Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under november 2011

Av Aamor & Tina - 30 november 2011 18:46

Väldigt trött i morse men det är bara till att gå upp för jag vill ju inte vara hemma själv, då får man bita i det sura äpplet, hihi!

Det har varit ett fasligt rännande på alla idag känns det som.

Det började med att mattebor stack iväg, hon skulle till frissan och under tiden fick jag och Affi sitta i fönstret och vänta på att hon skulle komma hem igen.

Kom en del hundar men mattefar sa åt oss att inte skälla så det blev en hel del fnysanden och gurglingar istället, fnysningarna syns på rutan så den får de nog putsa igen, hihi!


Matte slutade i vanlig tid och det gillade jag och att jag fick åka bil hem, ännu bättre!

Eftersom hon var överlastad med saker så gick vi hem med dessa först och sen gick vi en runda.

Hemma började hon med sitt rännande! Hon hade beställt kläder som hon hämtat och nu skulle de provas, från sovrummet till speglen på toa och tillbaka igen, hur många gånger som helst och jag blir trött för jag måste ju gå med men till sist la jag mig mittemellan!

Allt passade och resten packade hon ner för kollegerna hade också beställt så de ska få sitt i morgon.

Mitt i alltihopa ringer det på dörren och det var vår vicevärd, våra hus har fått nya fläktar och de behövde tillgång till 4 lägenheter i någon trappa och då tänkte han på vår för där är redan 2 familjer som alltid är hemma, pensionärer.

Han undrade om det gick bra att de kollade även i vår och det är okej men extra nycklarna har inte vi här hemma så vi fick ränna till matteföräldrarna igen!

Som tur var stannade vi inte länge men för säkerhets skull började jag gnälla att jag ville hem igen men vi var där nog 5 långa minuter!

Hemma igen så fick matte lite städdille och sa att skulle nån in här kunde det inte se ut som det gjorde så hon tog ett tag på toa och kök för det är där ventilationen sitter.

Det värsta med det var att hon hörde inte mig när jag försökte tigga godis istället för mat så jag tröttnade, gick och åt och när hon inte såg det gick jag in på toa till henne och rapade!

Nu är vi båda rätt så trötta!

 

Av Aamor & Tina - 29 november 2011 18:38

Vi kom iväg rätt så tidigt i morse så jag kunde i lugn och ro titta på nästan allt jag ville.

Mötte mina katters matte och två väninnor till henne när vi skulle iväg och fast jag tittade noga så hade de inga katter med sig, suck för de var alla inne och åt frukost.

De tre skulle med en busstur till Ullared och roa sig när vi skulle iväg och jobba, orättvist!


Syrran och jag har haft en himla bry att hålla koll på mattefar för han har slängt en massa skräp i källaren i en kontainer, ut och in har han ränt hela dagen så han är nog rätt så trött i sina ben nu ikväll.


Det blev en lita paus i skrivandet för vi fick ett kort besök, en av mina små tvåbenta kompisar kom för att lämna saker matte köpt av henne i Panda tidningen, inget allt till mig.


Matte kom sent igen idag, gillar det inte alls men så är det och inget jag kan göra nått åt.

Hela hennes arbetsplats och alla de andra ställena skulle ha brandövning med teori och släckning.

Hon skulle inte sluta förrän 17.30 men de blev klara innan så hon kom 17.10, gillade jag!

Vi gick hem och sen så har vi ätit lite mat och nu ska jag ta ett tuggben och kalla ner matte på golvet så hon kan vara benhållare!

 

Bra med egen hållare, hihi!


Tror nog att matte ska sätta om min tofs senare för jag har gnuggat lite, hihi!



Av Aamor & Tina - 28 november 2011 17:54

Som det blåste igår, man kunde knappt gå ut och när man gjorde det så låg pälsens bena mitt på sidan istället för mitt på ryggen och så blåste man sidledes. Hjälpte inte med ankaret jag hade med mig för hon blåste också iväg så hon nästan trillade och det vill inte säga lite, hihi, sladdra inte!

Inget förstördes hos oss som tur var men plåten på den inglasade balkongen lät som en kulspruta med jämna mellanrum, inget kul ljud men jag blev inte rädd för matte berättade vad det var.

Strömmen blinkade bara till men vi fick behålla den men mattes två kolleger var utan i morse och när de slutat jobba hade den ena inte fått sin tillbaka än, tur man bor i stan då!


Det har bara blåst normalt idag som tur är för man orkar inte med storm mer än en dag.

Fick åka bil till matteföräldrarna i morse och det gillade jag, hihi.

Varit en lugn dag hos syrran, sovit och lekt lite, legat i fönstret och spanat. Låg där när matte svängde in på uppfarten och då fick jag bråttom ner, tur matteföräldrana är beredda!

Syrran och jag fick vars en morot att gnaga på, de är roliga att smula i sönder och det blir så uppskattat med morotsbitar överallt, hihi!

Matte jobbade länge så jag hade väntat i en evighet men då hon kom och när hälsningen var avklarad satte jag igång att äta maten mattefar satt ner till mig, gott när matte kommit!


Hemma nu och jag ska bara gå ut en gång till, få mina ögondroppar och resten av tiden ska jag vila och gosa med matte!

Gammal bild! 


Av Aamor & Tina - 27 november 2011 16:57

Jag har fått ett bloggpris av Hjulia huller om buller eller Smulan, Amanda och deras tvåbenta!

Tack så mycket!


Motiveringen är: för han är den gulligaste skällisen vi vet som ÄLSKA katter.

Så sant så! 


Lite frågor fick jag också!

1. Varför började du blogga?

Svar: Matte tyckte att jag hade så mycket att berätta om och så ville hon att alla som är intresserade skulle få dela mitt liv, sen gillar matte att skriva och det var tydligen lättare att skriva om mig.


2. Vilka bloggar följer du?

Svar: Alla som finns på min länklista.


3. Vilka är dina favorit färger?

Svar: Har inga speciella favoriter men gillar inte rosa, är ju en kille, hihi.


4: Vilken är din favorit film?

Svar: Ingen speciell, det går bra med vilken som för det jag gillar med film är att matte sitter still, hihi!


5. Vilka länder drömmer du om att besöka?

Svar: Finns det fler än vårt? Jag vill gärna i så fall besöka alla som matte besöker, hihi!


Jag väljer att ge priset till alla mina underbara bloggkompisar!

Ni är alla så fantastiska på allt ni gör!

Av Aamor & Tina - 27 november 2011 15:34

Idag sov vi till 8.30 och då gick matte upp och när hon var klar gick vi ut på en liten runda.

Jag fick en åskådare när jag vattnade ett träd, helt plötsligt stod Nisse där och när vi hälsat så vattnade han över, fräckt va!

Inne igen så åt matte frukost och sen började hon dammsuga, satte upp stjärnan i fönstret, inte mig då, hihi, och sen flyttade hon in mitt badkar till badrummet, attan också!

Jag låg och vaktade på matte och såg att hon blandade till mina flaskor men sen gick hon och satte sig!

När jag trodde att jag var säker så.......tog hon mig och jag hamnade i badet, det var välbehövligt sa matte och visst var det skönt - efteråt!


Sovit sen efter, ville inte ens smaka mattes mat.

Vi gick ut vid 15 tiden för matte sa att det var bäst innan det blev värre väder, om det kommer!

Inne igen fick jag sån energi, jag vill ha allt gott men matte säger att jag måste äta först, suck, jag är ju inte sugen på mat!

Hon är en riktig snålis, jag skällde på henne, tittade gulligt, pep snällt men hon säger bara "ät din mat"!

Försökte till och med klättra upp på skrivbordet för att hämta själv men hon avslöjade mig!

 


Det blåser rätt så mycket ute, jag gick som en krabba på sne och pälsen stod som ett paraply runt mig men det går ändå, det ska tydligen bli värre men har vi tur kommer det inte här för vi gillar inte stormar!


Trevlig 1:a Advent på er alla!    

Av Aamor & Tina - 27 november 2011 10:37

Jag och matte har fått ett fint 1:a Advent hälsning från Belissagardens kennel. Tack så mycket!

De är så söta mor och dotter! 

Av Aamor & Tina - 26 november 2011 17:16

Trodde matte blivit riktigt knäpp när hon vaknade 04 men som tur var gick hon och la sig igen men sen vaknade hon 07 och sa "glöm det", jag tittade på henne men hon sa att hon pratade med sig själv och sen somnade hon igen och vaknade inte förrän 9.15 Så skönt med sovmorgon.

Vi gick en halvlång runda, jag såg 3 hundar men snackade bara med den ene, Rex för får han syn på mig så vägrar han att gå för han ska hälsa, hihi! Hans husse försöker få med honom nån gång utan att han får hälsa men Rex är envisare än sin husse!


Vi gick bort till syrran strax efter 11 för matte hade lovat köra mattefar som skulle några ärenden och det var helt okej för min del för jag fick ju också åka med i bilen.

Näst sista stoppet blev biltvätten och jag, syrran och matte satt kvar i bilen medan mattefar väntade utanför. När borstarna drog igång så hela bilen skakade for Affi upp i mattes famn, hon blev lite skraj, hihi, jag ville nosa på dessa konstiga sakerna men matte vägrade hissa ner fönstret!

Sista stoppet blev på Willy's för matte skulle shoppa lite men jag gillade inte att hon gick iväg utan mig, hade jag haft möjlighet att gripa ta med mina tassar hade jag tagit ett ordentligt tag i hennes kläder så att hon stannat kvar men... som tur var hon snabbt ute igen!


Solen har lyst hela dagen men det har blåst rätt så mycket och kallt fast det varit 8 plusgrader. Började regna när vi gick hem så det blev inget sittande ute och efter mina kattvänner.

Matte har kört igånt tvättmaskinen och i morgon ska hon sätta upp stjärnan i fönstret säger hon men jag kan väl inte sitta där alltid, hihi!

Nu ska jag vila lite, äter kanske lite sen om jag känner för det!

Precis 1 år sen matte tog detta kortet! 

Av Aamor & Tina - 25 november 2011 17:18

Blev så glad när matte sa "Aamor, idag är det fredag" i morse när vi vaknade så jag trodde nästan att vi skulle stanna hemma men tyvärr!

Jag ville gå det hållet som vi går när det är ledig dag men matte sa att jag skulle vara hos Affi idag också, lite besviken satte jag mig ner och funderade ett tag men sen gick vi vidare till syrran.

Har väl inte varit nån vidare fart i oss men vila är ju skönt, hihi! Jag har vilat i sängen (Affis eller min beroende på vem man frågar) och sen har jag vilat i fönsterkarmen bland blommorna, där är bra för jag slår bara upp ögonlocket om något passerar.


Matte undrade nog vad det var med mig när hon kom för jag kom inte rusande mot henne i glädjeyra men det var för att jag precis kräkt nån minut tidigare.

Hon la sig på golvet ändå och då kröp jag in i hennes famn för att mysa lite och för att hon skulle tycka lite synd om mig, hihi! Det sista gjorde hon inte utan sa bara att så blir det när du inte äter ordentligt - jajajajaja!


Fick åka bil hem för den skulle ställas i garaget nu när det är helg, står annars kvar hos matteföräldrarna på vardagarna.

Jag har fått min mat men inte velat ha nått, matte gav mig ett tuggben så att jag skulle komma igång sa hon men vi får väl se om "jag kommer igång", hihihi.

Det ska inte göras många knop ikväll säger matte och det tycker jag låter bra!

 

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards