjd ut. Sen lägger hon sig på kuddarna.

Affi har nämligen aldrig hoppat upp i en soffa eller liknande, hon får men har aldrig kunnat trodde vi.
Jag har studsat upp sen jag var liten.
Var lite kul och nu undrar matte om hon ska göra det fler gånger.

Matte var igår och tände ljus till mattefar och på kvällen chattade hon med en vän, de har känt varandra sen de var 5 år och vännen hade även tänt ett ljus hos honom. Så gulligt gjort.

Vi var ute och gick en lång runda igår med matte och mattemor. Vi var ute i över en timme, var härligt väder.

Matte säger att vi behöver bara gå upp tidigt 2 morgnar den veckan som kommer för hon har tre dagars semester, låter perfekt tycker vi!

Syrran fick inte stå och glo mig i ansiktet sa matte så hon valde att ligga nära istället, hihi!

Ha det bra!

 
 
Julia

Julia

4 november 2018 22:57

Så duktig Affi var, som KUNDE hoppa upp i soffan. Nu får du nog konkurens bland kuddarna där nu.
Skönt med en kort vecka! Hoppas att ni får det mysigt under mattes semester.

😻 Kram och puss på gulliga nosar 🐾

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

4 november 2018 22:59

Soffan var ett ställe jag fick vara ifred om inte matte hjälpte upp henne, nog kört nu, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards