Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 21 maj 2017

Odjur!

Av Aamor & Tina - 21 maj 2017 14:22

Vi har haft några riktigt fina och härliga dagar nästan för varmt nån dag men det är bara för det kom så hastigt, hinner ju inte vänja sig vid värmen då.
Lite blåsigt i helgen men annars okej väder.

Jag har träffat en liten bebis, en hundbebis. Grannarna som hade en Schäfer innan har skaffat en lite valp. De har en vuxen hund men den hunden gillar inte mig men den lilla valpen gillade mig, hon heter Ronja och är så söt så men blir en stor hund sen för där är stora raser i henne.
Även träffat på min kompis Diva, en Västgöta spets. Hon är lite för busig för mig så jag duckar när hon kommer farandes.
Hennes husse säger att jag nog är den lugnaste hunden han mött, hihi!
Klart jag är för jag stressar inte i onödan och vila är ju gottigt, hihi!

Otäcka odjur har jag haft också, två som bitit sig fast och två som matte plockat från mitt hår. Vi avskyr dessa fästingar, de är så otroligt äckliga.
Hade en för ett tag sen som satt fast i svansen och en mellan ögonen precis på nosroten, den var inte kul att få bortplockad. Dock har ingen av dom blod i sig så tji fick dom för matte hann först.

Igår var vi en stund hos matteföräldrarna, matte fixade lite mat till dom, gör så ibland för att hjälpa till lite.
Sen kom vi hem och matte snackade men Liza min uppfödare men sen satte matte igång och städa, golvet blev torkat, dammsög i fredags och sen blev det lite dammande också, jag höll mig undan!
Matte gjorde också en köttgryta som hon nästan glömde bort när hon satte sig för att läsa, hihi!
Hon reste sig för att hänga tvätten som var klar och sa till mig när hon kom ut i hallen "oj här luktar mat, shit grytan" och så rusade hon ut i köket men det var lugnt för där var lite vätska kvar men köttet var klart. Matte tokstolle, hihi!

Idag har jag blivit kammad och lite friserad, matte klippte mig lite i ansiktet och då såg hon odjuret som kröp vid mitt ena öga. Den blev snabbt i två delar och nerspolad, ha ha!
Även min klor fick sig ett klipp, ve och fasa!
Nu vilar jag och matte kallar mig sladdunge för jag gillar att ligga på sladdar, hihi!

Nästa vecka är kort igen, bara tre dagar vi behöver vakna tidigt!

Ha en bra vecka!

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

21 maj 2017 18:56

De där äcklisarna är ju totalt onödiga, kliar gör de också!
Fullt ös med alla kompisträffar! Spinnande jamar vi.
Nosbuffar

http://duideco.blogspot.cm

Aamor & Tina

21 maj 2017 19:21

Som om det inte räckte med de hon hittade innan så hittade matte en till för en stund sen som satt under hakan på mig.
Vi har försökt kommentera hos er men de bara försvinner men vi provar igen :-(

 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

23 maj 2017 17:21

Härligt att få träffa gulliga valpisar. Det är lätt hänt att man glömmer när man läser. Tur att grytan inte brände fast utan rent av blev godare 😛...
Så bra att du låter matte klippa klorna, men det är läskigt med fästingar!!! Varför finns dom egentligen???

😻 Kram å puss på sötaste nosen 🐾

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

23 maj 2017 18:14

Har busat med Ronja nu innan vi gick in, mysigt.
Fästingar, usch väck med dom!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards