Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under juli 2009

Av Aamor & Tina - 31 juli 2009 22:14

Då kom kvällen idag igen!

Jag har tuggat torkad grisknorr, utan knorr för den var rak.

Jag har en teknik när jag tuggar på ben eller dylikt, jag tuggar på mitten, och just när det då gäller grisknorr så bryts den av efter ett tag. Då kallar man ner matte på golvet så får hon hålla i biten så behöver jag ju inte själv göra det. Går mycket bra!


Hoppas matte kojar tidigare idag som hon faktiskt lovat. Vi ska bara ut på sista rundan sen ska vi lägga oss.


Har inte sett den minsta skymt av katten Peggy idag, bara hennes bror och han tittar inte ens på mig.


Nä nu kallar matte så....

Natti Natt...

Av Aamor & Tina - 31 juli 2009 17:17

 Jag har fått denna av Josefin för att "Jag är en så söt och fin hund"

Jag bugar, bockar och tackar för det.

Nu är det så att jag har inte så många bloggvänner så jag väljer att inte ge den vidare (inte i nuläget) utan att alla som vill ska kunna ta åt sig och att de är en "Kreativ Blogger".

Tack än en gång!







Av Aamor & Tina - 31 juli 2009 13:25

Eftersom det inte är så våldsamt varmt idag och ganska blåsigt tog jag och matte en långrunda.

En bit från oss finns några dammar, visserligen uppväxta så man ser inget men bra att gå, och ett kolloniområde, där gick vi.

Där finns många grästuvor att lukta på och nu är det ett bra tag sen vi gick där så det var extra spännande.

Matte hade kameran med så nu är jag plåtad ur alla vinklar, igen.

På väg ut från kollonierna mötte vi en tjej med två skällande hundar så jag backade lite. Ägaren sa att den ene skäller för han är glad och vill leka och den andre skäller för han är irriterad.

Jag hälsade på den glade!

De hade ingen tofs att kamma upp, faktum de hade inget hår alls att kamma?!?!

Den glade var en Mexikansk nakenhund och den sure var en Kinesisk nakenhund och den hade inte ens hår på varken huvud eller ben som man sett innan.

Mitt hår hade räckt till oss alla tre och säkert blivit över!


Nu har vi ätit lite mat, blir ju hungrig när man är ute och promenixar.

Bilder från vår runda!

Av Aamor & Tina - 31 juli 2009 11:03

Jag har problem med min matte!

Hon har farit runder här i lägenheten, plockat här och där, hämtat saker och lagt dom på ett ställe, började på något annat, hon är överallt och det är faktisk svårt att ha 100 koll på henne. Sen har hon tagit dom sakerna hon la och burit in på annat ställe.

Gör klart en sak i taget och sen går du till nästa men nä nä, allt på en gång.

Men nu är hon klar, hon plockade tvätt, fixade disken, vattnade blommor, skakade saker från balkongen mm mm.

Äntligen sitter hon ner igen, det är jobbigt att ha henne överallt och jag får springa efter och kolla så hon inte tar MINA saker för mitt i allt startade hon leksaks/tuggben ätaren!

Hoppas hon är klar nu!!!!

Av Aamor & Tina - 31 juli 2009 08:26

Solen sken så fint innan vi gick ut men när vi väl kom ut var det ganska kallt men det kan nog bli skönare sen. Matte hoppas!


Tack till alla som har kommenterat att jag är söt, matte tycker det är kul att andra också tycker att jag är söt, hon tycker så klart att jag är sötast i världen men så är hon ju min eller kanske det är tvärtom!


Sovit som en stock i natt, var ju så trött i gårkväll. När matte sa till om sista rundan var mina ögon så små, bara två springor sa matte. Ut snabbt och in och lägga sig, skönt.

Matte vaknade vid 7.30 så jag slapp väcka henne.


Matte sa att idag jag vi bara göra nytta här hemma, ha, det får vi väl se. Hon börjar säkert på något men tröttnar sen så allt hon tänkt göra blir inte av, kanske hälften.


Av Aamor & Tina - 30 juli 2009 23:37

Nu ska vi äntligen gå ut på sista rundan, om jag orkar!

Matte har suttit och tittat på en gammal serie på DVD, hade jag inte suckat och stönat hade hon väl suttit där än.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 30 juli 2009 21:08

Vi har varit ute för ett tag sen och jag var lite rastlös skulle i mattes tvättkorg mm.

Hon laddade min Dog Smart med 8 små godisbitar och så fick jag jobba.

Provade först med att sprätta bort träkopparna men de satt ju för hårt, attan också. Provade att bita, träsmak! Råkade bita och samtidigt lyfte jag huvudet för att titta på matte - Jag fick träkoppen med och godiset var blottat - halelulia.

Var så klart tvungen att sprätta på alla varje gång för det kunde ju gå men nä då de satt där de satt.

Det tog strax under 10 min för mig med 8 träkoppar. Inte dåligt sa matte för jag har bara provat en gång och då fuskade matte lite.

Är jag inte smart eller?????


Av Aamor & Tina - 30 juli 2009 19:30

Ja, vädret blev ju inte direkt som matte hoppades men blev ganska hyfsat för min del.

Vi har haft sol, just nu, blåst, regn, åska och om igen.

Så klart var jag jättenödig när det regnade så jag blev lite blöt. Mest på ben och mage för pälsen uppe på är så tjock att det tar tid innan vätan tar sig in.

Jag har även idag varit och blivit rastad av Affi så det är ganska så skönt när vi nu är hemma, fast träffar jag henne inte på ett tag saknar jag henne.


Matte har suttit en längre stund och fibblat med sin kamera. Tagit bort redan inlagda bilder och mappat om dom och lagt in nya bilder. Hon har sagt lite fula ord då och då när hon skulle kolla om bilderna var inlagda och hon inte hittade dom. Glad att jag slipper!

Sen har jag så klart även blivit fotograferad i dag, är man en stjärna får man ju stå ut!!!!!!

Kolla in bilderna. Där jag ligger på skrivbordet är inte från idag men den andra är.


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards