Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under juli 2018

Av Aamor & Tina - 29 juli 2018 20:23

.... har nu också snart tagit slut och vi är själva nästan helt slut i denna värmen vi har.
Eftersom vi sover rätt länge på morgnarna så piggnar vi till och får ork på kvällarna så det är lite svalare.
I går såg vi att det blixtrade i väster och hoppades att lite av det skulle komma hit men det blev ingen åska och inget regn hos oss.

Vi gör så lite som möjligt under dagarna för bara man rör sig lite blir man ju helt slut. Matte säger att hon kan sitta och göra inget och svetten rinner ändå.
Matte gjorde ändå ett stort arbete för någon dag sen och tyvärr var jag den som hon arbetade på!

Ser ni?

Jag har blivit klippt så nu har jag inte nått långt hår mer, bara på svansen och huvudet fast hon tog lite där också.
Känns rätt bra men jag tyckte hon var himla jobbig när hon höll på.

Här kollar vi läget hos mattemor för vi hörde nån hund som skällde och då blir man lite nyfiken på vad det är för typ men vi såg ingen.

Vi har pratat mycket med våra kompisar på kvällarna när vi varit ute och det är alltid kul att träffa dom.
Idag snackade vi med Iris och hennes matte och då satt Iris i vår mattes knä och gosade. Det fick hon göra för vi hade snackat med henne och sen kollade jag efter katterna så det var okej .

Jag fick hjärtat i halsgropen nu ikväll för matte drog fram mina schampooflaskor men hon tog Affi istället så jag andades ut men höll mig ändå längst inne under bordet, hihi!
Du ska också bada en dag sa matte men inte idag.
Valde då att äta min mat istället.

Ha det bra!

Av Aamor & Tina - 22 juli 2018 20:21

... har nu gått och det har varit många och långa sovmorgnar. Matte är dock lite dålig på att hitta till sovrummet i rimlig tid på kvällarna. Hon sitter gärna uppe och sen ligger hon och läser länge. Hon säger att hade hon inte gjort det så hade hon vaknat i vanlig tid så det är nog ändå rätt så okej att hon inte hittar sovrummet i den tid vi tycker.

Vi har mest tagit det rätt lugnt under veckan, varit ute mycket men utan en massa krav.
Vi var på lite äventyr i tisdags för matte skulle på tre ställen och då kunde vi följa med. Längesen vi åkte bil nu ju.
Vi var på soptippen och kastade lite gamla papper matte rensat ut här hemma, köttaffären fick ett besök av matte medan vi satt i bilen och sen var vi och tankade bilen.

Igår passade vi mattemor på kvällen för matte var på grillpartaj!
Idag träffade vi på några vänner till matteföräldrarna som kom och hälsade på mattemor och oss.
Första gången mannen träffade matte så var matte bara 6 veckor så de har ju känt varandra i några eller rätt så många år.

När vi kom hem blev det rena hundträffen för vi träffade Iris, Arktis, Kylie, Ronja och en annan hund som gick förbi.
Det var kul men även tröttsamt att ha koll på alla, hihi!

Matte tyckte att vi skulle äta mat men just när hon sa det var bi inte sugna utan låg bara och tittade.

Jag blir erbjuden lite smakprov först innan smakprovet blandad i torrfodret för matte tycker det är onödigt att blanda ihop det innan för vill jag inte ha just det så äter jag inte nått.
Det slutade med att matte struntade i oss och gick och satte sig i soffan men då ville vi helt plötsligt ha så hon fick resa sig igen, hihi!

I morgon börjar semestervecka 2!
Ha det bra alla!

Av Aamor & Tina - 15 juli 2018 19:43

Äntligen har matte semester så vi kan sova länge och bli riktigt utvilade!!
Tekniskt sett så börjar hon inte förrän på måndag men visst räknas alla dagar och timmar när arbetsdagen är slut!

Är det säkert att vi nu kan sova länge i 4 veckor?

Helgen har varit lite jobbig för matte har sprungit ut och in mycket när vi varit hos mattemor.
Matte har städat mattemors bil för den såldes idag och det sista idag så var hon och tvättade den i tvätthallen.
Nu är den borta och behöver inte stå och kosta.
Vår bil fick också en genomgång av dammsugaren idag så får hon köra och tvätta den en annan dag.

Vi är ute mycket i skuggan och det är skönt men vissa dagar har vi knappt velat röra på oss.
Håller värmen i sig blir det inte många knop under vår semester men det är väl lugn och ro man ska ha då och inte en massa stress.

På kvällarna vill vi gärna ligga ute på balkongen om matte öppnar fönstret så lite svalare luft kan komma in.

Matte öppna nu balkongen för jag vill ut!

Ha det bra och var rädda om er i värmen!

Av Aamor & Tina - 8 juli 2018 18:57

Nu har vi bara en vecka kvar att jobba innan semestern och vårt hårda arbete denna vecka blir att försöka få matte i säng i rimlig tid för hon resonerar lite som så att det bara är en vecka kvar och då gör det inget om sängen får vänta lite längre än vanligt!
Hon får faktiskt tänka på att vi två små är extra trötta på morgnarna om hon inte lägger sig när vi vill.
Nu påstår matte att det till viss del är mitt fel för jag vill inte ha mat från senare, vid 22 ca men det smakar inte gott innan just nu.

I fredags var vi mattes små hjälpredor när hon borrade i betongväggen för att sätta upp ny gardinstång. Jag höll mig kloss intill för att se så hon gjorde rätt och Affi låg precis nedanför trappstegen för att kolla så hon inte föll ner.
Efter ett tag sa matte att jag gjorde mycket mer nytta om jag la mig i soffan och hjälpte till därifrån med moraliskt stöd så jag gjorde som hon sa.

Syrran tröttnade på att vara stegvakt och höra att hon låg dumt till och att hon var i riskzonen att bli trampad på när matte trampade ner så hon la sig i sin säng.
Till sist la sig lugnet och vi kunde alla slappna av.

Idag hos mattemor träffade vi mattes kollega och dotter för kollegans bror vill ev köpa mattemors bil.
Vi får se om han vill ha den, skulle fundera.

Nä nu ska jag vila mig lite och kanske jag äter lite tidigare idag, hihi!

Ha en kanonbra vecka!

Av Aamor & Tina - 1 juli 2018 19:35

Värmen fortsätter även om det är lite mindre varmt vissa dagar.
Det blir inga långa rundor precis men det får vi ta igen när det är lite svalare ute.

Matte säger att nu ska vi bara upp tidigt 2 veckor till för sen börjar vår semester.
Det ska bli skönt att sova lite längre om morgnarna och slippa ge sig iväg tidigt.

Vi träffar många kompisar vissa dagar och det är himla kul.
Min favorit just nu heter Iris och hon är en liten bestämd och lite svårflörtad dam!

Här är det Affi som hälsar på henne. Hon bor i trappan bredvid oss så vi träffas ofta.

En morgon träffade vi Alice först och sen kom Lucky och Bobby. Vi tyckte det var helt onödigt att gå in till mattemor men matte började gnälla om att hon blev sen till jobbet om vi stannade för länge.
Det är kul med kompisar.

Idag när vi var hos mattemor så fick vi vars ett tuggben men jag råkade räkna fel så jag åt två, hihi! Affi ville inte ha sitt.
Jag sprang ut i hagen och la mig där och Affi kom efter för hon ville ha det vita benet när jag ätit upp kycklingen, bra att dela!

Affis tofs syns mellan stockrosorna.

Hemma igen träffade vi på Iris för andra gången idag.
Inne igen åt först syrran och sen jag och därefter la vi oss under köksbordet och kollade på matte när fixade undan våra skålar.
Vi två är inte bara syskon utan även bästa vänner om bara Affi låter mig vara ifred när jag vill det, hihi!


Ha en bra vecka go? vänner!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards