Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under maj 2011

Av Aamor & Tina - 31 maj 2011 17:40

Fick smått bråttom till matteföräldrarna i morse när matte sa att jag skulle få lov att väcka mattemor, det är kul att hoppa runt i sängen och fnysa henne i ansiktet tills hon vaknar!

Kom in och såg att hon satt vid köksbordet så det smög sig med att få väcka henne!

Vi har varit ute hela dagen på trädäcket eller i vår hage som är ihop med trädäcket. Vi har busat och sovit och ett tag låg vi på bordet och sov och mattefar satt i stolen och sov, vi vaknade alla när mattemor kom ut och då var det dags att busa!

Vi blev nerlyfta från bordet och sen stack vi ut på gräsmattan och jag fick övertaget på min hala syster och fick henne på rygg men vad gör hon då? Jo hon sparkar mig på hakan så jag tappar taget och far upp, hoppar över mig och pang.... så ligger jag på rygg!

  

Inte klokt vad en stackars kille ska behöva stå ut med och tro inte jag kan göra samma manöver för hon är beredd på det!


När matte sen kom så satt vi ute ett tag och då passade jag på att tuffa till mig lite så Affi hamnade på inte mindre än 5 gånger, haha!

Gäller ju att välja sina tillfällen att vara tuff på!


Idag har det varit varmt, jag la mig ner i gräset i skuggan och vägrade gå när vi skulle ut och pinka, vi gör det väldigt ogärna i vår hage visst det händer men sällan.

Tur att det har luftat lite så vi fått lite svalka i alla fall.

Inga katter ute idag men jag mötte Smokie, min Chihuahua kompis men jag var mer intresserad av vagnen hans matte körde för där var en bebis i den, det hörde jag nog!


Av Aamor & Tina - 30 maj 2011 19:14

Ganska så trött i morse när mattes klocka ringde men när hon berättade att det var en kort vecka med bara 3 arbetsdagar piggnade jag till ordentligt, vad härligt!


Jag mötte min kompis Buster på vägen till syrran, mötte honom i går men precis när vi skulle hälsa fick jag syn på hans katt och då struntade jag i Buster så när jag ville hälsa idag blev han så glad.

Syrran satt precis vid ytterdörren och flög nästan på mig direkt för hon ville busa, glöm det sa jag och gick bara förbi henne.

Mattemor låg kvar i sängen så jag var inne i sovrummet och hälsade.

Vi har varit ute en hel del för vädret har varit så skönt och varmt har vi haft det, lite jobbigt när vi skulle ut och gå men det blev en lite kortare runda.


Matte jobbade länge idag så jag fick vänta länge på henne och glad blev jag när hon äntligen kom.

Hemma satte vi oss på bänken och kollade på katterna, Melle kom fram och hälsade och kunde till och med kela lite med mig. Peggy spelade svårflörtad och vägrade komma fram, hon låg bara och tittade.

  

Melle och jag i vintras.


Jag har ätit, blivit friserad och fått lite gottis för jag var duktig, vilket jag enligt mig själv alltid är!

Nu ska jag vila lite och sen gå ut på dagen sista runda.

**************************************************
*******************

Av Aamor & Tina - 29 maj 2011 18:04

Vaknade lite tidigare idag mot vad vi gjorde igår men det kanske berodde på att jag kallade på matte för lite magkliande.

Matte for upp sen och åt frukost och allt annat som hon gör på morgnarna medan jag sov vidare men sen när hon var klar hamnade jag i skottlinjen för tydligen såg jag inget och hade nån tova vis svansen, vem bryr sig!

Rätt så skönt när allt var klart och det är ganska så mysigt ibland när matte håller på men jag kommer inte att erkänna det.

Vi gick ut och gick en runda och när vi kom hem igen så kom granntjejen ut med en Golden Retriver som de passade och det gillade inte jag, vet inte vad men jag har svårt för Golden, lite knäpp säger matte att jag är men så är det!


Vi gick bort till matteföräldrarna för att fira morsdag, hon fick en blomma igår men vi gav henne kortet idag.

Matte cyklade ner en stund på marknaden och kom hem med tuggben till mig och Affi och suck, alltså jag skäms och vägrar ställa upp på detta men en bärsele, snacka om vem som är knäpp!

Hon försökte förklara för mig att det inte alltid passar sig att en liten hund kan gå på marken, tex om det är mycket folk som kan trampa på mig eller vid andra tillfällen om hon måste bära mig!

Vadå liten hund? Jag är hur stor som helst och hon påstår att jag är tung att bära långt men jag som är så liten och nätt, hihi!

Har jag tur så slipper alla se mig i den för jag hoppas innerligt att kameran aldrig kommer fram om jag hänger i den!


Vi gick hem och när vi gick in genom porten smög sig Ollie med in så för att få ut honom gick vi gick ut ett tag och snackade med honom.

Jag har ätit mitt torrfoder och är rätt så mätt och trött nu så......

  

Detta är väl bättre än en bärsele?

Av Aamor & Tina - 28 maj 2011 18:05

Sov till 8.30 och det var så skönt, kände mig riktigt utvilad och jag tror matte gjorde detsamma.

Matte sa att vi skulle gå bort till syrran för matte hade lovat att köra mattefar på några ställen idag.

Anade att jag skulle behöva skiljas från matte så när vi kom dit vakade jag som en hök över henne, hon fick inte en chans att rymma.

När mattefar gick ut så la jag mig i dörren in till köket för där var matte och när hon reste sig så satt jag redan vid ytterdörren, gäller att vara snabb!

Mattefar tyckte att vi två kunde stanna hemma hos mattemor men det tyckte inte jag och syrran höll med mig!

Det slutade med att vi fick följa med för matte kunde inte motstå mina ögon!

Vi var här och där och överallt kändes det som!

Först körde vi till tippen för att göra av med trädgårdesavfall sen vidare till en trädgårdshandlare för att köpa lite blommor, vidare till mattemors föräldrars grav där det blev fint och sen åkte vi bil i ca 2 mil till mattefars föräldrars grav och såg till att även där blev fint, hem igen för att stanna i stan och köpa lite frallebullar till kaffet! Puh, vi var helt slut efteråt!

Fast det var rätt kul hos trädgårdeshandlaren för där såg jag en katt, hon kom in i huset och tvärstannade när hon såg mig och syrran och sen backade hon ut igen och när vi sen skulle gå kom det två små tjejer fram och klappade oss!


Nu blev det så att matte övergav mig en stund ändå för hon skulle ner på vårmarknaden i stan men det gick rätt så fort så jag hann inte sakna henne så mycket!

Hemma i vårt eget hem nu och har det skönt, jag har ätit lite mat och tänker vila ett tag, vet inte vad matte ska göra men det struntar jag i så länge hon blir inne hos mig!

 


Av Aamor & Tina - 27 maj 2011 19:12

Sovit som en stock i natt och magen var bra igen, skönt för både mig och matte.

Syrran och jag har både busat och vilat och tyvärr lyckades jag välta ner en blomma i matteföräldrarnas fönster, ledsen!

Det var så att en hund kom gående utanför och mattefar sa nått som gjorde att Affi for upp till mig i fönstret och när vi är två där uppe är vi så tuffa och en blomma gick åt i bara farten!

När vi var ute mötte vi mattes kusins hund Vilda och hennes husse så vi lekte lite men när vi mötte henne igen senare i ett annat kvarter skällde vi på henne.

Lite knasiga är vi nog allt men vi hade inte förväntat oss att hon skulle vara där också!


När matte kom in genom ytterdörren ville jag bara hojta Yeah, du är hemma och det är fredag! Nu kan jag inte hojta så jag bjöd matte på Frolic istället men hon tyckte att det var bättre att jag själv åt dom så jag gjorde det, 5 stycken!

Hemma hör det till att vi ska sitta ute och kolla efter katterna, inga syntes och när det började regna ville inte matte sitta kvar där ute.


Det är trist väder, regn och blåst och jag undrar vart våren tog vägen för det känns mer som höst nu. Nu tycker jag att den tråkiga blåsten kan dra vidare för nu har den varit här länge nog!


Tänker sova en stund för att senare orka busa med matte lite!

 


Av Aamor & Tina - 26 maj 2011 18:22

Jag har sovit gott hela natten och mår mycket bättre, hostan blev det inget av som tur var.

Men man ska inte ropa hej för tidigt för magen har varit i lite olag    för att säga det lindrigt och jag har behövt duscha baken 3 gånger men nu är det bättre, peppar peppar ta i trä!

Vädret har varit fint men det har blåst rätt så mycket och jag och syrran har varit ute nästan hela dagen.


Jag märkte inte när matte kom för hon smög bakvägen men när mattefar kallade på mig och jag vände mig om såg jag henne, snacka om att jag fick fart på benen.

Jag älskar min matte och hon är bäst, i alla fall när jag får som jag vill!


När vi skulle gå hem fick jag syn på lilla Alice och ville hälsa.

Hon kom springande mot mig och hoppade på mig och ville busa, hon har blivit en riktig tuffing för de andra gångerna har hon varit blyg.

Hon börjar nog bli hemmastadd hos sin matte nu.

Lekte även med Zorro, en jättesnäll Border Collie, modigast av alla var Alice men kul hade vi ihop alla tre.

Hemma kom Peggy och kelade och sen kom 6 barn fram och gosade med mig.

 

Kan väl säga att hemfärden var perfekt och skojig!

Ätit mitt torrfoder för jag var rätt så hungrig, åt inget torrfoder igår.

Är faktiskt lite trött och tänker vila en stund nu!


Av Aamor & Tina - 25 maj 2011 20:13

Usch säger jag bara, för i natt mådde jag inte så bra.

Jag väckte matte med ett hjälp och ville upp i hennes säng och ligga nära, jag bara smaskade och slickade mig om munnen så matte trodde först att jag skulle kräka men där kom inget. Hade nog lite magknip för matte sa att magen var lite hård och fisarna aningen surare än vanligt!

Efter tre timmar somnade vi men vi var jättetrötta tre timmar senare när klockan ringde.

Jag har sovit mycket hos matteföräldrarna idag och jag har hostat lite så kanske det är en förkyling men jag mår bättre.

Matte blir så orolig när hon inte vet vad det är med mig och jag är ju en riktig karl så är jag dålig så är jag!


Syrran och jag var ute i en halvtimme och lekte på eftermiddagen innan matte kom och hämtade mig.

När vi sen gick hem så ville jag gå en långrunda så det gjorde vi, var rätt så skönt men tyvärr blåste det en hel del.

Hemma har jag vilat en stund och sen fick matte för sig att jag behövde friseras för det blev inte gjort igår.

Var ute på min sista runda för dagen nu för en stund och då mötte vi min kompis Tax/någon tysk jakthund och honom har jag inte sett på länge så vi blev lika glada båda två och lekte en stund. Fick reda på att han heter Gizmo och kör lastbil om dagarna, ja egentligen hans husse men Gizmo är med.

Satt och spanade efter mina katter men inga syntes så jag fick gå in istället, matte tvingade mig för hon frös!


Tror att det blir en tidig sänggång ikväll för matte sa nått om att lägga sig och läsa, hon läser "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann", måste vara rolig för hon skrattar då och då.


Natti Natt....


Av Aamor & Tina - 24 maj 2011 18:45

Jag var lite piggare i morse än i går, kanske sovit bättre i natt!

När vi sen kom till Affi så blev jag förvånad för mattemor var uppe, hon brukar sova en timme till efter jag kommit dit, trodde att hon skulle iväg på nått men hon stannade hemma hos oss.

När matte gett sig iväg så gick jag upp i syrrans kökssäng och sov och där stannade jag halva dagen, jag älskar att sova!

Lite har vi busat eller rättare sagt att syrran tar tag i mitt öra eller skägg och så får jag helt enkelt hänga med och lättast är det att jag går själv för annars släpar hon mig!


Matte hade varit och handlat lite innan hon hämtade mig, varit hemma med sakerna och bytt kläder för när hon kom ut från affären så började det regna men innan hon kommit hem var hon dyngsur, sista biten haglade det också så det var lite synd om matte faktiskt.

Hemma satt vi och kollade på katterna en stund för att sen gå in och äta lite torrfoder, ja jag och inte matte för hon fick sparrissoppa hos matteföräldrarna.

Jag har även fått "spel", mattes ord för när jag far runt och ska hitta på allt möjligt och helst sånt som jag inte får göra, hihi!

Nu ska jag vila lite!

   

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards