Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under april 2021

Av Aamor & Tina - 25 april 2021 14:22

Matte frågade oss idag om vi ville åka med i bilen. Urkorkad fråga eftersom svaret på den frågan är alltid JAAAAAAAA!
Blev ingen lång runda men man får ju glädja sig åt det ändå.
Matte tyckte nämligen att hon kunde handla idag istället för senare i veckan för hon behövde inte så mycket så vi passade bilen medan hon handlade.

När vi kom hem i fredags stod där en blomma vid vår ytterdörr!
På kortet stod det till de bästa hundarna i världen!
Vadå matte? Stod det inte så? Jag kan inte läsa så jag kan väl få tro det om jag vill, hihi!
Nä där stod tack för lånet av garaget. Matte lånade ut garaget till sin garagegranne för deras port hade blivit intryckt av en bil som kom rullande utan förare och medan de väntade på att porten skulle lagas så lånade de hennes. Matte ställer oftast bilen i husets garage så det var ju inte nått större problem för matte. Gulligt av dom ändå.

Matte började snacka om vaccinering i veckan och vi protesterade vilt. Inte igen vi fick ju gjort det i höstas.
Aha, det var inte vi utan matte som skulle göra det, då är det ju lugnt, hihi!
Hon var och vaccinerade sig i onsdags men de sprutade inte henne i nacken som vi blir utan i överarmen.
Matte är lika tuff som vi är för hon gnällde inte heller. Det stramade lite sa hon samma dag men sen inget annat. Hoppas det blir lika smärtfritt om 6 veckor.
Matte fick sprutan nu för hon jobbar patientnära som det heter. Hade det inte varit för det så hade hon fått vänta lite längre på sprutan.

Igår hjälpte vi matte att göra lasagne och vi fick smaka färsen innan hon kryddade den, mums.
När matte sen satte sig för att äta så satt vi nedanför och ville smaka men hon hade de gjort den äcklig och vi ville inte ha, hihi! Vi fick ändå inte smaka även om vi velat sa hon för där var vitlök i.

Har du inget annat där på bordet vi kan smaka? Rocculasallad? Örk!
Vi fick nöja oss med det vi smakade innan.

Ha det bra till nästa gång!

Av Aamor & Tina - 18 april 2021 18:16

Våren är här, yeah! Underbart väder i helgen och vi har mest varit ute på balkongen när vi inte varit ute ute.

Varit en lite konstig vecka för i måndags gick vi i väg i vanlig tid då på morgonen men matte var inte rätt klädd, inga arbetarbyxor på sig och ingen ryggsäck och ändå påstod hon att hon skulle jobba.
Jodå, den lätta går jag inte på matte men hon stod på sig.
Sen sa hon att hon skulle jobba men inte på vanliga stället och hon sa även att hon inte skulle komma och gå ut med oss på middagen!!!
Vi trodde vi skulle behöva fläta benen hela dagen men då kom de två vanliga killarna matte brukar ha med sig och hennes kollega så vi kom ut och fick vår middagsrunda.
Matte var på planeringsdag så det var därför hon inte kunde komma. Gick jättebra och tack till er som förbarmade er över två kissnödiga hundar.
Sen blev veckan som vanligt men jag kollade in mattes klädsel hela veckan och som tur var hade hon arbetsbyxorna på.

Igår var vi en sväng till huset och grejade lite, jag ville ta en tur med bilen och gick till garaget men matte sa att det blev ingen biltur, trist.
Idag har vi mest slöat och det behöver man ju också göra.

Matte hade ett samtal med Affi och man kan tolka det olika. Hot eller information?
Affi säger hot och matte säger information.
Var som så att Affi är en dam som tycker att hon ska få göra som hon vill när vi är ute och går och är lösa.
Exempel: vi ska gå rakt fram och rätt som det är viker Affi åt höger och matte hojta till henne och då stannar hon (ibland) och tittar men fortsätter ändå åt sitt tänkta håll.
Matte säger till henne att hon måste lyssna och göra som matte säger annars får hon gå med kopplet på.
Därför tycker Affi att matte hotar men matte säger att det bara är information om vad som händer om hon inte lyssnar.
Själv lyssnar jag ALLTID på min matte, hihi!

Igår lyssnade hon nästan hela tiden även om hon kom bakom mig.
Idag har hon fått kopplet på sig två gånger och fröken envis blir inte glad, hehehe!

Ha det nu bra go vänner!

Av Aamor & Tina - 4 april 2021 16:17

Det bästa med att det är Påsk är att matte är ledig i 4 dagar och är hemma hos oss.
Vi har inte varit någonstans i påsk utan pysslat här hemma.
I går pysslade vi så mycket att matte nog blev lite lack på oss. Var så att vi var pyttelite kassa i magen och på kvällen skiftades vi om att behöva gå ut matte var nog ute med oss var ca 5 gånger, någon av de gångerna (2) lyckades vi pricka in ihop. Hon ska inte gnälla utan istället vara glad att magstrulet kom då och inte mitt i natten.

I fredags åkte vi en sväng med bilen och det är alltid lika kul.
Vi har varit ute en hel del, snackat med både stora och små människor och hundar.
Vi har hälsat på Gracy, Godis, Gizmo, Eros, Ronja, Iris, Pepsi och ett par malteser vi inte vet namnen på. Så många hundträffar.

Vi pratade en dag med Henrik som hjälpte mattemor när hon bodde hemma och vi kände igen honom.

Jag går inte så långt ifrån min matte för tänk om hon försvinner, hihi!

Syrran bryr sig inte utan kan mycket väl försvinna ifrån oss när hon vill det, här har ett tuggben.

Idag när vi hade varit ute på morgonrundan så gick jag ut och la mig på balkongen och somnade men efter ett tag kommer Affi ut och säger att matte jagar henne med dammsugaren.
Gör som jag gör försvinn när dammsugaren visar sig.
Affi ligger/sitter kvar där hon har bestämt sig för att vara och när matte kommer med dammsugaren så flyttar hon inte på sig utan matte måste knuffa till henne och då blir hon förnärmad och kommer ut till mig. Som sagt det gäller att hålla sig undan, hihi!

Vi tog en sväng till huset idag för att kolla att allt var bra där och när vi kom hem igen frågade matte mig om jag ville hjälpa till att laga mat. Jag sitter på golvet och håller koll men jag tröttnade och gick ut på balkongen även denna gång, hihi!

Nä nu ska vi njuta en stund i soffan, matte och jag har ätit men syrran får vänta en liten stund till.

Ha en fortsatt Glad Påsk!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards