Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under augusti 2015

Av Aamor & Tina - 31 augusti 2015 17:58

En liten hund kan knappast bli gladare på en måndags morgon än när jag först får höra att jag ska få åka bil till syrran och sen blir jag mött av Ollie i porten, han stod och jamade när han såg mig.
Det var ett svårt beslut om jag skulle gå till bilen eller stanna hos honom. Nu tog matte beslutet av vi var tvungna att gå men Ollie valde att gå med oss nästan ända till garaget.
Matte sa till honom att han kunde komma och snacka igen på eftermiddagen men tyvärr regnade det när vi kom hem så han var nog inomhus.

Jag och syrran har varit ensamma idag igen, i hela tre timmar. Ja jag är gnällig om det för jag vill vara med de mina hela tiden.
När de sen kom och jag skulle hälsa dom välkomna hem blev jag stoppad av Affi, hon tog tag i min tofs och helt sonika välte hon omkull mig för hon skulle fram först, bossig syrra men hon kelade lite med mig sen så jag förlät henne, hihi!
Matte sa att hon och jag kommer att ha en pratstund i morgonbitti innan vi går in till matteföräldrarna för jag går inte uppför trappan förrän matte säger "de kommer inte att lämna er idag", samma samtal efter varje gång vi varit ensamma. Matte säger att jag är lite smårolig.

Trots att det kom lite regn när vi kom hem valde vi att sitta ute en stund och det var skönt. Matte pratade med en fd kollega som hade strul med datorn så vi ska nog åka ut till henne en dag och hjälpa till.
När vi kom in hoppade matte in i duschen och sen åt vi mat.
Nu vill jag dra ut matte igen, inte för att jag är nödig men jag känner för att gå ut, tyvärr säger matte att det kan jag glömma för det ösregnar så jag får väl vänta ett tag.

Ingen ny bild.

Av Aamor & Tina - 30 augusti 2015 15:45

När jag börjar tänka efter så är det inte klokt så många beslut man som hund ska ta och då ska vi inte snacka om alla funderingar eller jo det ska vi göra.

Det börjar direkt på morgonen när jag vaknar innan matte, då funderar jag på om jag ska väcka henne eller försöka somna om och idag blev beslutet att väcka henne.
Andra beslut som jag som hund måste ta är vilken väg jag vill gå när vi är ute, inte lätt alla gånger.
Även en sån sak som att gå efter matte om hon går på toa, ska jag hänga med eller stanna kvar.
Ibland beror det på hur lång tid det tar dit hon går, hamnar hon i köket kan det ta sin lilla tid och då måste jag ju kolla efter.
Vilken säng som ska väljas när det är dags att vila är ett stort beslut och ibland ångrar jag mig och måste byta mitt i allt.
Egentligen är det inte konstigt att jag är en "Trötter" för alla dessa beslut tar på krafterna, hihi!
Ett av de största besluten jag tar om dagarna är om jag ska äta eller inte och oftast krävs det en hel del funderingar innan så det blir rätt beslut.

Idag valde jag att äta hyfsat snabbt, funderade nog bara på det i 5 minuter, hihi!

En massa funderingar på livet har jag också.
Varför är det så skönt när det är helg? Har kommit fram till det självklara och största och det är givetvis för att jag får umgås med matte hela dagen då men även för att det är "min" tid på helgen.
Tiden finns oftast då till att göra som jag vill, gå vart jag vill och sitta ute så länge jag vill eller så länge matte är med på det, hihi!
Klockan väcker inte oss klockan 06 och skulle vi vakna tidigt så behöver jag inte ge mig iväg, bara det är skönt.

Jag måste också lägga ner en del tid att fundera ut på hur jag ska gå tillväga för att få godis när jag är sugen. Måste ha tänkt färdigt innan jag blir sugen för annars går det inte lika lätt att övertala matte.
Egentligen ägnar jag bar pyttelite tid till att sova för när jag ligger tänker jag mycket - jo så är det!
Nu är detta bara en liten del av alla funderingar och beslut för det finns många fler.

Tänkande hund - stör ej!

Jag lurade ut matte på en runda för en stund sen och vi hade den stora glädjen att få sällskap med en av mina små tvåbenta vänner, han cyklade med och när vi satte oss på ett ställe blev han kvar och klappade mig.
Matte och jag har även undervisat om hundar nu när vi var ute för det kom 4 killar, ca 10-12 år gamla som ville klappa mig, två var rädda men den ene vågade klappa mig efter ett tag.
De hade massor av frågor om hundar och matte svarade så gott hon kunde.
Var rätt kul.

Nu ska jag fundera lite och har beslutat att bakom soffan är ett bra ställe att fundera på, hihi!

Av Aamor & Tina - 29 augusti 2015 16:38

Igårkväll efter vi kommit hem gjorde vi ingenting, matte fick mat hos matteföräldrarna så hon slapp laga mat.
Jag gick och la mig direkt och valde att äta först vid 19.30
Kvällsrundan blev en kort en men vi var ute länge för vi satt och njöt i det härliga vädret. Matte tyckte jag kunde valt ett bättre ställe än nere på parkeringen men det var kul att se bilarna komma och köra.

Matte var trött men valde ändå att läsa länge, blev längre än hon tänkt men det är ju inget ovanligt, hihi!
Hon sa att vi hade ju sovmorgon idag men hon vaknade klockan 7 ändå. Låg kvar och drog oss en stund innan vi gick morgonrundan vid 9. Blev en lång runda och vi satt länge uppe vid idrottshallen och spanade, såg tre hundar.

Idag säger vi grattis till min älskade mattemor!

Vi var hos henne en stund och fikade men gick hem vid 15-tiden. Mattefars bror med fru kom också.
Matteföräldrarna fyller år med en veckas mellanrum så de brukar välja att fira dom ihop och i år fyller mattefar 5:a så de firar det då.

Varit ett riktigt härligt väder hela dagen och vi satt ute en god stund när vi kom hem och just nu ligger jag och vilar medan matte sitter och läser.
Vi kommer att äta vår mat lite senare.

Av Aamor & Tina - 27 augusti 2015 19:03

Min och mattes tisdag försvann i ett nafs för efter jobbet var matte hos tandläkaren på koll sen handling och till slut hämtade hon mig men vi for hem för att städa undan och köra några varv med dammsugaren. Då allt det var klart fick matte fixat nån mat men då var det kväll och vi var helt slut.

Gårdagen var kul för jag fick gäster, ja givetvis matte också men jag hävdar att de kom för min skull, hihi!
Matte sa till mig att äta när vi kom hem och efter lite funderande så åt jag.

Ska, ska inte, ska!

Matte började duka fram tallrikar och annat och när jag bara satte mig och tittade så sa hon att vi skulle få gäster för Sara och Cilla skulle komma. Jag sprang ut till hallen och la mig och tittade på ytterdörren men ingen kom och först efter säkert en halvtimme säger matte att de inte kommer än på ett tag så jag la mig i sängen en stund.
Rätt som det var plingade det och så kom Cilla, jag ledde in henne så hon inte skulle smita och när hon kommit på plats så plingade det igen och så ledde jag även in Sara och sen bara njöt jag.
När de hade ätit så satte de sig lite skönare men Cilla satte sig på golvet hos mig och jag passade på att önska godis, vatten ur sprejflaskan, mer godis och när inte det gick var det dags för vatten igen.
Jag höll igång henne och sov inte en enda stund.
Jag fick ut dom på en promenad och hade jobb att hålla ihop dom, tyckte dom vimsade över stora ytor, hihi! Matte sa att dom inte kunde gå tätt ihop och det var inte så långt mellan oss ändå.
Det var kul att ni kom så gör gärna om det snart men jisses vad jag var trött efteråt, mest i öronen, hihi!

Idag har jag hjälpt matte att klippa gräset i vår hage hos matteföräldrarna, jag gick bakom matte en bit men hon sa att det kändes bättre om jag la mig ute på stenarna istället så det gjorde jag.
Åt mat när vi kom hem och nu ska jag sova för att ta igen sömnen jag missade i gårkväll.

Av Aamor & Tina - 24 augusti 2015 17:17

I går var jag och hälsade på syrran för matte fixade till matteföräldrarnas ny Wi-fi och la in det på deras dator mm.
Nu lekte jag ju inte med syrran för jag höll mest koll på matte, hihi!
När vi kom hem fick jag kelat lite med Ollie, han stack in i vår trappa när vi skulle gå in så efter lite kel släppte matte ut honom igen.

Idag är det måndag igen och dags att vara hos syrran igen.
Hade tur för matte jobbade inte länge idag, de har några veckor sen med flera långa dagar så de får plocka ut dessa nån gång och passade på idag.
Regnade lite när vi gick hem men vi blev inte så blöta som tur var. Var fint väder fram till 14 då det började regna. Nu är det okej väder igen.

Jag gick och la mig direkt jag kom hem och jag tänker fortsätta slöa fram till magen säger att den är hungrig.
Matte börjar känna av en förkylning säger hon och det är så typiskt när man kommer tillbaka och träffar alla igen men än så länge är det lugnt och så hoppas hon det fortsätter.

Gammal bild men jag ligger i denna sängen just nu och myser, hihi!

Av Aamor & Tina - 22 augusti 2015 14:07

Så ja nu har jag klarat min första arbetsvecka hemma hos syrran. Kan väl säga att den har varit bra trots att matte inte har varit med mig.
Värst var nog igår ändå för jag och syrran blev lämnade ensamma i hela två timmar men vi bet ihop och överlevde även det, hihi!

Det bästa var ju ändå att det var fredag igår och att jag kunde få komma hem med min matte och umgås med henne i helgen.

Fick åka bil hem och det njöt jag av trots att det var varmt.
Vi satt ute en lång stund och snackade först med en granne och min bästa kompis Ollie, vi kelade mycket och grannen tyckte att vi var så söta tillsammans, hihi!
Sen kom Arktis och han matte och vi snackade ett tag.

Åt min mat när vi kom in och sen bytte matte om och slängde sig på sängen och lyssnade på bok länge. Jag fick kalla högt på henne så hon kunde komma upp och ge mig vatten från min sprejflaska, hihi! Hon kom men kommenterade att jag hade två andra skålar med nyupptaget vatten - ja ja!

I dag lördag sov vi till 8.30 och när matte ätit gick vi ut. Blev ingen lång runda men vi var ute länge för vi satt på en bänk och njöt av det fina vädret väldigt länge.
När vi kom hem började matte med att dra fram dammsugaren och startade tvättmaskinen så det har varit lite liv här men nu har det lugnat ner sig.

Matte kunde inte riktigt förstå varför hon inte fick med sig dammsugaren in i sovrummet, sladden brukar räcka ju sa hon. Fråga inte mig för jag har inte sett nån sladd, hihi!

Nu ska vi njuta av lugnet så jag har lagt mig och matte hände precis upp tvätten och sitter i soffan och ska strax läsa lite. Blir nog inte mycket mer idag förutom då jag vill ut eller behöver nått annat typ godis, hihi!

Av Aamor & Tina - 19 augusti 2015 18:01

Nu har vi bara två dagar kvar denna första jobbevecka och det ska bli skönt att få koppla av till helgen.
Jag och syrran har lurat mattefar hela dagen, nästan för varje gång han har kommit med våra koppel så har vi sprungit och gömt oss, hihi! Inte heller vår hage lockade så jag var lagom nödig när matte kom och hämtade mig, hihi!

Vi satt ute en stund när vi kom hem, blåser rätt mycket men det var varmt ändå.
Jag låg i skuggan och njöt när jag fick syn på en hund och for upp och skulle precis säga till den att hålla sig på avstånd när jag såg att hunden var en kasse, pinsamt!
Killen som bar på kassen skrattade lite och matte undrade om hon skulle beställa tid hos optikern till mig. Så nu snackar vi inte mer om det matte för det var skuggor och jag låg i fel vinkel och misstag är lätta att göra, hehe!

Det är så skönt att få komma hem till lugnet här, vi har ätit och matte har fixat undan sakerna så nu ska vi nog göra ingenting mer, sååååå skönt!

Låg och väntade på att matte skulle bli klar i köket så att vi kunde gå in och sätta oss i soffan, jag lägger mig i min säng nedanför för min kudde i soffan låg på golvet.
Ni ser den i överkanten på bilden, undras hur den hade kommit dit, hihi!

Av Aamor & Tina - 18 augusti 2015 16:58

Jag sov i stort sätt hela kvällen igår, åt ingen mat och inget godis utan bara suckade när matte sa till mig men har jag bestämt mig för att inte äta så har jag!
Matte sa att hon struntade i vilket för det drabbade ju bara mig själv, var ju snällt av henne att fjäska lite extra för mig - not!
Vi gick i alla fall och la oss redan klockan 22 men så låg hon och läste lite mer än en timme men matte har sovit gott i alla fall och jag med.

Fick minsann gå iväg även idag, hade ju varit lagom med en dag första veckan och sen 2 dagar veckan efter och så kunde man öka på gradvis, hihi!
Matte tjatade lite på mig på vägen till syrran för tydligen var jag långsam men jag har så korta ben ju och de går bara fort när det är nått jag gillar mycket, hihi!
Inte mitt fel heller att matte väljer att gå upp samma tid de dagar hon börjar 07.15 som när hon börjar 07.25 men det blir jag som får rappa på istället.

Det är varmt ute men det blåser mer än halv storm så är man på fel ställe är det inte alls skönt utomhus.
Har ändå velat gå ut idag både på runda med mattefar och ute på trädäcket för där var lä.
Matte slutade i vanlig tid idag och vi gick hemåt efter att Jon snackat lite med matteföräldrarna.
Satt ute en liten stund men vi kände att vårt hår flög åt alla håll och nästan slog knutor på sig så vi gick in och åt mat.
Matte serverade mig torrfoder med leverpastej och efter lite funderande så åt jag upp min mat.
Det var riktigt gott med mat för ska jag vara ärlig var jag rätt så hungrig och tuggbenet efteråt var ännu godare, hihi!

Nu är det slut matte, kan jag få mer? Det fick jag inte för tydligen räckte det jag hade fått.

Nu ska vi slöa och göra så lite som möjligt, ska bli skönt!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards