Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 13 december 2020

Bil!

Av Aamor & Tina - 13 december 2020 15:57

Lite konstig vecka för där blev en kort helg mellan!!!
I måndags sa matte att vår bil skulle till veterinären (mekanikern va det visst) för den behövde lite omvårdnad och service. Nytt batteri blev det bland annat och sen hade matte ett helsike med att få igång radion innan hon kom på att hon måste ha koden som finns på ett kort. Men var tusan var det kortet??? Nu hittade hon det dagen efter och kan lyssna på Rock klassiker igen när hon kör bil.

I onsdags var vi lediga och passade på att hälsa på mattemor. Matte spelade lite musik för henne, den hon gärna satt och lyssnade på innan och sen fick matte henne att skratta lite när hon berättade om bilen och letandet efter kortet. Mattemor vet hur matte kan vara. Kändes bra i hjärtat när vi körde hem igen.
Sen var matte och en granne och åt mat på en restaurang men då var vi i huset.
Dagen efter tyckte jag att det varit en kort helg så jag ville inte gå iväg när matte sa att det var jobb.

I torsdags kväll satte matte oss i bilen och körde långt ut på landet, kändes så i alla fall men vi var bara hos vår veterinär för vår vaccination. Gick jättebra, matte säger att vi är bara bäst.

Igår var vi och tände ett ljus hos mattefar för det var 3 år sen han lämnade oss.
Hemma igen satt matte och pluggade lite och skrev kladden på den sista inlämningsuppgiften. Nu har hon bara en gång kvar och renskriva och lämna in sen är hon klar. Hon fick bedömningen på den första inlämningsuppgiften i fredags och hon fick B+ på den. Hon blev jättenöjd.

Idag har vi mest slöat. Matte gjorde skånsk kalops och mums vad den var god. Jag och Affi åt också.
Tyckte matte var lite snål men så kan det vara ibland.

Tyvärr är det tillfälligt besökstopp hos mattemor nu till den 22:e så vi kan inte hälsa på henne. Tur vi var där i onsdags säger matte.

Ingen ny bild men eftersom vi åkt bil några gånger denna veckan fick det bli denna.

Ha en fortsatt bra Lucia!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards