Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 27 juli 2017

Utvisad!

Av Aamor & Tina - 27 juli 2017 17:27

Det är himla gott med semester! Vädret har varit lite si och så men det kvittar tycker jag.
Vi, nä jag har sovit länge om morgnarna och matte lite längre än 06 men som vanligt går hon ju inte upp utan ligger kvar och läser lite.

I tisdags var jag hos syrran en stund på eftermiddagen när matte körde till Lund och hälsade på mattemor. Hon är pigg och känner sig bra men hon har inte fått komma hem än. De kollar upp lite av varje verkar det som. Var tydligen 2 stora proppar i lungorna och de misstänkte även en i hjärtat men där var inget, jo hjärtat var där men ingen propp tack och lov.

Igår gick vi och hälsade på en av mattes kollega och hennes man, han läser lite här hos mig och nu har han fått träffa mig live också, hihi!
Det var nog den varmaste dagen igår så jag var lite flåsig men matte hade vatten med så jag kunde dricka på vägen.
Jag kollade in deras hus noga och sen la jag mig ner och somnade. Kelade även med mannen och han var jättebra på att kela med mig.
Matte tackar än en gång för räkbaguetten och jag för prinskorvarna jag inte åt ;-)
En trevlig dag!

Idag har matte varit och handlat så jag var hos syrran. Sen städade hon bilen invändigt för någon drar in grus och allt annat småskräp, fy matte som du smutsar ner, hihi!

Jag har en liten rosa gris, en pipleksak och den är en olydig typ!
Ett par gånger i veckan får den rött kort och blir utvisad på balkongen och där får den stanna tills den är lydig igen.
Det lustiga med den är att det är alltid när jag ätit som den är olydig och även blir snäll igen.
Den fick stanna ute på balkongen två nätter för några dagar sen men igår kallade den och bad om ursäkt.
Vi somnade sen ihop och nu har den varit snäll i nästan ett helt dygn, hihi!

Jag och grisen!

Ha det bra allesamman!

 
 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

28 juli 2017 13:25

Vi önskar god bättring till mattemor!!!
Vilken tur att det är grisen och inte du, som blir utvisad *fniss*
Ni ät söta där ni sover ihop.
Ha en fortsatt trevlig semester!

😻 Kram å puss på sötaste nosen 🐾

http://hjuliahullerombuller

Aamor & Tina

28 juli 2017 14:30

Hihi, aldrig att jag hade nöjt mig vid att bli utvisad, hade tjatat ihjäl matte då ;-) är alltför snäll också, hehe!
Mattemor låter pigg när vi pratar med henne och bara det är bra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards