Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under maj 2021

Av Aamor & Tina - 26 maj 2021 16:37

Jag och matte har sorg igen. Matte säger att det tar aldrig slut med detta elände.
Min älskade, söta, smått jobbiga, omtänksamma, bästa syster har somnat för gott!
Hon blev sjuk strax efter att jag blev kass i benet och hon blev så tunn och fick inte behålla maten i magen och till sist kom även vattnet hon drack upp.
Hon hade fått tid nu i morgon samtidigt som jag ska få min tredje spruta antiinflammatoriskt men hon blev så dålig att matte fick åka iväg med henne i måndags.
Fanns inget att göra för att få henne bättre tyvärr så hon fick somna och matte säger att hon somnade lugnt och fint.
Jag tittar efter henne här hemma men ser inte henne.

Farväl älskade syster! Nu är du hos din älskade husse och matte (mina matteföräldrarna).

Hur gör jag nu?
Jo det ska jag berätta.

När matte kom till huset i måndags middag stod jag och skällde helt hysteriskt och krafsade på ytterdörren. Jag avskyr att vara själv.
Matte fick panik för min tass skulle ta skada av detta och ringde upp till jobbet för att fråga om det var okej att jag fick följa med resten av den dagen. Det var okej, tack!
Matte funderade och funderade och ringde till slut sin chef för att höra och berätta.
Hon frågade om det fanns någon som var allergisk och det är där inte och då var det inget snack om saken, jag skulle få lov att vara med matte på jobbet!!!!!
Det skulle bara skrivas i något papper och så att alla var okej med det.
Så nu har jag börjat arbeta på gamla dar, hihi! Himla skönt att slippa vara själv och så men jisses så tröttande det är!
De sågar, spikar och pratar hela tiden där men så gott och jag somnar som bäst när många är samlade.

Min egen plats i köket och bredvid matte. Matte tog dit en säng till mig.

En superbra plats under skrivbordet när någon sitter vid datorn och jag vill vara ifred.
Mattes kollega Per gav mig den röda kudden om jag ville vila huvudet på den.

Matte har sagt till alla att jag kommer till dom om jag vill hälsa och ha lite uppmärksamhet men annars ska de låta mig vara. Funkat så jättebra.
Tack alla för att jag får lov att vara med er och min matte slipper oroa sig för mig.

Idag fick jag följa med matte och två av killarna när de hämtade skräp på två ställen och sen var vi på soptippen. Jag satt i mitt bilbälte och det var toppen så länge bussen rullade och alla var på plats men jag gillade inte när de gick av bussen.
Jag är så trött när jag kommer hem att jag bara sover en god stund. Sover en hel del på jobbet också men det blir ingen riktig sömn på grund av där alltid låter.
Per gjorde en grind som de kan sätta i dörrarna så jag inte går ut i verkstaden när det inte är lämpligt.

Ha det bra alla och var rädda om er!

Av Aamor & Tina - 13 maj 2021 18:28

Förra veckan var vi lediga och hade tänkt njuta av den och bara slappa och slöa förutom en dag.
Nu blev det inte alls så och det var en riktig usel vecka.

På måndagen pajade mattes bil och sen blev den hämtad på onsdagen och sen blev den klar på torsdagen.
På tisdagen blev mor/mattemor urnsatt. Mattes faster och farbror var med och sen följde de med oss hem på fika. Det gick bra, men tyvärr regnade det men matte sa att det var tårar både från himlen och ögonen.
Sen fick jag ont i mitt ben riktigt ordentligt och kunde knappt stödja på det och ville inte. Nästa dag var det lite bättre för att sen bli sämre igen.
Matte och syrran var/är väldigt bekymrade och matte ringde veterinären.
Fick en tid onsdagen denna veckan men på måndagen ringde matte igen för på söndagen kunde jag knappt stödja på benet.

Vi kom iväg till veterinären och hon klämde, kände, drog och bockade men jag visade inget då.
Vi ska prova med antiinflammatoriskt och smärtstillande, tabletter. En gång i veckan i 4 veckor ska jag tillbaka till veterinären för en spruta antiinflammatoriskt som en extra dos.
Sen hittade hon blåsljud på hjärtat.
Mest skit med denna gamle gubben.
Men jag äter och jag pigg utöver detta. Matte försöker ha mig så stilla som möjligt och att jag inte gör allt för mycket för då sackar kroppen ihop.
Sover i och för sig mycket men kroppen behöver nog det.
Vi får se hur länge jag orkar blir 13 år till hösten och matte vill ju inte att jag ska ha ont.
På onsdag ska vi till veterinären igen och får se då.

Matte säger att jag är den sötaste pågen hon vet!

Ha det bra och håll tummar och tassar för mig.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards