Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under juni 2014

Av Aamor & Tina - 30 juni 2014 18:21

Matte tyckte i morse att nu kunde vi börja med vår nedräkning till semestern, 9 dagar kvar att gå upp till klockan!

Hon tyckte nog att jag så så trött ut så hon ville uppmuntra mig lite.

Jag räknade snabbt ner så när vi kom till syrran hade jag redan räknat klart och ville inte gå in för jag tyckte att det var semesterdags men tyvärr räknades det inte!


Har myst i soffan för matteföräldrarnas köks-TV har pajat så de valde att gå in i TV-rummet istället och det var ju kanon för då kunde jag sova skönt i soffan. Hoppas de inte skaffar nån TV till köket, hihi!

Syrran ville ha med mig ut när mattefar gick ut på trädäcket men trots hennes tjat och gnat ville jag inte och då gör jag det inte, hihi!


Matte jobbade länge idag men det hade hon meddelat mig så jag väntade inte så länge men jag blev ändå väldigt glad och pussjuk när hon kom.

Vi satt ute en stund när vi kom hem men jag såg bara en katt som inte ville hälsa men däremot hälsade jag på några tvåbenta och det är ju inte fel det heller.

Inne åt jag min mat och så hör jag matte snacka om att ta fram dammsugaren men hon bestämde sig ändå att det fick vänta till i morgon för hon orkade inte idag.


Det har varit fint väder nästan hela dagen, blev lite mulet i morse men det klarnade igen sen.

Nu har jag vaknat ett antal gånger under dagen men matte säger att inte ens det räknas som nedräkning till semestern - hon är så hård, hihi!

 

Vi ska ligga i gräset och mysa när vi väl har räknat ner! (från innan denna månad)

Av Aamor & Tina - 29 juni 2014 17:40

Blev längre sovmorgon idag för matte vaknade inte lika tidigt och det var skönt.

Matte åt frukost och sen gick vi ut, som vanligt satte vi oss på bänken vid idrottshallen och det var tur för det blev ett ordentligt hundmöte.

Först kom Arktis och satte sig hos oss och strax efter kom en man med sin valp, han heter Lucky och är 5 månader och rätt mycket större än vad jag är. Vi hälsade och småbusade lite men sen la jag mig en bit ifrån för Arktis och Lucky började brottas. Sen kom Neo och han är i min storlek så vi snackade medan de stora småungarna busade, hihi!

Då vi gick vidare ville jag gå genom skolområdet och matte hängde på, vi gick runt om och när vi kom till ett bostadesområde valde jag vänster hela tiden så vi kom längre och längre hemifrån.

Det var jättekul och jag småsprang ofta men när jag tyckte att i kunde gå runt kolonierna sa matte nä så vi gick hem istället och tur var det för några katter var ute så även vi stannade ute.

Grannen kom så vi snackade med henne och sen kom en av mina halvstora tvåbenta vänner och snackade lite, hon fick massor av pussar av mig.


Vi gick in en liten stund men sen gick vi iväg igen för matteföräldrarna hade ringt och ville bjuda på lunch och dt säger vi ju inte nä till, hihi!

Matte passade på att klippa mattefar och tofsa om syrran så maten smakade gott sen. Syrran åt lie av kycklingen me jag ville inte ha nått.

Regnade när vi gick hem men jag tyckte ändå att vi kunde sitta ute men matte vägrade.

Innan vi går in bara måste jag titta in genom balkongspringan hos grannen ifall deras katt eller barnbarn är där ute.

Matte kallar mig fluktare när jag står där och kikar, hihi! Grannen har sagt at jag får lov så då kan jag vä inte kallas fluktare, hihi!


Nu ligger maten i magen ch matte och jag ska ta det lugnt resen av kvällen.

 

(bilden från april i år)

Av Aamor & Tina - 28 juni 2014 18:55

Jag fick sovmorgon trots att matte vaknade redan 06.30 och kunde inte somna om men hon tog sin ljudbok, satte i hörlurarna och sen låg hon och lyssnade och störde inte mig - snällt av henne!

Morgonrundan blev en långrunda, jag ville egentligen gå längre men vi gjorde en liten deal så det blev mitt i mellan som vi bägge ville plus att vi gick upp för en backe som är väldigt brant så när vi kom upp på toppen var vi trötta, hihi!

Vi satt ute en lång stund när vi kom hem igen och jag låg helt still och stirrade på en punkt!

 

Vad kan det vara som är så intressant, hihi!

 

Inte så svårt när det gäller mig va?

Ollie hoppade upp bakom bänken efter att ha kelat lite med oss.


Vi har tagit det lugnt idag och vilat oss ordentligt, matte har antingen läst med ögonen eller öronen och jag har läst insidan av ögonlocken, hihi!

Ätit har vi givetvis gjort och sen gick vi en runda. Vi träffade på en av killarna på mattes jobb och han blev så glad när han såg oss att jag fick kel och matte en bamsekram.


Vi har pratat med Arktis och hans matte idag och då berättade hon att min lilla älskling Peggy var nu funnen men tyvärr inte vid liv. Vi anade ju detta men det är ändå trist men skönt att veta vad som hänt.

 

Av Aamor & Tina - 27 juni 2014 18:06

Vilken lycka i morse trots att jag fick gå upp var att matte sa att det är fredag idag och sen att jag fick åka bil både till och från syrran!

Varit varmt och kvavt och solen har varit framme ganska mycket men vid middagstid kom det regn i ca 15 minuter men då var jag inne så det störde inte mig.

Varit en lugn dag och jag har väntat på när matte skulle komma och hämta mig.

Har inte velat ha nått godis och det är ganska så ovanligt, hihi! Händer då och då men ändå ovanligt.


Matte och jag satt ute en stund sen vi kommit hem och efter en stund gick vi in för matte skulle lämna väskan och lite annat men sen gick vi ut igen.

Matte försökte övertala mig att gå en runda och efter mycket övertalning och tjat från hennes sida hängde jag med.

Blev en ganska lång runda för matte tyckte att jag skulle göra nr 2 men det blev inte så - ska vänta tills hon gör nått annat, hihi!

Jag hälsade på ett par som jag känner men sen gick vi vidare och efter en stund kommer en mamma med en barnvagn, jag tittar lite på vagnen men matte håller mig kort men så hör vi att mamman pratar med barnet om att hon skulle titta på hunden så jag tvärvände och ville hälsa!

Mamman sa att de hade hund hemma men att den höll sig så lång från den lilla den kunde så jag uppmuntrade den söta flickan med en puss, hihi!

Hon älskar hundar sa mamman och det passade ju mig utmärkt för jag älskar barn och barnvagnar! Flickan var så otroligt söt sa matte en riktig liten docka men jag såg bara ett barn som måste ha en Aamor-puss, hihi!

Det gäller att flörta in sig hos alla i ens närhet som kör barnvagn så jag kan få kolla i dom, hihi!


Inne igen åt jag min mat efter att ha pustat ut lite, jag sprang nästan hela den sista biten hem. Bra med långt koppel för då väntar jag tills matte är så pass långt före att kopplet är spänt och sen springer jag framåt tills det tar stopp igen och så upprepar jag detta. För att få matte att springa är rätt kört, hihi!

 

(gammal bild)

Av Aamor & Tina - 26 juni 2014 17:12

Jag tyckte att vi gott kunde åka bil till syrran i morse och jag försökte få matte att fatta att det nog skulle komma regn och hon därför skulle bli såååå blöt när hon cyklade iväg!

Hon sa att hon kom att klara sig och att det inte skulle komma regn - jaja!


Matteföräldrarna och syrran har mest varit ute idag för det var ganska okej väder och rätt varmt men själv höll jag mig inne.

Sprang ut vid ett tillfälle när jag hörde syrran skälla på en annan hund som hon hörde skälla men när jag kom ut var där ingen annan än syrran så jag vände och gick upp i skuggan. Varför anstränga sig på inget, hihi!

På eftermiddagen kom det mörka moln seglandes och så öppnade himlen sig men de hann in alla, jag var redan inne och sen brakade det loss. Det kom blixt efter blixt och det mullrade nästan samtidigt vissa gånger - tur jag och syrran inte är rädda för åska!

Men tänk om matte var på väg hem då och så blöt hon måste bli - hon skulle ha tagit bilen, hihi!

Nu var klockan inte så mycket så både åskan och regnet var slut tills matte skulle hem - tur för henne det!


Matte kom och hämtade mig direkt efter jobbet och jag blev så glad men sen kom jag på att jag hostat lite innan och började svälja lite tungt, matte undrade vad det var med mig så jag fick svälja lite till.

På vägen hem gick jag så fort jag kunde, gör alltid så om det är nått som känns konstigt. Fick ett baksugsanfall, drar in luft eller hostar bakvänt men matte hejdade det.

Hemma gick jag och la mig i min favorit hörna men kom fram när matte satte sig för att äta.

Kom på att jag nog också var lite hungrig. Matte frågade om jag verkligen ville ha mat med tanke på mitt tunga sväljande men det hade gått över då fast den första tuggan kändes lite och nu när jag äter mitt godis är det helt borta!


Matte är lite trött idag så hon kommer nog snart att plocka fram sin bok och lägga sig i soffan eller sängen för att läsa lite och inte mig emot!

Kan nog tänka mig att sova lite under tiden!

 

(gammal bild)

Av Aamor & Tina - 25 juni 2014 18:51

Vädret idag har varit väldigt likt det igår, varmt och gott under dagen men regn sen mot eftermiddagen.

Matte sa att en av hennes kollega som bor på väster har i stan, vi bor på norr hade fått så mycket hagel att hela hans uppfart hade blivit vit och det var stora hagel och så fick vi regn i max 3 minuter, så konstigt det kan ta.


Tagit det mest lugnt även idag, jag behöver semester väldigt mycket nu, hihi! Matte längtar också men inte så förtvivlat som innan om åren men det är nog för att hon bytte jobbeställe och är på flera ställen nu, hon har skiftat lite igen för tisdagar och torsdagar är hon pool just nu och hoppar in om det behövs någonstans, de andra tre dagarna är hon på två ställen, hon tycker det är så kul.

Nu är det i alla fall bara två veckor kvar till ledigheten och dessa två dagarna men denna vecka är ju snart slut, hihi!

Matte var lite sen för hon hade handlat lite men det var okej för hon hade även handlat mumssaker till mig.


Jag fick åka bil hem och först blev jag glad och tänkte att det är fredag men matte sa att det är för det är lillördag, trams!

Hon säger att hon ska cykla i morgon för hon vet då var hon ska vara så regnar det inte så..... Jag hoppas det regnar för då får jag åka bil igen, hihi!

Maten gled ner kvickt idag också för matte leverpastej.glaserade torrfodret, hihi rent för lite men det gick ner ändå.

Jag gillar när hon bytar smak på mit foder för jag äter det inte bara rakt av så, då svälter jag hellre, hihi!

Med tanke på gårdagens inlägg så är det för att jag är socialt anpassad, hihi!

Har lekt med min godisgömma efteråt så nu är jag helt slut, den vippade runt i hela köket och jag fick jobba hårt för att få ut det goda!

 

Gammal bild.


Av Aamor & Tina - 24 juni 2014 17:54

Så gott jag och matte sovit i natt. Inte en enda gång har matte varit vaken, jag har flyttat mig några gånger men det gör jag nästan i sömnen.

Tro inte att hon släcker lampan tidigare på kvällen än innan men jag tror hon börjar komma i kapp med att vara trött på kvällen nu - hoppas så att hon kan släcka innan 23.30


Jag har spenderat dagen mest på rygg eller på sidan så med andra ord har jag mest sovit och det är ju inte fy skam, hihi!

Sover man hittar man ju inte på en massa bus, hihi!

Sen har jag saknat matte även om matteföräldrarna säger att jag inte gjort det, har det hur bra som helst där men det går ju ändå inte upp mot att få rå om min matte.


Hon jobbade länge idag och när hon kom la jag mig tätt intill hennes ben för att känna närheten och så att hon inte glömde mig när hon skulle gå hem, inte för att jag tror hon skulle göra det!

Tror matte saknat mig också för hon hade suttit och ritat i några minuter och försökt sig på att rita ett Shih Tzu huvud, hon är ingen tecknare men det syns i alla fall att det är en Shih Tzu, kanske nästa gång att den liknar mig, hihi!

 


Matte läste en arktikel i Hundsport som hon tyckte var så bra, det var ett svar på nått som visats på TV om att om en hund var bortskämd så hade kunde den bli lättare aggressiv eller nått sånt men så stod det så här!

 

Så matte det är fritt fram att göra mig mer bortskämd, hihi!


Varit strålande sol hela dagen men när vi gick hem kom det lite regn, stora droppar men de slutade fort men istället började det åska men jag brydde mig inte utan lunkade på i min egen fart!

Matte sa att jag skulle skynda mig för det blixtrade och mullrade över halva himlen - ja ja i sinom tid kommer vi hem matte, hihi!

Maten ligger i magen tillsammans med lite leverpastej - mums så nu tänker jag vila lite till och fundera ut hur matte mer kan skämma bort mig, hihi!

   Inte bortskämd utan socialt anpassad! Visst?????


Av Aamor & Tina - 23 juni 2014 17:45

Trött, trött och åter trött! Det är vad jag var i morse och det har hållt i hela dagen plus att jag ligger och vilar på mattes fot just nu!

Tar på att stiga upp tidigt efter några lediga dagar, borde vara utvilad men är man en trött latmask (mattes ord de där sista) så är man, hihi!


Fick åka bil till syrran men innan vi kom fram till bilen satte jag mig och gjorde nr 2 mitt i vägbanan inne på vår parkering men som tur var kom det inga bilar just då. Brukar komma en hel del annars men de hade fått vänta, hihi!

Syrran blev så glad när hennes älskade lillebror kom, säkert för att hon skulle hunsa med mig, hihi!

Hon har försökt men så länge jag blir liggandes kan hon inte göra nått.


Matte slutade i vanlig tid idag så hon lär ju jobba länge en annan dag istället.

Solen sken när vi gick hem och det var annat än vad den gjorde innan för den kom inte igenom alla mörka moln som tömde regn och hagel över marken. Vi var inne då som tur var!

Jag till och med satte mig ner på cykelbanans fyrkorsning för jag fick syn på två killar längst ner (på det hållet jag har kroppen), matte kallar så jag tittar på henne men tror henne inte riktigt när hon säger att de går åt andra hållet.

 

Matte hade rätt, tyvärr!


Jag la mig när vi kom in och kanske äter jag senare, åt inte förrän vid 20.30 igår så det blir nog nått liknande idag.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards