Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 8 juni 2014

Av Aamor & Tina - 8 juni 2014 15:59

Efter en lång sovmorgon, inte ens matte vaknade tidigt för att sen slumra om igen så gick vi ut på en runda.

Pausade halvvägs, jag var väldigt bestämd att vi skulle göra det så jag drog över vägen och la mig tillrätta under bänken utanför idrottshallen. Jag ser alltid nått spännande när jag sitter där.

Idag blev det några bilar och hundar. Först kom en matte och husse med tre stycken och när de gick vidare hörde jag
min kompis Chili säga ifrån i sin trädgård att de inte fått tillstånd att gå där, hihi!

Strax efter dom kom en annan matte och husse med sina 5 hundar. De hundarna känner jag men de gick på andra sidan vägen så jag nöjde mig med att titta.


Inne påstod matte att det var baddags för mig så jag la mig i en hörna som är svåråtkomlig för matte, hihi!

Tyvärr gjorde hon en massa annat sen som att dammsuga, blanda i mina flaskor och sen satte hon sig och tittade lite på dopet på TV så jag glömde bort vad hon sagt. Kom på det när hon lyfte upp mig, hade nämligen kommit fram och lagt mig i ena sängen i TV-rummet!

Det var vått i badkaret och jag tyckte hon kunde skynda sig lite men det tar sin lilla tid att skölja av schampoo och balsam så jag fick ju finna mig i att stå där i det våta!

Blev en timmes mys invirad i badlakan och sen en snabb genomborstnig.

Ville gå ut sen för att visa upp mig och torka det sista ute i solen.

Snackade med en av mina små tvåbenta killkompisar, han har precis lärt sig cyklar utan stöd och jisses som han kan cyklar, det går undan vill jag lova. Han berättade att han fyller 8 år i morgon så vi fick ju säga grattis till honom ifall vi inte ser honom i morgon. Han är lite försiktig av sig så därför har han inte vågat släppa stödet förrän nu, hans lillebror har kunnat länge men sen är han mycket modigare.


Nu ska vi ta det lugnt en stund, matte äter men jag valde att lägga mig för att vila en stund. Måste ju samla kraft inför en full vecka hos syrran, har vant mig vid dessa kort nu men matte säger att veckan därpå är också bara en 4 dagars - gillar jag!

 

(gammal badbild)

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards