Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 4 juli 2009

Av Aamor & Tina - 4 juli 2009 21:20

Varit och lekt med Affi idag. Började ana oråd när min matte tog Affi och gick in i duschen. Jo minsann hon skulle bada, Affi. 

Mattefar brukar själv göra det men vasken är bortplockad tillfälligt så hon får bada i duschen. Mattefar har lite ont i sina ben därför hjälpte min matte till. Inte mer än rätt för de hjälper jo henne med att passa mig. Eller hur?


Mycket riktigt, när vi kom hem fick även jag bada. Jag gillar det men sen pälsdragandet, nja. Fast det gick bra idag, somnade faktiskt och sov när hon tog hela vänster sida och det var tur för den var värst idag.

Sen skulle jag ju vända på mig och då vaknade jag. Inte lika kul då!

Blev jätte arg på matte när hon skulle kamma mitt ena framben men tyvärr blev även hon arg så jag fick hålla till ändå. Att jag aldrig lär mig, är ju inte lönt! Vi höll på i två timmar!

Varför bada? Dels för att det behövdes men mest för att i morgon ska vi på en inofficiell utställning i Tollarp. Upp tidigt igen!

Spännande, hoppas nu att vädret blir lagom.


Kolla in bilderna på mig! Första direkt från duschen och det andra när vi var klara.

Hej svejs


Av Aamor & Tina - 4 juli 2009 07:40

Matte trodde att hon skulle få sova länge idag!

Tji fick hon, jag vaknade kl 06.00 Ville ut eftersom det är svalt ute då på morgonen plus att jag var nödig.

Det var så varmt hos oss inne igår kväll när vi skulle sova så jag fick knappt någon ro någonstans. Matte satte på fläkten men den gillar jag inte så då satte jag igång och pipa och blev varmare av det.

Till sist somnade jag.

Skönt!

Nu har matte öppnat och luftar ut lägenheten så den kan bli lite svalare. Matte gillar det inte för det kan komma in flugor, hon är lite tramsig med det. Får hon in en fluga ger hon sig inte förrän hon får fatt i den. Hon säger att de är så räliga och krälar på henne nattetid. Ja Ja men de kan vara roliga att jaga!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards