Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under februari 2019

Av Aamor & Tina - 24 februari 2019 19:19

Vilken helg vi haft, solig och så fint väder. Okej lite småkyligt än men det gör inget när solen skiner och fåglarna kvittrar.

Matte kände sig allmänt hängig i fredags och trodde hon skulle åka på nån typ av förkylning. Hon hade ont i halsen och lite så men än har det inte blivit mer än en lätt variant av förkylning och detär hon ju glad över.

I lördags gick vi en lång runda, soligt och skönt men lite kallt i vinden.
Matte vallade dammsugaren, tvättade och så hamnade vi på trimbordet och fick våra tofsar omsatta.

Idag söndag var det också soligt men inte lika kyligt så vi tog en långrunda innan vi stannade hos mattemor.

Jag är mycket snabbare när det gäller att nosa upp nyheter, syrran har nog lite nosdyslexi för hon läser väldig länge. Var och en till sitt och inget fel i det.

Vi fikade med mattemor och sen tog de på sig och rullade utåt så vi var snabba så de inte glömde oss kvar, hihi! Det blev en lång runda för oss fyra och vi mellanlandade på netto för att shoppa lite. Mattemor och vi stannade ute medan matte handlade.

Affi åt sin mat sen innan vi gick hem men jag ville inte ha nått. Både matte och Affi försökte övertala mig men jag låtsades sova, hihi!

Det kvittar vad vi gör matte tycks Affi säga, han vägrar resa sig!

Jag åt min mat när vi kom hem, blev torrfoder med kokt wienerkorv, mums!

Ha en bra vecka!

Av Aamor & Tina - 17 februari 2019 18:57

Så var det söndag igen och ännu en helg som försvunnit i en faslig fart.
Matte säger att vi längtar till helgen för att vi kan sova lite längre då. Jag är rätt så trött på morgnarna när det är torsdag och fredag så hon har nog rätt så rätt i det hon säger.

Matte beställde ögondroppar till mig och när hon skulle hämta ut det var där två paket på posten.
Det ena med beställda ögondroppar och i det andra 5 paket godis som vi inte beställt.
Matte tog kontakt med förstaget och de svarade att de inte visst vad som hänt men att vi kunde behålla godiset.
Och vet ni vad? Denna kräsna lilla hund tyckte till och med om det, hihi! Matte blev förvånad.
Affi gillade inte det men på så vis blir det mer till mig, hihi!

Igår, lördag var det riktigt vårväder trots att det bara är februari. Vi gick en lång runda innan vi gick till mattemor och sen gick vi ut och satte oss en liten stund på trädäcket. Matte föreslog att vi skulle gå en runda med mattemor men hon var inte sugen.
Var skönt där ute i solen.

Idag blev det också en långrunda trots att det inte var lika skönt.
Matte var och veckohandlade och träffade på en hel del kändisar, några grannar och så ene kollegan.
När hon kom tillbaka till mattemor och viktigast till oss så fick matte en present av mig.

Söt va? Matte blev jätteglad för presenten men när hon skulle ta den ångrade jag mig och tog den själv, hihi!

Ha det bra!

Av Aamor & Tina - 10 februari 2019 18:50

Då gardet söndag igen och dags att vakna tidigt i morgon.
Vi har legat lite längre nu i helgen. Matte vaknar i och för sig nästan i den tiden hon brukar vakna när hon ska jobba men vi har legat kvar och njutit, matte med en bok och vi har nog mest sovit vidare.
Idag kom jag inte ut från sovrummet förrän 11 och båda töserna hade redan ätit frukost. Jag äter ju inget på morgonen så det gjorde inget.

Jag har hittat på en ny idé och den är super kul.
När matte och mattemor ätit klart på kvällen och om även jag har ätit så ska jag upp på köksbordet och dricka vatten och det ska vara från ett eget glas.

Denna gången var jag lite extra lat för jag låg och drack, hihi!

Jag har ju fått vara på bordet alltid i och med att matteföräldrarna inte kunde kela med mig på golvet. Nu kan ju inte mattemor lyfta upp mig så det får vara när matte är där.
Affi tyckte först att det var orättvist att jag skulle dricka där och inte hon så hon bad också att få komma upp. Men har hon druckit av glaset så vill jag ha nytt vatten när jag ska ha igen.

Vi har gått långa rundor i helgen, på middagen för då har det varit hyfsat väder senare på dagen har det mest regnat. Är så blött överallt.

Affi med sitt tuggben. Hon tyckte att hon skulle ha ett till men matte sa att det är fullt i munnen, hihi!

Nu ska vi slöa alla tre för nu är matte klar med dammsugandet.
Ha en underbar vecka!

Av Aamor & Tina - 3 februari 2019 19:02

.... tillhör några av våra absoluta favorit sysselsättningar, inget nytt men lika gott ändå.
Vi sover nästan hela dagen, kvällen och hela natten. Vi är igång med full fart strax efter jag har ätit min mat på kvällen. Då busas det, snackar gör jag och ser till att hålla igång matte med en massa idéer jag får.
Matte säger ibland att det är tur jag inte är lika mycket igång hela dagen för det hade varit en heltids syssla då, hihi!

Vilar hos mattemor samtidigt som jag håller ögonen på matte.

Affi sover och snarkar med öppna ögon.

I fredags jobbade matte länge för hon var på en kort utbildning så när hon kom fick vi gång henne direkt, Affi spydde och jag skulle ut och göra stort. Vi är ju inte vana vid att hon är iväg så länge och fel helt fel dag.

Vi förväntade oss snö i natt men det kom bara ett lätt pudertäcke, inte ens lönt att gnugga huvudet i.
Hade gärna fått komma ett par cm men det kom längre norrut.

Nu ska vi vila för matte har dammsugit klart och vi har kommit in från balkongen dit vi flydde med vars ett tuggben när hon väsnades.
Ha en underbar vecka!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards