Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under september 2021

Av Aamor & Tina - 26 september 2021 19:48

En liten kort uppdatering hur det går för mig och matte nu efter ett par dagar.

Jag har börjat få min spruta med insulin efter maten. Jag är jätteduktig och märker knappt att matte sticker mig.
De två första dagarna satte hon mig på en stol så jag inte skulle kunna smita iväg men idag fick jag vara kvar på golvet.
Matte tycker nog att jag har dragit ner på drickandet, vatten alltså, hihi!
Idag körde hon in en skål när jag stod och pinkade, hon skulle kolla ketoner i pinket sa hon och de har nog sänkts lite.
Jag mår bra verkar det som, jag är lite mer igång än innan och igår ville jag gå 2 lite längre rundor.

Vi har varit och plockat lite i huset idag, var där 2 timmar för sen blev matte matt, tufft att gå igenom de lite jobbigare sakerna nu säger hon. Blev en hel del idag som ska skänkas bort.

Soffmys nu i kväll!

Ha de? bra!

Av Aamor & Tina - 23 september 2021 15:58

Vi skrev inget i söndags för matte ville vänta och se vad som skulle ske.
Jag har varit hos veterinären idag och inte för att få min antiinflammatoriska spruta.

Det är nämligen så att i lördags vaknade vi och matte trodde att jag hade tvättat magen riktigt ordentligt. Var väldigt blöt. Funderade även om jag råkat pinka i min säng men det luktade inget.
Jag fick bada sen efter morgonrundan. Allt frid och fröjd.
Vaknade på söndagen på samma vis och då förstod matte att något var fel.
Hon ringde veterinären på måndagen och vi fick tid idag.

Matte misstänkte lite olika saker.
Jag har druckit mer men är annars som vanligt, slö mesta tiden men sen far fan i mig på kvällen och sen sover jag.
Jag lämnade blodprov, kissprov, prostatakoll, analsäckarna tömda och de kom fram till en sak.
Blodproven med mer koll kommer senare så det finns kanske mer men svaret vi fick var att jag hade fått diabetes!
Jag ska få insulin när jag ätit och tydligen ska jag prova/ ha nytt foder. Blir säkert bra.
Inga apotek hade insulinet till mig hemma så jag får börja i morgon.
Hoppas det blir bättre sen. Det är inte lätt att bli gammal. Jag har även gått ner i vikt.

Min jobbevecka har varit bra än så länge. Jag vill ha full koll på min matte men det kan jag ju inte ha alltid.

Ingen ny bild men jag vilar ut nu efter en hård dag.

Ha det bra!

Av Aamor & Tina - 12 september 2021 18:51

Jag hade ont i min mage i torsdags och mådde ganska pyton men efter utrensning från bägge hållen så var jag bättre på fredagen och åt mat på jobbet redan på förmiddagen.
Matte var glad att jag blev bättre och de personerna vi hjälper på jobbet tyckte också det var skönt när de såg att jag mådde bättre på fredagen.

Igår hade vi minsann fest hos oss. Det var tre grannar som kom in och vi hade lite räkor, kräftor, kött, ost och kex så de där tvåbenta blev jättemätta. Var en trevlig kväll med många skratt och mycket prat.
Jag var såååååå trött i öronen, hihi! Jag var trött på morgonen och ville inte gå ut när matte kallade.
Har sovit hela förmiddagen men fick vakna när matte frågade om jag ville åka bil en sväng. Klart jag vill åka bil, finns bara ett svar på den frågan: JAAAAAAAAA!

I morgon är det dags att jobba igen och klockan drar igång kl. 06 och det blir bra. Träffa alla igen men lite jobbigt för jag måste dela på matte.

Åh måste berätta att vi hade arbetsplatsträff i måndags och det var på ett annat ställe än vad vi jobbar på i vanliga fall och några andra personer. Matte hade frågat om jag kunde följa med och det fick jag, tack!
Jag kollade in lite i lokalen och gruffade lite mot ett fönster för jag kom inte in där och kunde undersöka men matte tog mig i famnen ett tag och sen glömde jag bort det.
Somnade sen när de 10 personerna snackade och när det var slut sa chefen vilken fantastiskt snäll och duktig hund jag var. Matte skrattade och sa att det kunde varit tvärt om också! Hallå, jag är nästan alltid snäll och skulle jag inte vara det så är det inte mitt fel, inte jag som uppfostrat mig, hihi!
Ja jag vet matte, jag har egen stark vilja och gör ofta det jag känner för och den gången ville jag uppföra mig (kanske).
Men kul att de tyckte jag var duktig!

Matte hittade en fästing, tvi för dom. Den satt i pannan på mig.

Ha det bra!

Av Aamor & Tina - 5 september 2021 14:55

Jag blir 13 år i morgon. Synd att inte min syster fick bli det för tänk vad mycket vi som tonåringar kunde jäklas med matte, hihi! Matte säger att jag redan gjort och varit en tonåring i alla år. Ja ja, hon kunde haft en jäkligare hund men knappast en bättre, hihi!
Fick födelsedagskort i fredag, tack så mycket Ingrid, Gertis och kanske Sigge.

Matte är lite bekymrad för att jag kanske inte kan vara på jobbet länge till för en där kanske tror sig reagera på mig. Men det har bara hänt en gång med rinnig näsa och ögon och personen rör mig inte och vi är inte i samma rum. Vi får hoppas att jag kan vara kvar för annars får matte leta hunddagis till mig.

Visst är det bra reklam om jag ligger framför en stuga/förråd som vi byggt på jobbet? Jag ingår givetvis inte om någon köper dem, hihi!

Den stugan matte spikade tak på då jag tyckte hon var för högt upp för mig.

Vi har jobbat hårt i helgen, trädgårdsarbete i lördags och rensning idag. Vi är helt slut.
Vi har haft jättefint väder så vi har varit ute mycket.

Ses snart igen!
Ha det bra!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards