Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under maj 2017

Av Aamor & Tina - 25 maj 2017 18:56

Vad härligt det kändes när jag bara behövde gå upp tidigt tre morgnar denna vecka. Tänk om det alltid varit så, hihi!
Nu är ju matte ändå rätt hopplös för hon vaknar nästan lika tidigt trots att vi är lediga men det är ju skönt att hon inte rusar upp och störar sig och framförallt att vi slipper ge oss iväg.

Jag har lekt några gånger med valpisen Ronja och blir lika förvånad varje gång hennes matte eller husse bär iväg med henne när de ska gå in. Hon är ju min kompis och kan stanna hos mig. Hon växer så det knakar så snart har hon nog växt om mig.

Har hälsat på en riktig bebis eller inte bebis kanske men ett litet barn på ca 1 år. Hon är så söt och min svans viftade hela tiden hon kände på mig.

Matte har förklarat krig här hemma, inte mot mig men mot de hemska fästingarna! Hon plockade två stycken på mig i går och de satt fast. Usch vad de är ettriga i år.

Vi gick en lång skön promenad i morse. Solen sken men det blåste lite förryckte för att det skulle vara riktigt skönt.

Visst kan även en kille klä i rosa, rosa blomblad i alla fall, hihi!
Jag stannade och bara tittade på alla blomblad som låg på marken

Vi har annars tagit det mest lugnt under dagen, matte har plockat lite och tvättat en maskin tvätt och så har vi suttit ute och njutit. Blåsten lugnade ner sig lite på eftermiddagen.
Jag har snackat med både katten Ollie och vår granne Maja mfl.

Ha det bra!

Av Aamor & Tina - 21 maj 2017 14:22

Vi har haft några riktigt fina och härliga dagar nästan för varmt nån dag men det är bara för det kom så hastigt, hinner ju inte vänja sig vid värmen då.
Lite blåsigt i helgen men annars okej väder.

Jag har träffat en liten bebis, en hundbebis. Grannarna som hade en Schäfer innan har skaffat en lite valp. De har en vuxen hund men den hunden gillar inte mig men den lilla valpen gillade mig, hon heter Ronja och är så söt så men blir en stor hund sen för där är stora raser i henne.
Även träffat på min kompis Diva, en Västgöta spets. Hon är lite för busig för mig så jag duckar när hon kommer farandes.
Hennes husse säger att jag nog är den lugnaste hunden han mött, hihi!
Klart jag är för jag stressar inte i onödan och vila är ju gottigt, hihi!

Otäcka odjur har jag haft också, två som bitit sig fast och två som matte plockat från mitt hår. Vi avskyr dessa fästingar, de är så otroligt äckliga.
Hade en för ett tag sen som satt fast i svansen och en mellan ögonen precis på nosroten, den var inte kul att få bortplockad. Dock har ingen av dom blod i sig så tji fick dom för matte hann först.

Igår var vi en stund hos matteföräldrarna, matte fixade lite mat till dom, gör så ibland för att hjälpa till lite.
Sen kom vi hem och matte snackade men Liza min uppfödare men sen satte matte igång och städa, golvet blev torkat, dammsög i fredags och sen blev det lite dammande också, jag höll mig undan!
Matte gjorde också en köttgryta som hon nästan glömde bort när hon satte sig för att läsa, hihi!
Hon reste sig för att hänga tvätten som var klar och sa till mig när hon kom ut i hallen "oj här luktar mat, shit grytan" och så rusade hon ut i köket men det var lugnt för där var lite vätska kvar men köttet var klart. Matte tokstolle, hihi!

Idag har jag blivit kammad och lite friserad, matte klippte mig lite i ansiktet och då såg hon odjuret som kröp vid mitt ena öga. Den blev snabbt i två delar och nerspolad, ha ha!
Även min klor fick sig ett klipp, ve och fasa!
Nu vilar jag och matte kallar mig sladdunge för jag gillar att ligga på sladdar, hihi!

Nästa vecka är kort igen, bara tre dagar vi behöver vakna tidigt!

Ha en bra vecka!

Av Aamor & Tina - 14 maj 2017 12:48

Solig söndag hos oss idag, hur gott som helst!
Var fint även igår men då blåste det lite för mycket för att det skulle vara skönt.
Veckan har varit lite tröttande för mig. Mycket folk som kommer och hjälper mattemor och sen har jag haft ett rött öga.
Matte har tvättat och droppat ögat så det är bättre nu tack och lov så jag slapp åka till veterinären.

Ingen lång dag för matte den veckan som är slut nu för hon hade lång dag förra så hon tog igen det, skönt.
Igår hade vi en lugn hemmadag, ja matte städade och tvättade lite men det tar inte hela dagen som tur är.
Matte tänkte kolla på melodifestivalen på lägsta volym och läsa bok samtidigt för egentligen är hon inte så intresserad av det men det hör till.
Jag tyckte det var en urkass idé och ville ut två gånger under tiden och sen frågade jag när vi skulle lägga oss, hihi! Blev glad när matte gick in i sovrummet men tyvärr bara visade hon mig var jag kunde sova! Inte tusan kan jag sova där själv!
Valde istället att lägga mig i hallen och snackade hela tiden med matte.
Somnade på direkten när hon väl gick och la sig.

Idag har vi varit på slottet. Inte för att besöka det utan för att köpa ägg. De har goda ekologiska ägg där. Vi var egentligen inte på slottet utan i en byggnad som tillhör.
Sen sprang matte in i en affär och handlade en sak till matteföräldrarna och bananer till sig själv.
Jag fick passa bilen.

Kom in i bilen nu matte! Jag vill inte vara här själv längre!

Körde bort till matteföräldrarna och lämnade ett flak ägg och det vi handlade och snackade lite med dom.
Hemma igen och slöar lite. Matte säger att hon snart ska göra nått vettigt men slöa är väl hyfsat vettigt eller?

Ha en bra vecka alla fina!

Av Aamor & Tina - 8 maj 2017 19:01

Jisses, en vecka har gått och en ny påbörjats och vi har inte haft tid med bloggen!
Har hänt lite på skånefronten, hihi!

Mattefar ville gå ut med mig och syrran en dag i förra veckan, mitt på dagen då alltså men jag sprang och gömde mig så de fräcka typerna gick ut själv och lämnade lille mig helt själv i det stora tomma huset! Var hur läskigt som helst och det berättade jag minsann högt och tydligt för dom när jag hörde att dom var på väg in igen.
Dagen efter så patrullerade jag ytterdörren så fort mattefar rörde sig så han inte gick ifrån mig igen!

I lördags var vi ute med syrran mitt på dagen och så tog mattefar henne de andra gångerna. Han ringde och frågade för han var trött i sona benatte blev lite trött hon med för hon fick avbryta städningen hon höll på med men hon fortsatte så fort vi kom hem igen.

I söndags var jag och passade syrran och mattefar eller om det var tvärtom, hihi!
Matte skulle åka och gratulera sin kompis son som blev 16 år, matte är fadder till honom. Jag fick lov att följa med dit men matte sa att det var lugnare om jag var hos syrran, undrar vem det blev lugnare för, hmmm!

Idag kom äntligen mattemor hem!
Fast jag blev helt utmattad för det kom ju en massa människor hela tiden som skulle snacka och hjälpa henne, tar på krafterna att hjälpa till att välkomna alla ju!
Nu hoppas vi bara att mattemor blir bättre för som det är nu kan hon inte stå på benen.
När matte kom och hämtade mig orkade jag knappt hälsa på henne så trött jag var, hihi!

Jag kraschade direkt vi kom hem.

Nu ska vi slö resten av kvällen.
Ha det bra go vänner!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards