Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under januari 2015

Av Aamor & Tina - 31 januari 2015 17:39

Jag väckte matte 05.30 för att höra om hon låg kvar i sängen. Hörde inte henne och såg inte henne så när hon svarade "vad är det nu Aamor? Det är för tidigt att gå upp." blev jag så glad att jag studsade upp i min egen säng och somnade på studs.
Sen sov vi till 9.

Vi gick en runda som blev så där lagom lång men det blev lite besvärlig, hihi! Jag skulle sätta mig ner för nr 2 och fick syn på en hund och valde att titta på den istället och lite senare gick vi över en väg och då tyckte jag att det var bra att sätta sig för ett nytt försök mitt på vägen men matte tyckte inte det för det kom en del bilar så hon fick skojat till det lite så jag glömde bort nr 2. Gick sen en liten bit och då blev det på ett bra ställe eller bättre än de andra i alla fall, hihi!

Efter en kort runda hemma gick vi till syrran för matte hade lovat köra mattefar till affären och så behövde vi handla lite också.
Nu fick inte jag följa med utan blev lämnad och detta trots att det är lördag!
Lyckan var fullkomlig när matte kom tillbaka och jag rusade ut i trädgården och mötte henne när mattefar öppnade dörren. Matte är bara bäst!

Efter lite fick gick vi hem, jag hade frågat matte ett tag när vi skulle hem och var med på noterna direkt när hon sa att det var dags!
Jag har sovit en stund nu och tänker få upp matte ur soffan där hon nästan precis satt sig för hon har tvättat och lagat mat så nån lång vila ska hon inte ha, hihi!
Ska nog äta när jag kommer in igen!

Trevlig lördagskväll på er!

Gammal bild!

Av Aamor & Tina - 30 januari 2015 17:51

Vi kom iväg lite för tidigt i morse så jag fick nosa var jag ville och hur länge som helst, nästan i alla fall.
Matte sa att det var fredag och att det var sista dagen denna vecka vi behöver vakna till väckarklockan och det låter alldeles utmärkt.

Jag och syrran har varit uppe på bordet mest hela dagen när matteföräldrana var där så klart. Det är bra där för vi kan skifta mellan gos, sova och titta ut genom fönstret. Vi försökte berätta för en svart hund som passerade att vi var chefer på den vägen men den struntade totalt i oss och bara gick vidare. Mattefar sa att den inte hörde oss så det var därför den bara gick vidare och vi som talade om det väldigt högt, hmmmmm!

Matte var i djuraffären innan hon hämtade mig, hon ville se om de fått in godiset som varit slut länge och det hade dom fått så nu har jag sånt mumsigt hemma.
Vi körde hem efter att matte fått mat hos matteföräldrarna och sen satt vi ute en lång stund innan vi gick in.
Har ätit men först försökte jag få godis istället men matte kastade ner små bitar godis i maten så till slut fick jag äta, inte allt men jag blev mätt.
Min knuta fortsätter minska men inte lika fort som i början men det viktigaste är att den minskar i alla fall.

Nu ska vi hålla helg och bara njuta av den och inget speciellt har vi inplanerat heller. Trevlig helg på er!

Jag kollar in om det var nått godis i min godisgömma, ni kan ana den lite vid mitt ena öra närmst bokhyllan men den var tyvärr tom och matte sa att den inte skulle fyllas heller så jag gick och la mig!

Av Aamor & Tina - 29 januari 2015 19:00

Idag har jag fått ha matte hemma men hon har varit rätt så tråkig så hon kunde lika bra jobbat, hihi! Hon vaknade med en faslig huvudvärk i natt och den hade inte gått över till klockan ringde i morse så hon valde att stanna hemma.
Hon tror att all oro och spänning har släppt nu när allt ändå verkar vara bra med mig så därför stel i axlar och nacke som ger hemsk huvudvärk. Har blivit bättre uppåt dagen så hon ska iväg i morgon.
Har tvingat ut henne på lite kortare rundor men hyfsat ofta, hihi!

Ett tag snöade det fasligt mycket här men allt försvann så fort det landade på marken eller i alla fall inom en halvtimme. Väldigt blött ute igen tyvärr.
Matte har mest lyssnat på bok under dagen och tagit det lugnt och jag har sovit och tjatat lite på henne så hon inte blir alltför försoffad, hehe!
Nu när vi var ute för en stund sen snackade vi med en kvinna som bor på området, brukar prata med henne och hon frågade om hon någon gång fick gå med oss på nån runda om vi går lite längre och matte sa att det går ju bra, jag tycker det är kul med sällskap så visst kan hon få hänga med.
Visade sig att hon och matte är lika gamla, okej okej okej matte lika unga, hihi!

Har ätit efter lite om och men, idag ville jag ha kokta spagettibitar på mitt torrfoder, matte hade det så det är väl självklart att även jag ska ha nu när jag var sugen, färska fläsket hon stekte kunde hon själv ha.
Matte säger att jag är en mästare och det låter väl bra men så lägger hon till att jag är en mästare på att sortera ut piller ur godiset, hihi!
Hon trycker in det i mitt godis och jag tuggar i mig hela men lyckat ändå spotta ut pillerbitarna. Matte fick stoppa de två som åkte ut nu i kväll direkt i halsen på mig och då lyckades jag inte få ut dom igen.
Nu ska jag nog sova en stund och matte fortsätter troligen att lyssna på sin bok!

Ingen nytagen bild.

Av Aamor & Tina - 28 januari 2015 17:48

Fy så jobbig matte var i morse som tvunget skulle stoppa piller i halsen på mig, de blev nästan smuliga innan jag gjort som hon sa, de var äckliga då.
Mötte Chili i morse men hon hade hittat nån god doft i gräset så hon ville inte hälsa på mig idag.

Tagit det mest lugn hos syrran eller har försökt ta det lugnt. Ett tag ville syrran busa och jag ville sova, först stod hon och skällde på mig och när jag inte reagerade kom hon fram till mig och försökte dra mig ur sängen!
Jag blev riktigt arg på henne, for upp och satte henne på plats ordentligt, ha där fick hon!
Åt faktiskt mat hos matteföräldrarna innan matte kom och hämtade mig, var lite hungrig, hihi!
Matte var på Ö&B och handlade lite godis till mig innan hon kom för att hämta mig och det gillar jag jättemycket.

Matte har pratat med veterinären idag, hon skulle ringa för att säga hur mitt blodprov var och allt var bra, njurarna, levern och ingen infektion som visades där men jag ska fortsätta med tabletterna i 10 dagar och har sen inte min knuta försvunnit efter 2-3 veckor eller om den blir större igen skulle matte ringa.
Den är lite mindre idag och veterinären var väldigt nöjd med att skiten minskar, hihi! Vi är ännu gladare över det.

Hemma fick jag min medicin, spottade ut 1/3 av bitarna men matte såg det så nu finns även den i magen.
Tyckte att jag hade behov att bädda mattes säng, hihi!

Du ser mig inte matte, va? Va? Nä nä det var kudden som anföll mig och inte jag som anföll den, hur kan du tro nått sånt om mig matte!

Du ska få en puss istället av mig, hihi!
Mycket jag kan komma undan med bara genom att pussas, hihi!

Av Aamor & Tina - 27 januari 2015 18:21

Matte var väldigt taskig i morse mot mig för hon stoppade ner nått äckligt i halsen på mig och inte bara en gång utan 3 gånger! Mina tabletter jag ska äta i 10 dagar. Jag ska ha 3/4 av tabletten så det blir ju två bitar i alla fall som ska ätas och spottar man ut en så ja då får man den i halsen igen och inte hjälpte det med att försöka skrämma matte för hon blev inte det minsta rädd!

Hade turen att få sällskap med Chili en liten bit i morse så vi lekte lite, pyttelite säger matte men det räckte för mig, hihi!
Syrran blev glad när hon såg mig och så nosade hon på mina tassar, hon kände nog fortfarande lite bloddoft där så jag tvättade dom lite till lite senare.
Har fått ställa upp på lite bus för Affi tjatade så hemskt på mig att det var lättare att göra som hon ville ett tag för att sen få tyst på henne.

Matte jobbade länge idag och när hon kom så blev jag så glad och hon ville genast klia mig under hakan och så hör jag henne säga "knutan har blivit lite mindre idag än igår, jippie" så hoppas hoppas att den fortsätter så och till slut försvinner helt.
Bara för att syrran tjatade så hemskt på mig innan idag snodde jag hennes igelkott, hehehe! Hon stod och försökte passa den men jag sa bara till henne att den ska jag ha!

Den passar utmärkt i min säng, visst! Jag la den där och sen somnade den, hihi!

Jag har ätit och jag har fått mitt efter maten godis, såg till att få mer än vanligt eftersom jag ska behöva ta äcklig medicin och matte gick på det.
Tänker sova en stund nu för det tycker jag att jag förtjänat.

Av Aamor & Tina - 26 januari 2015 18:28

Måndag och den är mörk, okej det var dimmigt i morse så det var rätt vitt men annars en mörk och småruggig dag.
Fick åka bil till syrran och så sa matte att hon skulle ringa och prata med veterinären idag direkt när de öppnade.

Matte hämtade mig väldigt tidigt, redan 13.35 kom hon och så sa hon att vi skulle köra till veterinären. Alltid kul att åka bil ju men det där andra, nja inte lika kul.
Vi kom dit och där satt två andra hundar, en skulle lämnas för sen skulle sövas och en skulle på koll, den sista var så rädd och bara satt och skakade.
Jag kollade runt lite och efter lite väntan blev vi inkallade.
Veterinären kände och klämde och kunde väl inte säga direkt vad det var men det fanns inga andra knutor i alla fall.
Hon tog tempen på mig! Hur hemskt är det inte att få något i gumpen, försökte både sätta mig ner och "knipa" av som man gör vid nr 2 men inget funkade. Tempen var bra i alla fall.
Nu kunde det vara en infektion eller allmän svullnad eller nått värre men det hoppas vi verkligen inte.
Fick antibiotika som jag ska äta i 10 dagar 2 ggr/dag så lycka till matte, hihi!
Sen hade de fräckheten att sticka i mitt ömtåliga skinn, 2 gånger.
Jag ryckte till första gången så kärlet gick sönder så de fick ta det andra benet istället.
Först kom inget blod men sen kom allt kändes det som, hela tassen blev röd och jag skrek AJ!
Sen grät jag högt och ljudligt, det gjorde jätteont och det var så synd om mig, bara tänk vilken fräckhet att sticka lilla Aamor!
De skulle tydligen kolla blodet och se om där var något konstigt där, matte skulle få besked om det på onsdag.
Om nu inte medicinen hjälper och knutan går ner var nästa steg en biopsi, låter som nått som gör ont!
Jag gick gladeligen därifrån och hela vägen hem tvättade jag min tass, kan ju inte ha en röd sån.

Matte lämnade mig hon syrran ett tag medan hon hämtade medicinen och sen gick vi hem.
Fått första tabletten eller 3/4 av den (ska ha det) och så har jag ätit mat.
Är helt slut och tänker sova nu.
Håll tassar och tummar på att den försvinner med denna medicinkuren och matte säger att knutan är mindre idag än i lördags så vi hoppas verkligen.

Dålig bild men ser ni mitt blåa bandage? Det var där de hemska människorna stack mig!

Vill också säga tack till mattes kollegor och chef som sa till henne att hon skulle köra iväg och kolla upp sin lille hund, hon fick gå tidigare idag ju!

Av Aamor & Tina - 24 januari 2015 13:54

Rörläggaren kom inte igår som han skulle men han ringde och sa att han varit sjuk så han skulle komma idag istället. Nu har han precis varit här så nu funkar allt kanonbra igen, skönt.

Jag var hos syrran ett tag i förmiddags för matte behövde handla. Blev superglad när hon sen kom tillbaka och hon fick massor av pussar och gos av mig.
När vi sen skulle gå hem kände matte en knuta, rätt så stor på min hals som hon kan ta och "flytta" på lite. Hon blev så orolig och alldeles varm i hela kroppen för hon vet inte vad det är men hon kommer att ringa veterinären på måndag om den är kvar då.
Hon har inte känt den innan och hon klappar mig mycket under hakan och på halsen så har den varit där innan är det konstigt att hon missat den.
Inte kul med en orolig matte.
Håll tummar och tassar att den är borta till på måndag och om inte så att det inte är nått otäckt.

Jag har i alla fall ätit sen vi kom hem och så försökte jag hjälpa rörläggaren men han fixade det bra utan min hjälp.
Ska nog sova lite och matte ska göra nått annat så hon inte hela tiden tänker på min knuta men det blir svårt säger hon.
Hon drog igång tvättmaskinen för tvättunnan var rätt så full och så har hon torkat upp och rent i köket efter rörläggaren, han tog bort det värsta själv.

Ha en trevlig lördag!

Av Aamor & Tina - 22 januari 2015 17:55

Jag träffade på min kompis Chili även idag. Hon väntade nog på mig för hon satt ner och vägrade gå när vi fick syn på henne och när hon såg mig ville hon gå med oss.
Vi småbusade lite och sen gick vi vidare.

Varit en lugn dag hos syrran som vanligt, har inte gjort några större knop.
Matte hämtade mig snabbt efter jobbet idag med för den där rörläggaren skulle komma efter 15.30 Vi skyndade oss hem och väntade och väntade.
Matte sa: kommer han inte idag ska jag ringa och skälla i morgon men han kom faktiskt!
Han kom 16.45 Sen kunde han inte lösa stoppet för han behövde nått som var hårdare att knuffa på med. Tydligen satt det fast skit eller vad det nu är precis innan en 90 graders böj på röret.
Han kommer i morgon och fixar det då, hoppas vi.
Ska se om jag kan få hjälpa till i morgon för idag tyckte matte att jag skulle låta bli, hihi!

Ätit har jag gjort och matte också även om hon fick göra uppehåll i matlagningen när han kom.
Nu ska vi göra så lite som möjligt och bara njuta av att vi är hemma.

Min plats i badrummet. När matte är där inne så lägger jag mig vid tvättmaskinen och väntar på henne. Oftast hinner jag knappt lägga mig förrän hon är ute igen.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards