Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under december 2020

Av Aamor & Tina - 26 december 2020 16:05

Då var det Annandag jul idag och julen 2020 är snart slut. Vi har firat jul hemma och den har passerat som vilka dagar som helst. Vi har ätit lite skinka, kalvsylta och lite annat mums.
Matte hade inte så mycket utan köpte bara det godaste men glömde ändå bort nått sa hon. Fast oftast orkar man nog inte äta så mycket så bättre att hålla det till lite.

Vi fick julklappar, godis och det är den bästa klappen man kan få.
Matte fisken julklapp av 2 kollegor som hon jobbat med innan, ett pussel och av en kollega hon jobbar med nu fick hon en flaska Prosecco men det var för han fick en gasolvärmare av matte sa han som matte fick den. Matte sa att han fick värmaren att han hjälpte matte att flytta till mattemor. Gulligt ändå att han gav matte julklapp.

Vi njuter av att ha matte för oss själva hela dagarna nu ett tag (4 dagar). Jobbar sen 3 för att vara ledig i 7 dagar, oj oj vad vi ska njuta då, hihi!
Vi har inte kunnat hälsa på mattemor för de väntar på svaret på 2:a testet men vi facetimade idag.
Jag och Affi fick också hälsa på henne via paddan.

Idag när vi var ute och gick var där ett gäng tonårsgrabbar och de gillade mig och Affi men de vågade inte hälsa på oss ändå. Gillade våra namn och sa att matte hade fått högvinsten med mig för jag var så söt, hihi!
Sen frågade de matte vad priset var på oss för de ville köpa oss. Matte svarade då att så mycket pengar finns det inte i världen, alltså inte till salu. Puh, vilken tur!

Kom nu Aamor så går vi in. Glöm det jag går in när jag vill eller när matte tvingar mig.

Kom en granne och sa att dessa hundar stressar inte över huvudtaget. Nä, svarade matte inte de men de kan stressa mig när de totalvägrar att gå in. Ja ja hon har själv skämtbort mig för jag måste erkänna att jag är bäst på att vägra gå in, hihi!

Nä nu får ni ha det så bra så hörs vi igen en annan gång!
Var rädda om er!

Av Aamor & Tina - 20 december 2020 19:09

Matte har börjat fundera på om det är så att vi två inte är katter istället för hundar! Hon är en riktig knasfia vår matte.
Jag gillar kokt torsk, även stekt men matte har ätit en del kokt den senaste tiden och jag blir helt besatt och vill ha ha ha och gärna innan den är klar.
Matte säger flera gånger att den är inte klar, du får vänta Aamor men jisses så svårt det är att vänta.
Även Affi äter men hon brukar vänta tills det nästan är slut och sen tjatar hon på matte för att få mer.
Vi får kanske skärpa oss annars blir det inte mer.
Även hundar kan väl gilla fisk? Mjau, hihi!

4:e advent idag och snön kommer ner i vattenform, inte alls kul.
Matte jobbar 3 dagar veckan som kommer och sen är vi lediga de röda dagarna.
Vi får hoppa över besöket hos mattemor på julafton för de har fått in den där skiten på hennes boende nu och alla tester är inte genomförda innan julafton. Vi vill inte riskera något, varken dra dit eller få med oss.
Matte säger att det blir en lite konstig jul men hon har ju oss så det blir nog bra ändå skulle vi tro.

Vi har nästan bara myst i helgen medan matte har städat, kastat glas-papp-tidningar, handlat, lagat mat mm. Matte har också myst där i mellan.
Matte hade inget skolarbete denna helgen för hon lämnade in den sista uppgiften nu i veckan så nu väntar hon bara på omdöme och sen slutbetyg.


Matte tog en smygbilder på oss! Jag blev varm i min säng och råkade bara hamna nära syrran inte för jag ville ha närhet av henne, hihi!
Jo jag tycker mycket om min syster bara hon gör som jag vill och det gör hon nästan aldrig, hihi!
Tycker om henne ändå.

Ha det bra och var rädda om er!

Av Aamor & Tina - 13 december 2020 15:57

Lite konstig vecka för där blev en kort helg mellan!!!
I måndags sa matte att vår bil skulle till veterinären (mekanikern va det visst) för den behövde lite omvårdnad och service. Nytt batteri blev det bland annat och sen hade matte ett helsike med att få igång radion innan hon kom på att hon måste ha koden som finns på ett kort. Men var tusan var det kortet??? Nu hittade hon det dagen efter och kan lyssna på Rock klassiker igen när hon kör bil.

I onsdags var vi lediga och passade på att hälsa på mattemor. Matte spelade lite musik för henne, den hon gärna satt och lyssnade på innan och sen fick matte henne att skratta lite när hon berättade om bilen och letandet efter kortet. Mattemor vet hur matte kan vara. Kändes bra i hjärtat när vi körde hem igen.
Sen var matte och en granne och åt mat på en restaurang men då var vi i huset.
Dagen efter tyckte jag att det varit en kort helg så jag ville inte gå iväg när matte sa att det var jobb.

I torsdags kväll satte matte oss i bilen och körde långt ut på landet, kändes så i alla fall men vi var bara hos vår veterinär för vår vaccination. Gick jättebra, matte säger att vi är bara bäst.

Igår var vi och tände ett ljus hos mattefar för det var 3 år sen han lämnade oss.
Hemma igen satt matte och pluggade lite och skrev kladden på den sista inlämningsuppgiften. Nu har hon bara en gång kvar och renskriva och lämna in sen är hon klar. Hon fick bedömningen på den första inlämningsuppgiften i fredags och hon fick B+ på den. Hon blev jättenöjd.

Idag har vi mest slöat. Matte gjorde skånsk kalops och mums vad den var god. Jag och Affi åt också.
Tyckte matte var lite snål men så kan det vara ibland.

Tyvärr är det tillfälligt besökstopp hos mattemor nu till den 22:e så vi kan inte hälsa på henne. Tur vi var där i onsdags säger matte.

Ingen ny bild men eftersom vi åkt bil några gånger denna veckan fick det bli denna.

Ha en fortsatt bra Lucia!

Av Aamor & Tina - 6 december 2020 19:26

Jaha då var det snart jul. Matte säger att det är 2:advent idag men var är snön? Jag skulle gärna haft lite snö, sån som yr när jag springer i den. Vi får se när och om den kommer.
Snöade i måndags men så fort det slutade försvann även det lilla som lagt sig. Fick känna på lite snö i ansiktet i alla fall.

Matte var och hälsade på mattemor i fredags. Läkaren skulle komma till henne men han var 40 min sen så matte julpyntade lite och satt även och pratade med mattemor.
Är inte så bra med henne tyvärr. Hon äter jättedåligt och har gått ner massor i vikt. Matte sa att det känns mer och mer som om hon snart lämnar oss. Vi hoppas verkligen att hon kan komma igång igen att äta så hon orkar mer. Det känns tufft säger matte även om mattemor inte är som hon har varit så vill vi inte förlora henne helt. Vi ska alla hälsa på henne på onsdag.
Nästa vecka är det 3 år sen mattefar lämnade oss och då ska vi köra och tända ljus hos honom.

Matte är snart klar med kursen hon går på och har bara några få gånger kvar. Sen har hon 2 inlämningsuppgifter kvar att skriva och skicka in. Hon satt och skrev på den ena i går på förmiddagen när vi sov. Lugnast då säger hon. Är vi vakna vill vi ha hennes uppmärksamhet.
När vi vaknade gick vi en sväng till huset och matte gick ner till affären och handlade lite. Tillbaka i huset så plockade hon lite bland sakerna där och efter nån timme gick vi hem igen.

På väg till huset.

Snälla alla håll avstånd och undvik där det är mycket människor så vi kan bli av med detta som går runt runt. Vi vill träffa vår släkt igen och kunna umgås med andra än bara de personerna matte jobbar med (de är de bästa men vi (matte) vill träffa andra också). Som det är nu kan/får hon inte ens gå på sin mosters begravning. En moster som hon har varit mycket hos som liten och även som vuxen.
Måste kännas hemskt för matte.
Var rädda om er och utsätt inte er och andra för nått!!!

Ha det bra!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards