Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under maj 2012

Av Aamor & Tina - 31 maj 2012 19:11

Var lite trött i morse men det är väl inte så konstigt för det är ju slutet på veckan och sen höll jag igång matte hela kvällen så hon inte softade till sig för mycket, hihi! Hade ju vilat upp mig under dagen.

Blev lite förvånad när jag kom till syrran i morse för det var bara mattemor hemma, Affi och mattefar hade inte kommit tillbaka från morgonrundan.

Jag satte mig och väntade in henne och när hon kom började vi busa direkt, varade bara en kort stund för jag kom på att det var tidigt och gick och la mig, hihi!


Vi har annars tagit det lugnt under dagen i alla fall till vi fick besök. Mattefars bror med fru kom på besök och det gillade vi.

Matte slutade i vanlig tid idag så hon kom rätt snabbt och hämtade mig, skulle bara cykla hem i motvind men det är bra med lite motion, hihi!

Vi har suttit ute en stund men det var kallt så matte ville gå in men jag ville hellre sitta vid bänken så - det gjorde vi, hihi!

Peggy kom men hon ville bara kela med min matte idag, hon kröp in under mattes arm och riktigt gnuggade in sig där och jag fick inte vara med - jo det fick jag men jag satt nedanför och tittade på.

Matte har gått och plockat lite här hemma så jag la mig centralt för att hålla koll på henne.

 

Gammal bild! 

Av Aamor & Tina - 30 maj 2012 20:11

Åh så gott jag har sovit idag hos syrran, hon har försökt få igång meig men jag har stängt öronen och inte låtit mig bli störd i min vila!

Mattefar sa till oss att vi skulle ut i vår hage så vi rusade ut men istället för att gå ut så hittade jag sängen i uterummet, hihi!

Visst är det gott att vila?

Mattefar tog mig under armen och bar ner mig på gräsmattan för att jag skulle ut men jag sprang upp för trappan igen och la mig på trädäcket.

Syrran har nog tyckt att jag varit väldigt tråkig idag men vaddå då!


Matte skulle egentligen jobba länge även idag men så blev det inte så efter lite handling kom hon och hämtade mig, blev lite paff att hon kom tidigare.

Vi landade en stund på "vår" sten som vanligt, matte med en bok i öronen och jag spanande på katter som inte syntes.

Inne lekte jag kurragömma med matte för hon ville kamma ut några tovor och sätta om tofsen, jag försökte skrämma henne men rädd blev hon inte.

Nu tar jag mig en behövlig vila igen, hihi för vi vi ska gå en runda senare och sen måste jag kolla in mina katter, hoppas de är ute nästa gång!

 

Gammal bild!

Av Aamor & Tina - 29 maj 2012 18:19

I går kväll när vi gick ut vid 20 så blev det en lagom runda och som tur var fick vi se Peggy på parkeringen, hon väntade nog på sin matte men istället slog hon följe med oss den sista biten!

Man kan ju inte bli mer lycklig!

Rätt som det var stannade Peggy och vi gick en bit till men då jag upptäckte att hon inte var med stannade även jag och matte satte sig ner på marken för vi hade gott om tid på oss innan mattes TV program 21.

Vi hör en Skata tjattra i trädet för att sen hoppa ner och börja reta Peggy men hon satt kvar helt coolt!

Då hon tröttnat på Skatan kom hon upp till oss igen för att få lite gos innan hon stack vidare.

Kom en granne som sa att det är så kul att se hur bra hund och katt kommer överens och speciellt eftersom vi inte bor ihopa!

Vi satte oss på stenen utanför sen och då kom två av mina små tvåbenta vänner och kelade med mig och snackade med matte, de är nog 11 och 12 år.


Dagen har varit lugn, det har varit mulet och sen har det regnat.

Vi ville gå ut i vår hage men när vi kom ut på trädäcket såg vi att där var blött så vi vände och sprang in igen, hihi!

Mattefar fick rastat oss på vanligtvis, hihi!


Matte jobbade länge idag och jag fick vänta länge, satt med en frolic i munnen när hon kom och när jag spottade ut den framför henne sa hon att den var rätt uppblött - ja inte så konstigt jag hade haft den länge i munnen för jag hade väntat länge!


Hemma träffade jag Peggy igen och när hon såg oss kom hon springandes mot oss för att få lite kel, mysigt!
   
   
  

Av Aamor & Tina - 28 maj 2012 17:47

Matte ville lyssna på slutet på sin bok i går för den var spännande sa hon me hon hade vett att släcka så jag kan inte klaga. Rätt som det var höde jag att hon la MP3:an och sa "så nu var den slut" och sen somnade hon!

I morse när hon stod i duschen hör jag henne plötsligt säga, jag ligger nämligen inne på toa hos henne, "ja men hur slutade den?" och jag fattade ingenting för jag hör ju hur duschen strilar så det kan inte vara den som slutade!

Hon berättade sen att hon troligen somnat från boken och vaknat precis när hon hörde "du har lyssnat på.....", alltså min förvirrade matte, hihi!

Hon fick lyssna om på det sista igen.


Vi har haft fint väder idag, visserligen har det blåst en del men det gör inte så mycket för då känns det inte så varmt.

Syrran och jag har busat en del och jag drog igång det en gång.

Har legat uppe på altanbordet och kelat med matteföräldrarna. Skrämde nästan slag på mattemor för jag gick till mattefar och la mig längst ute på kanten för att Affi inte skulle kunna gå mellan men istället för att ligga still snurrade jag runt och hamnade halvvägs utanför bordet, tur jag är snabb i mina reflexer, hihi!


Matts kom smygande bakvägen idag och jag blev så förvånad när jag såg henne, vi andra var i köket. Affi kom också så vi hann gosa lite innan matteföräldrarna fick syn på henne, tur de inte blev rädda!

Vi gick hem och sen satte vi oss ute en stund, jag såg några katter och en kom och pussade på mig, han bor med mina andra kattkompisar men vi vet inte vad han heter men det får vi ta reda på.

Matte gillade inte min egen frisering, kliat mig i tofsen så den kommer nog att sättas om sen men först ska vi ta det lugnt en stund!

Här är vi på en gammal bild i vår hage som nu är mer än dubbelt så stor! 


Av Aamor & Tina - 27 maj 2012 20:00

Matte är hopplös! Jag tiggde om att vi skulle lägga oss i går kväll men hon skulle se melodifestivalen, nu såg hon inte så mycket bara lite här och där för hon gjorde annat, hon bäddade rent i sängen, hängde in kläder, satt vid datorn och så var vi självklart ute en sväng mm.

Jag blev så glad när matte reste sig och gick på toa för det brukar betyda att vi ska lägga oss, jag rusade in i min säng men när matte inte kom in gick jag och kollade var hon blev av - hon satt och tittade på TV!!!!

Till slut gick hon in men hon skulle se vem som vann och tydligen gjorde Sverige det men jag anser att jag vann när matte la sig, hihi!


Idag är det mors dag! Grattis till alla mammor och jag vill även gratulera alla mattar för ni borde också inräknas i den dagen!

Vi var hos matteföräldrarna för att fira mattemor fast hon fick blomman igår.

Affi och jag har busat en del ute i trädgården och matte släppte ut oss i "stora" trädgården en stund och vi sprang jätte mycket, kul.

Mattemor bjöd på mat och jag åt lite torrfoder där, var hungrig och matte blev glad för jag har inte ätit speciellt mycket den senaste veckan.

När vi kom hem stannade vi ute i nästan en timme, jag kollade in kattern som lekte, ingen ville hälsa och matte satt och lyssnade på bok.

Nu ska vi slappa resten av kvällen för att ladda inför den kommande veckan! Visserligen blev morgonen slapp för matte vaknade inte förrän 9.50, jag satt och stirrade på henne så hon vaknade, hihi!

Gammal spaningsbild!  


Av Aamor & Tina - 26 maj 2012 18:14

Åh vad skönt att få sova lite längre på morgonen, matte vaknade vid 8 men låg kvar och lyssnade på bok ett tag till och sen sträckte hon sig ner och kliade mig på magen.

Vi tog en runda när matte var klar med sin morgon, var rätt så varmt så vi försökte hålla oss i skuggan så gott det gick.

Hemma satte vi oss ute en stund och njöt på bänken utanför. En katt kom och nosade på mig, vet inte vad han heter och strax efter kom Ollie.


Vi gick bort till syrran vid 11-tiden för hon skulle ner på marknaden i stan och in om på biblioteket och kolla in lite böcker, lånade en till mattemor och en till sig själv på engelska - tur jag slipper lyssna, hihi!

Matte handlade en väska (ryggsäck) och sen handlade hon till mig, yeah! Det blev tuggben, si så där i smaken men senare kanske men det bästa var den torkadade kycklingfilén i bitar - mums och halva priset mot vad hon brukar handla det för.

Hon köpte även en blomma till mattemor eftersom det är morsdag i morgon, en surfinia en vit och full med blommor.

Matte skulle egentligen ner till marknaden en gång till för att snacka med sin kollega som stod och sålde saker från vår affär på jobbet men det började regna och himlen blev mörk så hon valde att stanna hemma, kände inte för att bli våt.


Vi har varit hemma en stund nu, matte håller på med tvätten och tömde diskmaskinen och lite annat men jag ville ha hjälp här nu så hon fick sätta sig ner en stund, hihi!

Tror jag åker på en genomgång med kam och borste sen för hon plockade undan på trimbordet så jag dök in under skrivbordet, hihi!

Bild från i början av maj! 



Av Aamor & Tina - 25 maj 2012 19:12

Efter några veckor men matte hemma, hon var först sjuk och sen jobbade hon bara halva förra veckan så har denna vecka känts lång och äntligen är det fredag! Matte säger att hennes vecka gått fort men jag håller inte med.

Trött i morse för matte hade ju inte vett att lägga sig, hon skulle först kolla om Sverige gick vidare till final i melodigrejset, hon tittade inte på när de sjöng så jag förstår inte varför hon skulle se slutet då!

Jag försökte få henne i säng innan men hon sa bara att då kunde jag gå och lägga mig själv och det går ju inte för vi ska "godnattas" och annat innan vi somnar, hihi!


Varit varmt idag också men idag har det blivit lete mer utevistelse och bus för mig - nog för att det är fredag, hihi!

Matte skulle handla nått i en annan affär på hemvägen men hon orkade inte så hon kom direkt och det gillade jag.

Hörde henne när hon satte cykeln så jag ställde mig vid grinden och väntade och när hon kom närmare ställde jag mig på bakbenen så jag kunde ge henne en puss innan hon kom in. Oj vad det blev mycket gos när hon la sig ner och syrran hade inte en chans att komma mellan oss men till sist fick hon också hälsat på matte - en liten stund i alla fall, hihi!

Matte hade köpt en Mp3:a till på Netto idag och lagt in en bok som de har på jobbet och när mattefar ville kolla på den sa han "tack så mycket, en sån kan jag ha!". Matte fick cykla ner och köpa en ny till sig själv, hihi (mattefar betalade den så klart)!

Sen satt de och snackade så jag fick säga till matte att jag ville hem och hon lyssnade så vi gick hem.

Vi satt ute länge och jag fick hälsat på en katt och några tvåbenta, både stora och små , inne plockade matte undan lite och startade diskmaskinen och nu fick hon tid att hjälpa mig med bloggen.

 

Gammalt kort på mig och syrran!


Julia! Nu har matte fått båda matteföräldrarna till att lyssna på bok, det sprider sig, mattefar var emot det innan men vi får se vad han tycker om det efter den första. Kul!


Av Aamor & Tina - 24 maj 2012 18:29

Börjar kännas att det är i slutet av veckan nu för jag är rätt trött, kanske beror på värmen också men det är skönt för matte vill sitta ute längre och mer.

Idag när matteföräldrarna var ute på baksidan så hörde jag att det ringde på dörren men det gjorde inte dom så jag fick bråttom ut för att berätta att vi fick besök men när jag kom ut på trädäcket kom personen runt hörnan och sa "hör ni inte att det ringer på dörren?", hihi nä det gjorde dom inte.

Vi hälsade besökaren välkommen och sen fick vi reda på att det var mattefars lillasyster, hon har blivit pensionär nu och har tid att hälsa på mitt på dagen, vi har aldrig träffat henne men vi var lika glada för det!


Annars har vi tagit det väldigt lugnt under dagen för det har varit varmt och soligt, luftat lite men inte så mycket.

Jag har mest legat inne eller hållt mig i skuggan.

Matte var sen för hon skulle handla lite ochsen lämna en sak till Eva, min handarbetande vän.

Hörde inte att matte kom för typiskt nog var jag inne idag när hon gick in om trädgården men rätt som det var hör jag någon säga "var är mitt lilla hjärta?" och då kan ni tro att jag fick bråttom, hihi!


Vi gick hem och utanför satte sig matte i gräset och jag kollade efter katterna, inga syntes och det är lite trist men matte lovade att vi skulle kolla sen igen.

Från förra sommaren! 


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards