Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under december 2009

Av Aamor & Tina - 31 december 2009 10:17

Jag sov även idag till nästan 9, skönt!

Nu på morgonen gick vi en riktigt långrunda, matte sa att vi gör detta nu när det är lugnt med smällare så tar vi kortare sen. Är ju onödigt att riskera att jag blir rädd säger hon.

Vi gick runt kolloniområdet och dammarna och där var massor av fåglar.

Först såg jag en stor grå sak, matte sa att det var en häger, den flög nästan precis över mattes huvud.

I den ena dammen var där massor av änder i olika färger och sorter men de gömde sig så vi kunde knappt se dom, hörde bara deras kvackande!


Vi har ca -6 idag också och solen skiner så vädert är underbart, ingen snö.


Nu vill jag önska alla vänner och alla andra...


Gott Nytt År!!!

 

 

  

Av Aamor & Tina - 30 december 2009 20:24

Vi har fått riktigt småkallt nu -7, visst inget jämfört med vissa av mina bloggvänner men ändå kallt!

Var ute på min kvällsrunda för ett tag sen och både matte och jag blev förvånade att temperaturen sjunkit så mycket.

Mötte inte en enda hund eller människa för den delen, sitter alla inne i den goa värmen eller!


Fick ett riktigt "flipp" när jag kom in, sprang rundor som en 100 m löpare, upp i soffan och ner igen (glömde att jag inte kan hoppa ner ibland), in i min ena säng där jag kastade mig på sidan och började sprätta och sen började jag om igen!

Matte trodde nog jag blivit helknas! Jag var bara glad och full med bus men nu har jag däckat på mattes fot.


Matte ska titta på Morden i Midsomer så det blir inte mer från mig idag!


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 30 december 2009 17:31

Idag har jag varit och gått en bit vid havet men det blåste kallt så det var inte speciellt skönt där.

Det bästa med det var att jag hittade massor av kaninlortar som jag hade planer på att äta men matte såg så klart de flesta men en och annan slank ner, mumsigt!

Matte sa til mig att sånt kan du äta men fnyser åt mat! Det är ju stor skillnad men det fattar hon ju inte!

Jag har ju åkt bil också för annars hade vi inte kommit till havet, nästan 9 mil blev det. Kul att åka bil!


Ingen snö än så länge men det är kallt, inte så kallt som vissa bloggkompisar har, tack och lov men ett par minus grader har vi.


Nu tänker jag vila lite för jag blev trött efter havsbesöket!

Av Aamor & Tina - 30 december 2009 09:39

Det skulle ju snöa hos oss igår eller nu i natt men vi har ingen snö, visserligen minus grader så den kommer kanske idag, hoppas!


Inatt har jag sovit nästan hela natten, vaknade vid 4-tiden och då var jag tvungen att snacka med matte lite men vi somnade fort igen!

Vi sov till 9, matte vaknade först och väckte den fräckisen mig!


När jag var ute på min morgon promenad så såg jag två katter och ville så klart hälsa på dom men fick inte för matte för de känner inte mig.

Tur var väl det att jag inte gick och hälsade för helt plötsligt får de för sig att de ska göra fler katter och man vill ju inte störa!   

Matte försökte störa dom men det var inte lönt, hon tycker att det räcker med lösa katter här.


Nu tänker jag vila lite innan min dag drar igång på allvar.

Av Aamor & Tina - 29 december 2009 20:38

Varit ute på min kvällspromenad för ett tag sen och det knallar och smäller lite överallt. Matte säger att det bara är raketer och sen leker vi lite.

Visst jag har inget mot att leka lite men än så länge bryr jag mig inte på det som smäller, jag tittar på matte och går lugnt vidare.

När vi kom in fick jag så mycket beröm och kel att jag längtar nästan till nästa gång det smäller, kanske!


Nu ska vi slappa lite i soffan så jag säger.............


Natti Natt....

  

Av Aamor & Tina - 29 december 2009 17:52

Affi behövde få sina klor klippta så jag, matte, mattefar och Affi gav oss iväg till vår affär.

Affi var jätteduktig idag, sist darrade hon lite men hon bara satt still i min mattes knä, visst hon försökte sparka bort Giselas hand (kloklippardamen) några gånger men det var inte så farligt.

Sen tyckte matte att mina klor lika bra kunde trimmas lite, men hallå, det är bara 10 dagar sen sist, tänkte jag. Vilket som så blev även mina klippta.


Sen åkte vi vidare, vi var uppe i vår köttäffär men där var fullt med folk så vi vände igen, till bageriet och handla nått gott bröd och sen skulle matte förnya sitt lotto.

Det har blivit lite mer bilåkande idag och det är kul förutom när matte gick iväg med sitt lotto för då blev jag lämnad ensam kvar i bilen, mattefar och Affi var där men matte gick ju!

Matte fick pengar tillbaka denna gång på sitt lotto, hela 24:-, inte ofta det går med vinst.


Jag har ätit lite mat nu så nu tänker jag vila mig lite!

Av Aamor & Tina - 29 december 2009 10:02

Sov idag till klockan 9, men jag har störat mig lite i natt säger matte.

Pipit och velat bli kelad precis när matte somnat till. Vadå, blir man gose sugen så kvittar det väl vad klockan är, eller hur?


Vi har frysgrader nu igen hos oss och det är faktiskt skönt för allt blev så kladdigt när det var töväder. Vädergubbarna har lovat snö men det tror jag på när den kommer.

Snöade i och för sig igår men bara i 20 minuter och inget som blev kvar.


Gått min morgonrunda och provat mitt nya koppel, matte köpte ett igår, jag tycker det är lite kort men matte gillade det tydligen.

Jag har även ett flexikoppel och då har jag mer frihet, detta är ett "fast" koppel.

Fast det var roligt att bita i när vi var på väg hem, sista biten!


Matte ska nog snart fixa till min frisyr för jag har precis fixat den själv men nu ser jag knappt något.

  

Jag och syrran! 

Av Aamor & Tina - 28 december 2009 22:09

Idag har det hänt mycket!

På förmiddagen begav vi oss till Affi och jag misstänkte att matte hade planer som inte gällde mig och min medverkan så jag hade koll på henne hela tiden.

Det hjälpte så klart inte! Matte körde iväg strax efter 11 och lämnade kvar mig fast det var helt okej.

Efter ett tag kom mattemors syster och hennes dotter på besök och jag blev så glad, hoppade rakt upp i knät på systern och skulle överösa henne med min goda pussar.

Sen sov jag ett tag för jag blev trött.

Klockan 15.45 kom matte tillbaka. Var hade hon varit SÅ länge?

Hon hade varit hos frissan och sen i två affärer, den ena var en affär för oss hundar så det fanns godsaker och annat kul i den kassen.

De har inget med att jag är bortskämd, JAG kan ju inte hjälpa att matte gillar att handla till mig!


På kvällen sa matte att vi skulle hälsa på hos en kompis så vi gick dit. Jag fick många pussar av hennes son Hampus och sen har de en katt som var väldigt nyfiken på mig men ville inte hälsa och då blev jag lite förnärmad av så matte sa att jag fick behålla kopplet på när katten var inne. Trist!


Nu äntligen är jag hemma och kan vila mig. Matte hade en sådan rolig stil när vi gick hem för det är snorhalt så hon trippade fram.


Sara: Det enda bilåkande jag fick igår var från vårt till matteföräldrarna för sen gav sig matte iväg själv!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards