Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 11 juli 2021

Av Aamor & Tina - 11 juli 2021 17:02

Nu har vi bara en vecka kvar att jobba och sen är det semester!
Nu har jag inte varit arbetare så länge och jag älskar verkligen att vara med på jobbet men inget går upp mot att ha ensamrätt, så långt det går på matte.
Sen är det skönt att bara vara.
Har varit ett tufft halvår för oss. Mattemor som somnade och allt runt det som ska göras och sen Affi som fick somna, usch ja!
Finns de som har det värre säger matte men det var ändå tufft för oss vad matte än säger.

Vad har jag gjort på jobbet då denna veckan som snart är slut?
Jag har hjälpt till att byta sågklinga på bandsågen. Var mer delaktig innan matte fick upp mobilen men hon sa samtidigt till mig att inte vara ivägen. Men jag hjälpte våra kollegor.

Kollar här så inget flög iväg, hihi!

Jag har passat panelen så den inte rullar iväg, den ligger uppe på rullande vagnar.

Det var ett hårt jobb så jag somnade, hihi!

Jag blev så trött på att matte bara gick rundor och inte var på samma plats någon längre stund så när hon väl satte sig ner så såg jag till att jag skulle märka om hon gick!

Smart jag är, hihi!

Har hjälpt matte att måla och fick gul färg i håret, matte stänker lite väl mycket men det var bara några stänk.

Sluta stänk på mig matte!

I helgen har vi tagit det lugnt, jag i alla fall.
Matte städade och rensade några hyllor i garderoben, satte upp en hylla på balkongväggen och sen var vi idag och plockade lite i huset och kollade till det.
Matte vaknade i går av åskan som tydligen var väldigt nära eftersom det blixtrade och smällde nästan samtidigt men jag var inte rädd utan sov vidare.
Vi gick en långrunda i går också, jag fick bestämma och valde att gå en runda som jag inte gått, på länge. Den är lång för mig även om den inte är lång för matte men den längsta jag gått sen jag fick min artros. Kändes bra och matte säger att jag bestämmer själv och känner hur långt jag kan.
Går inte fort men det går, hihi!

Ha det nu jättebra!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards