Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 27 juni 2013

Tillbaka!

Av Aamor & Tina - 27 juni 2013 18:51

Nu är vi tillbaka igen, dagen igår blev inte som den skulle!

Mattemor skulle in till akuten och matte följde med efter att hon slutat. Mattemor har lite dåliga blodvärden och de ville kolla detta så de satt och satt och satt.

Var där inne klockan 15.53 och sen körde de därifrån klockan 22.50 och vi va inte hemma förrän 23.30 och då var matte sååååååå trött!

Jag äter inte gärna borta om matte inte är där så jag åt mat när vi kom hem och sen la vi oss strax efter - gissa om vi sovit gott men alldeles för lite.


Idag har det varit ett sånt där skiftande väder, regn, sol, kvavt och så har det bytat igen, man är glad när man klarar sig från att bli blöt, hihi!

Varit en del vilande hos syrran idag, syrran har mest suttit i fönsterkarmen så jag har sluppig vara övervakad.

Mattefar rymde ner till stan ett tag och det gillade vi inte så vi satt vid ytterdörren och väntade på honom.


Min bil har blivit lagad nu, det var en fjäder vid hjulet som gott mitt av, en stor fjäder och tydligen hade vi haft en faslig tur för den hade gått uppåt i karossen (inte så att nått gått sönder där), vanligare är nog att den går ner i däcket som då kan explodera.

Matte får ta hand om räkningen för när det gäller betalningsgrejor är bilen helt och hållet hennes men annars är den min, hihi!


Matte hade handlat innan hon hämtade mig och sen fick hon mat hos matteföräldrarna innan vi gick hem.

I morgon är det fredag, äntligen och efter denna sista dag kan vi vila oss hela helgen - jag i alla fall för matte säger att hon är bak med en hel del här hemma som hon måste ta tag i då, låter jobbigt tycker jag!


Just nu ligger jag och vilar efter att ha ätit för då behöver magen lugn och ro, speciellt om mitt huvud säger samma sak, hihi!

Har fått tofsen omgjord innan jag åt för annars hade inte maten hittat in till munnen för där var en ridå framför, hihi!

 

gammal bild!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

27 juni 2013 19:32

Vi hoppas att mattemor mor bra igen, ni får hälsa henne så mycket!
Jättebra att det är fredag imorrn, så man får vila till helgen! Vi hoppas på torrt och lagom varmt (runt 22 grader för mig) väder.

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

27 juni 2013 19:35

Ko mattemor mår bra men läkarna tycker inte det, hihi, fler koller framöver.
Låter som en bra temperatur för mig också!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

27 juni 2013 20:44

Hoppas det är bättre med mattemor. Lite jobbigt är det att vänta.. härligt med helg, det längtar vi också efter! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

27 juni 2013 20:46

Jättejobbigt att vänta!
Helg är bara så underbart!

 
Melody

Melody

27 juni 2013 21:07

Du får ge mattemor några extra pussar så hennes blodvärden blir bättre!
Så du gillar inte att äta borta! Jag äter gärna borta och i dag var det extra gott för jag var på födelsedagsmiddag och fick persisk mat lagad av vår dotter! Och så klart tog jag hand om disken efter barnbarnen, de är ju så usla på att äta upp, så det är rena nöjet! Där var det synd att du inte var med för det hade räckt till dig också!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

27 juni 2013 21:35

Ja jag ska pussa mer på henne!
Äta borta tilltalar mig inte, jo om matte är där men visst blir jag vrålhungrig så gör jag det!
Säkert jättegod mat men jag hade troligen pussat på barnen i stället och låtit dig ta hand om disken!

 
Laika

Laika

28 juni 2013 21:04

Usch ja, på sådana ställen kan man få sitta och vänta i all evighet, jobbigt. Hoppas dock att allt ordnar sig med mattemor och att hon får ordning på sina värden.
Skön att slappa lite så där som du gör, ser riktigt gott ut :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

28 juni 2013 21:25

Hoppas också de kan rätta till det för mattemor men hon mår bra ändå!
Det är skönt att vila nästan hur som helst, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards