Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under augusti 2020

Av Aamor & Tina - 16 augusti 2020 18:08

Oj, oj, oj, måste säga att det var knappt jag överlevde veckan som gått!
Matte och syrran säger att jag är lite väl dramatisk men det var faktiskt med nöd och näppe. Tur fredagen kom när den väl kom.
Matte har ju börjat jobba!!!!
På måndagen när vi kommit hem berättade jag väldigt många gånger för matte hur synd det varit om oss, kunde ju inte bara säga att det var synd om mig fast Affi nu inte är lika mattig som jag är.
Jag ville ha uppmärksamhet och godis hela kvällen och när matte satte ner foten och sa att nu är det nog så skulle jag ut istället, de försvinner hon ju inte.
Nu säger matte att det är måndag i morgon och ny vecka med jobb, hu vad hemskt det låter.

För mattes del så tyckte hon det var kul att börja jobba igen men att det var i varmaste laget.

I helgen har vi bara njutit av att vara hemma, vara på balkongen och utomhus. Varit varmt så det har fått bli skuggan.
Vi har inte kunnat hälsa på mattemor för de är i karantän, den där hemska covid-19 är på hennes boende. Mattemor testades negativ i förra veckan och test 2 sker nu den kommande så vi hoppas att även det är bra.
Sen kan vi hälsa på igen. Mattemor fyller ju snart år också.

Lite närbilder från när vi njöt på gräsmattan bakom vårt hus.

Affi.

Jag med gräs i nyllet, hihi!

Ha det bra.

Av Aamor & Tina - 9 augusti 2020 13:55

.....på semestern för denna gången.
Vädret har väl varit lite si och så men det har varit skönt.
Igår och idag har det varit/är läbbigt varmt och kvavt.
Jag blev rastlös igår eftermiddag och ville ut men när jag kom ut ville jag inte röra mig så matte tvingade in mig igen och sa att det var för varmt för mig. Hon hade nog rätt.

I fredags satt vi ute på gården länge. Satt och snackade med 4 grannar (från 3 lägenheter), drack vin gjorde de tvåbenta och vi vatten. Mycket trevligt!

Affi fick badat i fredags så hon blev så fin. Hon till och med somnade i mattes famn och det brukar hon inte göra.

Kommer att bli lite trist nu när vi inte får vara med matte på dagarna men det fixar vi nog, jobbigast i början.

Jag tog idag en sightseeing tour, hihi. Grannens son och hund, en kompis till oss, Affi och han gillar varandra jättemycket skulle in till sin mamma och vi stod i trapphuset. När han knackade och mamman öppnade var jag snabbt inne och kollade hela lägenheten. Hörde inte matte när hon kallade, hihi! Slutade med att matte fick bära ut mig. Det var kul!

Denna veckan blir det lite magbilder!

Jag, Aamor som kräver lite kli av matte, fick det också!

Affi som var helt slut en kväll. Matte fick bära in henne från balkongen och sen gick hon bara ett par steg innan hon däckade igen, hihi!

Ha det bra!

Av Aamor & Tina - 3 augusti 2020 20:12

......har nu också tagit slut och vi är inne på den 4:e och sista sommarsemestern.

Vi har mest njutit, snackat med människor och djur. Matte var och handlade någon dag och var borta ett tag och sen har vi varit lite i huset och dragit runt.
Matte säger att det mesta av de s. k lättare sakerna är undanröjda men nu går vi på de lite svårare. Är det något som matte vill ha eller ska det skänkas/kastas. Sen saker med minne bakom, foto och annat. Matte säger att det känns lite svårare och tyngre att gå igenom så nog därför vi inte har röjt så mycket nu.

Matte var jättestörig en kväll. Hon var helt säker på att en mygga kommit in för det lät så. Hon tände och kollade, lyssnade och höll på, vi fick inte en enda blund i ögonen. Men hon hittade ingen.
Sen kom hon på att det kan ha varit polisens drönare som var i området. Dagen efter berättade en granne att hon sett den så inte konstigt att hon inte hittade myggan, hihi!
Igår tog hon dock en störig inande mygga.

Vi gillar att sitta ute på baksidan av vårt hus på kvällen, skugga där då.

Matte killade mig på tassarna så jag gick en bit ifrån henne.

Vi har även hälsat på mattemor, gjorde vi i fredags. Vi var lite tidigt i stan så vi tog en tur runt torget och matte tittade i skyltfönster.

I torsdags kom mattes kompis på besök, vi fick inte följa med när de gick på restaurang.
Vi såg till att passa dom ordentligt när de kom tillbaka för kaffe.
Jag blev lite ledsen sen när hon körde hem, satt länge på parkeringen och tittade efter hennes bil.
Affi tyckte att det var sängdags så hon ville bara in.

Ha det bra allesammans!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards