Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 25 juli 2010

Av Aamor & Tina - 25 juli 2010 22:13

Tyvärr klarade sig inte alla djuren när djuraffären brann, det är sogligt och fruktansvärt hemskt!   


Min dag har varit ganska så slapp!

Var borta om hos mattes moster och lämnade en tidning och där drack jag upp kattens mjölk och såg till att jag fick nytt vatten i hennes skål, hade ju stått där sen morgonen!

Har snackat med tre hundar, en Pudel som heter Linus och sen två Silkesterriers där den ene heter Nicky men vet inte vad den andre heter, alltid Nicky som störar sig så man har hört det namnet.

Annars har dagen varit lugn, jag har mest slappat, legat i fönstret och tittat ut och sovit.

Gosat en hel del med matte, är mysigt att krypa så nära man kan och lägga tassen i hennes hand, gäller bara att få ner henne på golvet först!


Hoppas att matte snart ska lägga sig för hon har lagt sig sent och vaknat ganska så tidigt och det sliter på en liten hund!


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 25 juli 2010 09:43

Nu har det hänt igen, en troligen anlagd brand.

Började i gårkväll vid 21.30 ca i en gammal lagerlokal i trä som brann ner helt och sen spred sig elden till en djuraffär, fy f-n för de som sätter eld på saker! Skäms på er!

Enligt tidningarna lyckades nästan alla djur räddas men fiskar och sköldpaddor lämnades kvar, jag hoppas att även de kom ut och att tidningarna har fel, det är för j**ligt.

De lyckades rädda ICA affären som ligger ihop med djuraffären i alla fall.

Brandmännen håller på fortfarande med eftersläckningen.


Matte en typen vaknade redan strax innan 7 och var uppe och störade sig då, själv låg jag utslagen på mitt fårskinn.

Vi gick en runda vid 8.30 och när vi kom tillbaka var jag hungrig. Åt en hel portion men torrfoder och leverpastaj.

Finns risk för en rullande Aamor innan mattes semester är slut, hihi.

Fast matte säger att det är nog ingen risk för mig för jag är ganska benig enligt henne är det värre för henne själv, hihi!


Vädret idag är blåsigt och pyttelite regnstänk, ca 15 grader och matte fryser men jag gillar det förutom blåsten.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards