Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under september 2015

Av Aamor & Tina - 30 september 2015 18:56

Idag är det min älskade mattes födelsedag även om hon inte firar den så fyller hon ändå år, hon säger 29 med en del (många) + efter, hihi!
Hon har fått många grattisar på jobbet och skönsång sa hon och på fredag ska hon bjuda på tårta där.
Sen har matte haft en faslig tur idag. Hon parkerade fel och visste om det men de skulle bara en snabb sväng till ett ställe med jobbussen för att hämta nått och när hon hämtade bussen stod en parkeringsvakt bakom den, aj aj!
Matte hängde med huvudet och tänkte en massa men då sa parkeringsvakten "du vet vad du gjort?" Ja sa matte, vi skulle bara snabbt in och ut igen. "Du slipper böter sa han" tack sa matte, du är en gentleman som gett mig den bästa presenten på min födelsedag! Då skrattade han bara!
Matte har aldrig fått nån böter innan för hon är laglig annars.

Jag har själv sovit hela förmiddagen och sen har jag och syrran rastat mattefar, därefter blev det vila igen, hihi!
Matte blev bjuden på pizza av matteföräldrarna, hon hämtade den på vägen hem och sen gick vi hem.
Satt ute en liten stund i det fina vädret men sen gick vi in för matte hade en del att göra sa hon, än har hon inte gjort nått, hihi!
Hittade ett ställe på vägen hem som där fanns jättemånga nyheter i, gräset var mycket högre där än runt om, hihi!

Mycket spännande nyheter här!

Jag ska nog snart äta tycker matte, vi får väl se för själv tycker jag att jag ligger skönt på mitt fårskinn som jag knölat ihop, hihi!

Ha en bra dag alla!

Av Aamor & Tina - 28 september 2015 18:21

Då var det måndag igen och jag måste gå upp tidigt igen. Matte vaknade tidigt i helgen också men vi slipper i alla fall gå iväg.
Vi har mest njutit av det vackra och sköna vädret som varit i helgen och som verkar vilja stanna hos oss ett tag till och det kan vi ju bara vara tacksamma för.

Jag och matte fick inte hela helgen ihopa för på söndagen gick vi till matteföräldrarna och strax efter cyklade matte iväg.
Hon skulle jobba sa hon, hmm hon jobbar ju inte på helger men hon sa att det var sant att hon skulle jobba.
Hon skulle stå på marknaden som var i stan, hennes jobb bar ett marknadsstånd där de säljer saker som personerna matte jobbar med gör och matte och en kollega plus två till skulle ha sista marknadspasset och sen packa ihop allt.
Hon jobbade till 17.30 så strax efter det var hon och hämtade mig igen, hon stack vid 14 så jag var inte utan henne så väldigt många timmar som tur var.

Matte jobbade länge idag och vi gick hem efter att hon snackat lite med matteföräldrarna.
Satt ute en stund men tyvärr blev matte så hungrig att hon var tvungen att gå in och laga lite mat.
Jag blev erbjuden min mat men jag hoppade upp i min säng och bara tittade på matte, äta nä inte än i alla fall!

Jag är inte hungrig matte så sluta tjata på mig, hihi!

Nu ska vi ta det lugnt resten av kvällen för matte är trött och säger att hon jobbat hårt idag.

Av Aamor & Tina - 25 september 2015 18:32

Äntligen är den bästa dagen i veckan här och har jag bara orkat ta mig iväg på morgonen så går det fort till matte kommer och hämtar mig.
Trodde nästan hon skojade med mig i morse när hon kallade och sa att vi skulle iväg. Kom långt om länge (mattes ord) och sen försökte jag vika av mot ett annat håll som vi brukar gå på när vi är lediga men matte sa att vi skulle gå till matteföräldrarna men sa samtidigt att det var sista tidiga morgonen denna vecka i alla fall jag skulle dit. Undrar vad hon menar med sista tidiga morgon, ska jag dit senare eller? Ja vi får väl se.
Trött var jag i alla fall och så fort matte kört iväg till jobbet så somnade jag.

Jag hade förberett en leksak till matte och när hon kom så tacklade Affi mig och snodde den så jag blev helt förvirrad men matte löste det med att lägga sig ner på golvet så vi kunde kela istället.
Fick åka bil hem och sen satt vi ute en stund, ljuvligt väder idag.
Ollie kom förbi och kelade lite med oss.

Matte satte upp mig på trimbordet nästan direkt vi kom hem för hon tyckte att jag var i lurvigaste laget, hihi och det kan nog stämma.
Hon hittade såna där dumma tovor på tassarna, på alla fyra och det var hemskt när hon tog bort dom, eller det kunde kanske varit hemskt nä det var hemskt, så tycker jag! Matte sa att jag bara var pipig!

Åh så trött jag blev! Ser du matte? Måste gjort mig förtjänt av nått?

Sa du godis? Tar jag gärna, hihi!

Åt min mat strax efteråt medan matte pysslade lite i köket.
Nu slöar vi efter en hård jobbevecka, hårdast för mig, hihi!

Trevlig helg alla där ute i världen!

Av Aamor & Tina - 21 september 2015 18:36

Fick minsann lite sovmorgon idag för matte började jobba senare, de har två dagars planering på jobbet, inte helt fel tyckte jag.
Fick även åka bil till syrran, är ju måndag så då hör det till.

En lugn dag hos matteföräldrarna då jag mest vilat och kelat, nog mest vila, hihi!
Väntan på att matte skulle komma kändes dryg även om hon inte var iväg längre än vanligt vid lång arbetsdag.
Trots väntan på henne så hade jag glömt att planera nått att ha till henne när hon kom.
Lite jobbigt att bestämma sig om jag ska hälsa först eller först ta nått till henne, blev lite spring fram och tillbaka men beslutade till sist att hälsa först, hihi!

Vi satt ute en stund och snackade med en av mina små tvåbenta kompisar och sen kom Arktis ut.
Snackade även med honom och hans matte en stund.

Lite storleksskillnad på oss, hihi!

Nu har vi i alla fall kommit in och vi har bägge ätit vår mat så nu ska vi nog mest slappa.
Matte säger att hon är lite slut i knoppen efter allt prat, planerande och tänkande under dagen.

Av Aamor & Tina - 19 september 2015 17:47

Matte var oförskämd i morse för hon vaknade redan klockan 06 och kunde inte somna om. Vi har ledigt matte så det är i tidigaste laget.
Som tur var valde hon att ligga kvar och läsa lite så hon var i alla fall inte uppe och störande sig, hihi!
Vid 9 tog vi en runda, redan i går morse ville jag upp och sätta mig vid idrottshallen men det gick ju inte så vi gjorde det i morse istället.
Hade nästan precis satt oss när jag hörde en röst jag kände igen så jag började vifta på svansen och ju närmare rösten kom ju fortare gick svansen på mig.
Det var en av mina kompisar på två ben, han har alltid kelat med oss ända sen jag och syrran var valpar och vi älskar honom.
Jag hoppade upp på bänken för att komma så nära som möjligt och sen kelade vi.
Kom en annan hund också som jag känner så den fick också en hälsning.

Puss på dig kompis!

Vi satt och snackade där i 30 minuter och sen gick vi vidare och killen gick in på hallen där det var nån barncup av nått slag.
Blev en ganska lång runda och när vi sen kom hem igen kom Ollie och ville hälsa på oss och även han fick en puss.
Så trots den tidiga morgonen så blev det toppen ändå, hihi!

Vi har mest tagit det lugnt, matte tänkte tvätta lite för hon bäddade rent igår men tvätten från igårkväll var inte riktigt torr så det får vänta tills i morgon.
Mest tagit det lugnt, vi har ätit mat bägge och jag har varit ute på en mellan runda så nu är kvällen här och vi fortsätter nog med vårt lugna tempo.

Av Aamor & Tina - 17 september 2015 19:20

Nu måste matte skärpa sig och ge mig tid med min blogg för nu var det längesen!
Tiden går åt till mig ändå med kel och mys som jag velat ha mer av nu ett tag, brukar vara så ibland. Tiden har även gått åt till att gå ut med mig och så får vi inte glömma hennes böcker, hihi!
Plus att matte har varit lite trött och haft annat för sig efter jobbet.
På jobbet har hon fått lite nya uppgifter för en kollega har troligen diskbråck och har svårt att sitta nån längre stund och han kör mycket buss, sån där 9 personers så matte och han har bytt nu ett tag, matte har mest ont i sin om hon går långt eller står mycket så det passar bra med det bytet.
Hon tycker det är jättekul men hon är inte van att köra bil så mycket hela dagarna som det blir ibland.
Matte har även varit sent hemma nån dag för annat efter jobbet.

Idag kom hon i tid men istället fick vi hoppa in i bilen och åkte till ett ställe som jag inte varit på innan men jag kände allt att det luktade veterinär när vi kom in så jag tänkte först vända men ångrade mig och gick in.
Det var tydligen dags med min vaccination och jag märkte inget alls gick hur bra som helst. Inte ens syrran reagerade idag.

Efter sticket måste rummet undersökas noga, hihi!

Min stickveterinär hade skaffat sig en ny lokal så därför var jag lite nyfiken var jag hamnat men sen kände jag igen henne och gav henne en puss efteråt.

Vi satt ute ett tag och snackade med några grannar och jag fick mysa lite med Ollie och när vi kom in åt jag min mat och försökte övertala matte att vi skulle gå ut igen men hon bara vägrar.
Ska nog snart lyckas, hihi!

Av Aamor & Tina - 13 september 2015 18:11

Idag hade vi verkligen hoppats på fint väder för vi skulle upp och titta på hundutställningen men tyvärr var vädret inte på vår eller utställningens sida för det började regna.
I hopp om att det skulle dra över fort gav vi oss ändå iväg.
Vi parkerade och jag fick syn på en hund direkt och frågade vad den gjorde där och sen gick vi en liten bit och fler hundar kom och även dom fick samma fråga men då sa matte till mig att lägga ner frågandet för vi skulle se många fler och jag kommer att trötta ut mig fortare än kvickt om jag skulle hålla på så.

Vi tittade runt lite i regnet som inte ville ge med sig när matte hör någon ropa hennes namn och undra om hon är lite högfärdig. Klart jag är svarade matte, hihi! Det var en fd kollega som har nu två stycken Grosser Schweizer Sennen hundar. Det var bara den yngste som skulle ställas ut, han hade blivit Champion förra veckan så grattis.
Jag ville hälsa på honom men han tyckte nog jag så farlig ut, hihi för han backade undan och ville knappt titta på mig. Ja vad hade han att sätta emot mig med sina 52 kg mot mina 9, hihi!
Han var jättefin även om han antingen blev skraj för mig eller tyckte jag var liten och luden.
Vi tog en runda om shoppingtälten och snackade med en matte känner som har en Dobberman men efter några rundor till så gav vi oss hem. Vi väntade inte ens på när Shih Tzu skulle in i ringen för vi var rätt blöta plus att där var ingen av de matte känner som ställde ut.

Vi körde till matteföräldrarna och fikade istället och så tiggde matte till sig lite potatis, lök och morötter för hon tänkte koka soppa och hade inte de grejorna hemma.
Lät bilen stå hon matteföräldrarna så vi kan gå dit i morgon.

Så fort vi kom hem hoppade jag ner i min säng och där har jag stannat för jag blev helt slut av att se alla hundar och traska runt i regnet i 1,5 timme.

Skönt med lugn och ro, hihi!

Av Aamor & Tina - 12 september 2015 19:08

Vi vaknade ganska så tidigt i morse så redan klockan 9 var vi ute och gick, matte hade då ätit och fixat till sig.
Jag ville gå mot idrottshallen men matte sa att vi skulle till matteföräldrarna och det var åt andra hållet.
Jag gav mig inte men vi kompromissade, vi gick upp till hallen och när jag var nöjd gick vi till matteföräldrarna, hihi!
Vi skulle lämna av deras födelsedagspresent, matte hade inte köpt den så de kunde få den när de fyllde år.
Det var så att de hade beställt nytt bredband och när matte frågade om det var wi-fi så svarade dom att de visste de inte och då sa matte att är det det så ska ni få en iPad. Nu var det ju wi-fi så matte köpte en eller beställde en som kom igår men så ville matte installera den i lugn och ro.
De blev lite paffa när vi kom med den, hihi! Trodde nog inte riktigt att de skulle få en.

Det har blivit blötläggning för mig. Såg matte pilla på mina badgrejor så jag gömde mig bakom soffan men hon lyckades locka fram mig.
Har varit meningen att jag skulle bada för nån vecka sen men mattes rygg har inte orkat men idag orkade hon tydligen.

I 2 timmar satt jag i mattes famn och njöt, sov också men sen tröttnade matte plus att hon började bli hungrig och vi hade ju piffningen kvar.

Även jag var hungrig så medan matte lagade till sin svamp och ost omelett så åt jag torrfoder men kycklingkorv. Såg till att även få några bitar av omeletten, ingen svamp var med som tur var.

Nu ska jag tvinga ut matte, måste visa mig hur fin jag är och fråga Arktis om vi ser honom hur hans utställning gick idag.
I morgon ska jag och matte upp och kolla på ShihTzus som ska ställas ut.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards