Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 21 september 2015

Väntan!

Av Aamor & Tina - 21 september 2015 18:36

Fick minsann lite sovmorgon idag för matte började jobba senare, de har två dagars planering på jobbet, inte helt fel tyckte jag.
Fick även åka bil till syrran, är ju måndag så då hör det till.

En lugn dag hos matteföräldrarna då jag mest vilat och kelat, nog mest vila, hihi!
Väntan på att matte skulle komma kändes dryg även om hon inte var iväg längre än vanligt vid lång arbetsdag.
Trots väntan på henne så hade jag glömt att planera nått att ha till henne när hon kom.
Lite jobbigt att bestämma sig om jag ska hälsa först eller först ta nått till henne, blev lite spring fram och tillbaka men beslutade till sist att hälsa först, hihi!

Vi satt ute en stund och snackade med en av mina små tvåbenta kompisar och sen kom Arktis ut.
Snackade även med honom och hans matte en stund.

Lite storleksskillnad på oss, hihi!

Nu har vi i alla fall kommit in och vi har bägge ätit vår mat så nu ska vi nog mest slappa.
Matte säger att hon är lite slut i knoppen efter allt prat, planerande och tänkande under dagen.

 
 
Melody

Melody

21 september 2015 19:28

Vilken fin bild på Er! Du får göra som jag gör när du inte hinner hämta något till din matte, ta hennes sko eller halsdag eller handske! Spring runt en sväng med den och lämna sedan tillbaka den! Jag lovar att hon blir lika glad som om hon fått en leksak! Speciellt om du inte biter sönder den!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

21 september 2015 19:32

Matte har aldrig halsduk och vantar bara om det är flera minusgrader och skorna har hon inte hunnit ta av sig när jag stirrar runt. Hon får nöja sig med en puss och lite gnuggningar, hihi!

 
Laika

Laika

21 september 2015 19:29

Men jisses som Arktis vuxit till dig :) En riktigt stor kille nu, men inte lika stor som du förstås ;)
Vad roligt att få åka bil, nästan som en fredag ju :) Vi får hoppas veckan går så fort, att det snart är fredag, hihi. Då blir jag extra glad.
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

21 september 2015 19:33

Arktis är stora killen men jag är självklart större, hihi! Äldre i alla fall.
Veckan springer iväg så snart är det fredag igen.

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

21 september 2015 21:23

Oj, så stooor Arktis har blivit!
Du ser liten bredvid honom, men vi tror att du har pli på honom ändå.
Du är ju äldre och därför klokare, eller hur? ;-)

Kram å puss på sötaste nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

21 september 2015 21:57

Oh ja så mycket klokare, hihi! Han är ju unghund fortfarande.

 
Dui och Deco

Dui och Deco

22 september 2015 06:01

Vad fina ni är! Skönt med lite sovmorgon! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

22 september 2015 07:11

Sovmorgon även hur lite mer den är är gott. Blev bara drygt en halvtimme men det är alltid nått, hihi!

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

24 september 2015 16:09

Bra dag, låter det som, och matte fick förhoppningsvis vila i fred på kvällen :-) Förstår varför Arktis har fått sitt namn, stilig kille!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

25 september 2015 18:18

Nja, hon får inte vila sååååå speciellt mycket, hihi!
Han är stilig.

 
Kjelle Bus och  Conrad

Kjelle Bus och Conrad

25 september 2015 19:45

Fin bild på dig och Arktis !
Ja nog är du allt lite mindre än honom *fniss*
Conrad växer så han knakar och vägde in på 17kg igår. Han vägde 8kg när matte o husse hämtade honom den 14 Augusti :)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

25 september 2015 20:05

Conrad växer så det knakar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards