Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under juni 2013

Av Aamor & Tina - 30 juni 2013 19:05

Jag vaknade väldigt tidigt i morse och var tvungen att väcka matte, som jag fick jobba för att hon skulle höra mig!

Det var dom goda våfflorna som ville ut okristligt tidigt, redan 03.30

Vi tog en kort runda och sen la vi oss igen, jag kröp ner till matte en stund så hon somnade ordentligt igen.

Blev en riktig sovmorgon för vi vaknade inte förrän 9.30 sen.


En lugn förmiddag blev det för jag behövde inte gå ut igen förrän 11.30 och vi hade tur då för det stänkte bara lite men så fort vi kom in vräkte regnet ner.

Matte upptäckte att jag gick och haltade lite och då var hon tvungen att undersöka det fast jag sa åt henne att låta bli, hihi!

Det är "någon" som slickat igen på min tass där jag haft ett sår, är ett litet hudsår nu också, ups!

Matte fick tvättat och satt på en salva men jag ville slicka av den så fort jag kom ner så matte tog mig i famnen och satte sig i soffan.

Hon trodde nog att jag bara skulle stanna nån minut på sin höjd för jag är ingen knähund men jag somnade och stannade i över 1 timme, det blev en lång mysstund för oss båda och riktigt mysigt var det, förutom att det var för att jag skulle glömma min tass!


Matte har tvättat lite till idag, hon har bara en sån där torkställning så en maskin åt gången tills det hängda är torrt så därför blir det ofta tvättning.

Jag ville äta min mat idag för matte gjorde bara ugnspannkaka och det var jag inte sugen på även om baconet luktade gott.

Matte pratade med mattemor och hon sa att det kommit 11 mm regn sen morgonen och de pratade vid 15.30 tiden så det har kommit en hel del regn idag.


Vi har precis varit ute på en lite längre runda för solen tittade fram och även om det blåser en del så är det bättre än att bli blöt.

Kunde till och med sitta ute en stund och då kom Peggy och kelade lite med först matte och sen med mig - lycka!

Nu ska vi snart förbereda inför vår arbetsdag i morgon, nu är det bara två arbetsveckor kvar för matte innan semestern.

Den är lite hackad, först ledig 3 veckor och 2 dagar för att sen jobba 3 dagar och sen semester 1 vecka och 3 dagar.

Matte och hennes ena kollega delade en veckas jobb för där skulle vara öppet den veckan.

Gör inte nått för vi får 5 veckor ändå även om matte nu ska in några få dagar så är den lång ändå.

 

Lat helg som jag och matte behövt (gammal bild)!

Av Aamor & Tina - 29 juni 2013 19:01

Efter en välbehövlig sovmorgon, matte råkade börja se Con Air i går och ville se slutet fast hon tydligen sett den innan, så gick vi upp vid 9 och när matte var klar med sitt gick vi ut en runda.

Matts skulle kasta sopor och då tyckte jag det passade att jag kunde kolla garaget men det var tomt, ingen Peggy men min bil stod där.


Det har verkligen varit en lat dag här hos oss idag för det har regnat och vem vill vara ute då, hihi!

Matte har tvättat en maskin tvätt och under tiden la hon sig på soffan och lyssnade på bok och då vet vi alla vad som händer - Zzzz Zzzzz, hihi!

Jag ska inte säga nått för jag sov i min säng, så skönt!


Vi vill tacka vår vän Julia för inspirationen med vår mat idag, hihi! Vi läste att du köpt nytt våffeljärn och då blev matte sugen på våfflor.

Innan hon startade med gräddningen fick jag min mat men jag misstänkte att hon gjorde nått gott så jag satte mig ner och inväntade resultatet på vad hon gjorde!

Jag åt nästan 2 våfflor, inget extre på för det hade inte matte heller, gillar dom som de är, det var sååååå gott!


Jag har fått tofsen omsatt också idag men det gick fort men jag var på trimbordet länge för matte och jag kelade först, nästan så länge att jag somnade på hennes arm.

Just nu skiner solen men jag känner inte för att gå ut nu!

 

Bild från maj när matte och jag kelade på trimbordet, vi gör det ofta men inte lika länge som det blir ibland!


Av Aamor & Tina - 28 juni 2013 19:30

Det kan inte bli mycket bättre än att det är fredag idag och jag får ha matte hemma hela helgen!

Äntligen säger vi bägge för det har varit en trött vecka för oss.


Haft en bra dag hos syrran.

Kelat massor med mattefar och Affi tillät det ovanligt länge, jag älskar att gnugga hela ansiktet i hans bröstkorg, är uppe på bordet då och han sitter på kökssoffan.

Efter att vi hade varit ute och rastat mattefar sprang jag direkt in till mattemor och visade henne var godislådan är, när hon först inte fattade nös jag och buffade med nosen på henne och sen på lådan och då förstod hon vad jag menade, tror hon lurades lite med mig och fattade hela tiden vad jag ville ha, hihi!


Matte var sen idag för först väntade hon på en taxi som var nästan en timme sen från tiden den skulle komma och sen körde hon och handlade på Ö&B.

Jag fick åka i min bil hem (min nu igen när matte betalt lagningen, hihi) och bara det är ju toppen.

Jag ville sitta ute en stund men matte hade en hel del saker att bära så vi gick in först för att sen gå ut en stund.

Såg några katter men de gick bara förbi mig.

Inne fick jag mat och den slank ner fort och sen började matte störa sig!

Hon började plcka och dona överallt, tvättmaskinen drogs igång och samma sak med diskmaskinen, sängen blev renbäddad och då hjälpte jag till att släta ut madrassen, hihi och efter det kom dammsugaren fram och jag la mig i en av mina sängar.

Matte sa att golvet inte var så vackert med klippt gräs, torra blomknoppar från träden utanför och en del annat men hon har inte orkat innan i veckan men nu är här fint igen, fixar jag snabbt till igen, hihi!

Nu är matte trött i ryggen och vi ska strax sätta oss i soffan och slöa resten av kvällen, tvätten ska bara hängas när maskinen är klar och jag ska ut en gång till men det är inte så mycket.


Trevlig helg alla goda vänner och alla andra som tittar in här utan att lämna ett avtryck!

 

Gammal bild när jag hjälper matte att bädda men det är samma bäddst som kom på idag!

Av Aamor & Tina - 27 juni 2013 18:51

Nu är vi tillbaka igen, dagen igår blev inte som den skulle!

Mattemor skulle in till akuten och matte följde med efter att hon slutat. Mattemor har lite dåliga blodvärden och de ville kolla detta så de satt och satt och satt.

Var där inne klockan 15.53 och sen körde de därifrån klockan 22.50 och vi va inte hemma förrän 23.30 och då var matte sååååååå trött!

Jag äter inte gärna borta om matte inte är där så jag åt mat när vi kom hem och sen la vi oss strax efter - gissa om vi sovit gott men alldeles för lite.


Idag har det varit ett sånt där skiftande väder, regn, sol, kvavt och så har det bytat igen, man är glad när man klarar sig från att bli blöt, hihi!

Varit en del vilande hos syrran idag, syrran har mest suttit i fönsterkarmen så jag har sluppig vara övervakad.

Mattefar rymde ner till stan ett tag och det gillade vi inte så vi satt vid ytterdörren och väntade på honom.


Min bil har blivit lagad nu, det var en fjäder vid hjulet som gott mitt av, en stor fjäder och tydligen hade vi haft en faslig tur för den hade gått uppåt i karossen (inte så att nått gått sönder där), vanligare är nog att den går ner i däcket som då kan explodera.

Matte får ta hand om räkningen för när det gäller betalningsgrejor är bilen helt och hållet hennes men annars är den min, hihi!


Matte hade handlat innan hon hämtade mig och sen fick hon mat hos matteföräldrarna innan vi gick hem.

I morgon är det fredag, äntligen och efter denna sista dag kan vi vila oss hela helgen - jag i alla fall för matte säger att hon är bak med en hel del här hemma som hon måste ta tag i då, låter jobbigt tycker jag!


Just nu ligger jag och vilar efter att ha ätit för då behöver magen lugn och ro, speciellt om mitt huvud säger samma sak, hihi!

Har fått tofsen omgjord innan jag åt för annars hade inte maten hittat in till munnen för där var en ridå framför, hihi!

 

gammal bild!

Av Aamor & Tina - 25 juni 2013 17:51

I morse tog matte sin cykel med till syrran, hon skulle cykla till jobbet sa hon! Det var längesen hon cyklade nu så jag undrar hur det ska gå, hihi!

Jag och syrran har verkligen haft att göra idag för mattes moster och hennes barnbarn kom på besök, barnbarnet har tagit studenten i år och ville komma ner och besöka sin mormor lite innan det var dags att börja jobba.

Så vi fick ju underhålla dom två för matteföräldrarna kunde inte göra det lika bra, de bjöd bara på fika inga pussar och lek!

Sen har vi varit själva idag, säkert i 2,5 timme för matteföräldrarna skulle iväg på nått där vi inte kunde följa med men det gick hur bra som helst för vi har ju varandra då.


Matte jobbade länge idag, de hade sommaravslutning på jobbet med fika och lite lekar, matte och några andra kolleger tog en glass istället för att leka, hihi!

Sen är det så att när matte kommer är det = godis så vi förväntade oss det men som vanligt måste man påminna matte för hon har ett minne som en guldfisk, hihi!

Fick dela på favorit sticken och sen skulle matte tramsa sig och bjuda oss på en cocktailtomat men vi chockade henne med att äta den när hon delat den och sen blev det några till!

Så om någon vill bli tomatodlare kommer värdefulla tomatkärnor ut i morgon, hihi det är bara att hojta för de är bearbetade i min mage - nu var jag lite läskig, hihi!


Började tyvärr regna när vi gick hem och när dropparna blev större och större kände inte matte för att sitta ute men vi satt en liten stund.

Har ätit min mat och fått tofsen omsatt. Håret är så silkigt när jag är nybadad att tofsen håller knappt sig på plats en hel dag.

Hur det gick med mattes cykeltur? Jo det gick bra och än känner hon ingen träningsvärk , hihi men hon får se i morgon när hon vaknar. Nu blåste hon inte på i sin vanliga fart just med tanke på att hon inte cyklat på länge så hon klarar sig nog från det.

 

Från maj i år men jag ligger där just nu också!


Av Aamor & Tina - 24 juni 2013 18:02

I går kväll snackade jag med tre hundar och det gick från stor till mini, hihi!

Först Trixie, en Schäfer sen Gizmo som är en Russkiy Toy, lite högre än vad jag är men mindre och tunnare i benstomme och till sist Smokie en långhårig Chihuahua!

Matte kunde inte somna igår kväll, hon tittade på klockan sista gången 01.30 och strax efter hörde jag att hon somnade men efter ett tag hör jag "Sluta slicka på tassen!!!!", shit hon hörde mig! Jag slutade genast och la mig i min säng.

Trodde jag skulle få dra matte ur sängen i morse men hon vaknade 5 minuter innan klockan ringde!

Troligen däckar hon tidigt i kväll!


Varit en bra dag hos syrran där jag har haft fullt upp, jaga mattefar och mattemor, värma sängarna och provligga olika ställen på golvet, har även försökt undvika min övervakare men jag har inte lyckats för hon hittar mig fort om jag lyckats smita undan, hihi!

Matte slutade tidigt idag men hon skulle lämna min vår bil på lagning och koll av det som skramlade i den, typiskt nog skramlade den inte just idag men mannen skulle kolla och han hade vissa aningar så nu är vi utan bil ett tag för matte sa att det inte var nån brådska!!!!!! Min bil ju till det är dags att betala för då är det mattes!


Har varit med mattefar och matte sen på hennes mormor och morfars grav och satt nya blommor, tydligen hade myror ätit upp de gamla - vilka slug!

Vi gick hem sen och just nu vilar jag mig lite innan jag tänker äta mat.

Soligt och varmt idag men det har luftat lite så man har stått ut även om skuggan är skönast, enligt mig!

 

Från förra gången blommor planterades på deras grav!

Av Aamor & Tina - 23 juni 2013 15:48

Vi vaknade vid 8 tiden idag och gick ut efter en liten stund, matte måste vakna riktigt först, hihi!

Tyvärr regnade det så det var ingen höjdare att vara ute.

Inne igen bar matte in mitt badkar i badrummet och jag gjorde som vanligt dök in under sängen.

Matte åt frukost och sen satte hon sig vid datorn en stund och då tyckte jag att det var säkert att komma fram - vilket det inte var men jag hann ligga i ena sängen i 15 minuter först.

När matte tog tag i mig visade jag mitt missnöje med att knorra lite men det hjälpte inte det minsta.

Först hamnade jag på trimbordet och matte klippte mig längs sidorna och lite här och där - hjälp hur skulle detta bli!!!!!

Som tur var tog hon bara en sån sax som tunnar ut håret så det syns inget och det yttersta håret lyfte hon upp.

Sen skulle det schamopneras och balsameras, hu vilken tid det tar sen innan allt balsam är bortsköljt!

Heljobbigt att bada, hihi!

 

Matte vi är klara nu, visst är vi det! Lyft upp mig nu då!

Efter badet är ju det mysigaste av allt när jag får sitta i mattes famn inlindad i mina badlakan, blev 1,5 timme idag! Oj så gott jag sov ett tag!

 

Sen var det bara det sista tråkiga som föning och kamning men det gick rätt fort.


Vi gick ut en runda och när jag fick syn på mina kattvänners matte vände jag och gick med henne, hon hade kattmat på sin kärra och det hade katterna koll på så de kom medan hon och matte snackade.

Ollie den lille busen hoppade upp och bet hål på påsen för att ta lite.

Deras matte såg detta och tog lite mat och la på marken till dom och då kom de och åt och till och med jag smakade på det, där satt jag tillsammans med 5 katter och matte sa några fula ord att hon inte hade kameran med sig för tydligen var vi såååååå söta!


Just nu håller matte på att laga mat, blir lasange och det kommer hon nu att ha några dagar, hihi!

Jag ska äta senare för jag har ju precis ätit med mina vänner, åt nog mer än matte trodde först, hihi!

Av Aamor & Tina - 22 juni 2013 16:47

Det var varmt och gott nästan hela dagen i går men rätt som det var mulnade det och himlen blev nästan svart och vi trodde nästan att det skulle braka loss ordentligt men det blev ingen åska och endast några regnstänk kom och sen klarnade himlen igen men det blåste rätt mycket.

När matte och jag gick hem mötte vi två hundar Zorro, en Border collie och Lilleman, en Kooikerhondje, vi hälsade och sen satte vi oss alla tre och tittade åt samma håll, våra mattar skrattade åte detta.

Vi skulle gå åt olika håll tyvärr så efter lite snack gick vi hemåt.

Självklart satt vi ute en stund för några av katterna var ute.

Rätt som det var blev det ett fasligt liv på några Skator och Kråkor, matte sa att nån av dom hade nog tagit den en av de andra men sen kom Basti gående med en Skatunge i munnen, oj så stolt han var, hihi!


Vi tog en riktig sovmorgon i dag, 9 vaknade vi till ordentligt för då behövde jag gå ut.

Jag åt nämligen mat både på förmiddagen  och kvällen igår, kryss i taket, hihi!

Mer intag kräver mer utgift om man säger så, hihi!

Satt ute en stund men det är betydligt svalare idag, rätt skönt säger jag!


Vid middagstid gick vi bort till syrran och åt lite rester som de hade över, jag åt inget men matte åt lite i alla fall.

Matte klippte mattefar och mattemor klippte topparna på min matte, hon hade själv varit på håret och det blev lite ojämnt där bak, hon lär sig aldrig, hihi!

Satt ute en stund men inga katter visade sig så vi gick in, matte har dragit igång den där tvättmaskinen för tvättkorgen hade blivit full igen.

Ska nog snart äta lite mat och jag tror matte tar nått lite senare.

 

Är lite trött idag (gammal bild)!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards