Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under april 2014

Av Aamor & Tina - 30 april 2014 18:49

I morse sa matte att det var sista arbetsdagen denna vecka så i morgon kunde jag sova länge - tror jag såg ovanligt trött ut i morse, hihi!

Var faktiskt rätt trött för det blev ju ingen sovmorgon förra helgen för mig, lite på lördagen men knappt så det räknas. I morse tog jag mig in till matte i badrummet men jag stannade kvar där när hon var klar, kom ut först när vi skulle gå - så lite trött, hihi!


En underbar dag, vi varit ute mest hela dagen. Kanske inte gjort så mycket mer än legat och tagit det lugnt men vi har varit ute ändå.

Då matte kom, lite sen för hon skulle tre ärenden innan men det gick hyfsat fort trots allt så blev jag glad och ville pussas och syrran började tjeta om godis direkt men det blev puss först.

Idag ville även jag ha nått gott.

Matte frågade om jag fått hjälp med att dra ut en hårslinga i tofsen idag också och det hade jag.

Syrran är väldigt hjälpensam med det. Mattefar sa till oss att springa ut på gräset för att kissa lite och hon ville inte själv och jag ville inte men fick ändå=en tofs som står åt annat håll än den ska.


Fick åka bil hem och sen hjälpte jag matte hem med de tre kassarna hon hade, ja jag hjälpte till med att gå där hon sa och inte "tramsa" som jag tydligen kan göra ibland.

Vi gick in och satte kylsakerna och sen gick vi ut igen, matte kastade lite pappkartonger och sen satte vi oss på bänken.

Först kom  Igor, han kommer ut nu när det är vår för man ser honom inte på hela vintern och sen kom Ollie och kelade.

Jag blev lite väl upphetsad när han klättrade upp på en ställning bakom bänken där växerna ska klänga sig upp. Först hoppade jag upp på bänken och sen försökte jag snacka ner honom men matte tyckte jag snackade för högt så hon tog mig under armen och vips så var vi inne!

Okej, ska inte hetsa upp mig nästa gång för då flyger jag in!


Det är Valborg idag men vi ska inte göra nått speciellt utan vi ska ta det lugnt och se fram emot 4 lediga dagar där inga tidiga morgnar ska förekomma, inte av nån klocka i alla fall, hihi!

 

Tror vi ska mysa i sängen lite idag, matte ska nog läsa sin bok! (från januari)


Trevlig Valborg!

Av Aamor & Tina - 29 april 2014 19:17

Jag lovade en bild på mig och min åsna och det är inte matte jag menar då   

Var väl inte riktigt på humör för att bli fotad när matte ville men i slutet av bloggen är jag mer på G!

 

Söt va?


Även idag har det varit härligt väder så vi har varit ute en hel del.

Huset har vi fått passa i 2 timmar men det gick bra även om vi inte gillar det nått vidare. Desto gladar blir vi när de sen kommer tillbaka, hihi!


Matte jobbade länge idag så hon hämtade mig inte förrän 16.45, var tydligen en hel del trafik så hon kom inte ut från en väg men jag visste att hon skulle komma nån gång så jag var rätt lugn ändå.

Hon fick en pipleksak av mig och när hon satte sig på golvet hos oss började syrran tigga godis direkt men jag valde kökssängen istället för där kunde jag ligga och bara titta på matte.


Satt ute en stund här hemma och det var bara simba som passerade några gånger men jag såg i alla fall en katt.

Peggy har inte kommit hem än och jag och matte undrar så vad som hänt min lilla kompis. Saknar dig!


Jag hamnade på trimbordet direkt vi kom in för jag hade fått hjälp av syrran att dra upp halva tofsen, hihi!

Hon tyckte att jag skulle gå med henne men det tyckte inte jag så hon tog tag i tofsen och så fick jag gå med!

Det smakade gott med mat efteråt och när jag fick mitt godisben drog matte igång dammsugaren för tydligen var här hår, gräs och mossa överallt på golvet - jajaja!

Inte mitt fel att det klippta gräset fastnar i pälsen och sen ramlar av inomhus.

Det jobbigaste med att hon dammsög var ändå att jag blev törsig mitt i allt och ville ha vatten från min sprayflaska så jag fick kalla jättehögt för att överrösta dammsugaren.

Matte kom men jag fick höra att jag faktiskt hade nytt vatten i köket så jag hade kunnat gå ut där!

Kunde men ville inte, hihi!


Tänkte att ni ville kanske höra hur min åsna låter så matte filmade en liten snutt!


 

Av Aamor & Tina - 28 april 2014 18:18

Igår vaknade matte tidigt, väldigt tidigt och till och med 15 minuter innan klockan skulle ringa detta hörde jag henne mumla om fast själv ville jag inte vakna alls.

Jag hade en undran och det var bara "det är väl inte vardag idag?"

Det verkade så även om det kändes som det var tidigare än en vanlig vardag.

Vi gick till matteföräldrarna och det var ljust ute så det är svårt att hålla sån koll men vi såg inte en enda levande varelse - jo en hare och några fåglar men de är alltid ute.

Matteföräldrana låg när vi kom - hmmmmm, strunt samma för jag la mig också och sen sov jag, hihi!


Vi var ute hela dagen i stort sätt och när klockan var 15.40 gick jag ut i hallen för att vänta på matte men hon dröjde så jag gav upp.

Hon kom först 19.10

Där var en massa saker till matteföräldrarna och till syrran men inget till mig!

Syrran fick en söt åsna som lät som en sån också och jag blev riktigt förtretad att där inte var någon till mig men jag följde ändå med matte hem.

Det första jag såg när jag kom in var en jättestor kasse/bag eller vad man nu kan kalla nått sånt stort, matte hade fått plats i den, hihi!

Fick bråttom dit och kolla och undersöka, gick upp i den också och vet ni vad. Där var en likadan åsna till mig - tack matte!


Matte hade varit i Ullared med 3 kollegor och haft en heldag där och matte var såååååå trött så bara en lätt uppackning fixades till så kassen kom bort.

Tiden mattevaknade var 04.15 sa hon och jag kom till syrran 05.45 för de skulle köra 06.00


Idag är det i alla fall vardag och det har varit en otroligt varm och fin dag. Vi har varit ute hela dagen och bara njutit, helt underbart.

Matte jobbade inte länge idag så hon kom lite tidigare och det är bra för mig, hihi!

Nu har hon packat upp det sista och tvättmaskinen går för att tvätta de kläder och annat hon köpte i tyg.

Jag har inte ätit än för jag tog en tupplur och matte sa till mig att säga till när jag känner för det - vi får väl se, hihi!

 

Från feb. i år!

Av Aamor & Tina - 26 april 2014 19:04

Av någon anledning hamnade jag hos matteföräldrarna idag trots att det är lördag!

Matte ska inte vara borta en lördag för då ska vi rå om varandra och mysa maximalt men nu var vi båda borta och inte var det tillsammans!

Vilket som så har jag haft det bra för jag har varit ute nästan hela tiden för det har varit och är fortfarande varmt och strålande sol.

Vi har både sovit och busat och lekt med pipdjur.

Matte var på föreläsningar som husdjurshjälpen.skåne anordnade. det var mellan 11-16 och fyra olika föreläsningar.

Först var det djurs kognitiva tänkande - väldigt intressant tyckte matte men hon vet ju redan hur klok jag är så inget nytt där, hihi. Nästa var Kastreringsbussen, de kastrerar en massa katter som är förvildade och hjälper på så vis till att där inte blir fler. den tredje var VOOV, de hälper till att ta hand om husdjuren till kvinnor (är oftast det) som får skyddat boende och inte tillfälligt kan ta hand om sina djur då. Många väljer att stanna kvar i förhållandet för att deras djur också hotas men nu kan de få hjälp och till slut var det Djurambulansen.

Det var väldigt trevligt men matte sa att där var inte många som kom och det är trist när nått sånt anordnas.


Blev väldigt glad när matte väl kom och vi kunde gå hem. Satt ute en stund och då kom Ollie och kelade men matte blev lite ilsk på på honom för han ville slå till mig så när matte röt till gick han och jag gjorde inget utan satt stilla - han gör så ibland och då blir jag så paff.

Istället kom grannen ut, hon passade barnbarnets hund Bass, han är 9 månader och jättesöt, nån jakthund med långt rasnamn som vi inte kommer på nu, hihi!

Inne åt jag min mat efter en hel del tjatande från matte, ibland är det bättre att göra som hon säger så slipper jag höra henne, hihi!

Nu ska vi slappa resten av kvällen och lägga oss tidigt för enligt matte ska vi upp tidigt i morgon - en söndag!!!!

 

(gammal bild)

Av Aamor & Tina - 25 april 2014 17:46

Dagen började verkligen toppen om man då inte räknar med att mattes klocka väckte oss.

Matte sa att idag skulle jag få åka bil så jag fick bråttom ut men det blev tvärstopp när Ollie kom och ville kela. Igen sa matte att jag skulle få åka bil så jag snabbade på ett par steg men Ollie kom efter och då tappade jag minnet igen, hihi!

Till slut fick matte ta mig under armen och bära mig en bit så vi kunde komma till bilen.


Strålande sol och varmt idag så vi har varit ute mycket, syrran tyckte att matteföräldrarna var lite saktfärdiga med att gå ut och sätta sig så hon sa till dom ett par gånger, hihi. Eftersom hon skötte det kunde jag ligga och vila fram tills vi skulle gå ut.

Varit ganska mycket busande, sånt som låter en del. Inget skällande men vi låter nästan som två lejon - okej jag låter nog mest, hihi!


Matte var lite sen för hon var och shoppade det hon glömde igår men hon glömde en sak idag också, hihi. Tur det inte är slut än så hon kan nog glömma det till nästa gång också, det var smör till mackorna hon nu glömt 2 gånger.

Fick åka bil hem också så det kändes att det absolut är fredag - toppen!

Vi satt ute en stund innan vi gick in och jag hade tur för Ollie kom och kelade igen.

Inne igen serverade matte min mat men jag var inte sugen så hon frågade om jag ville ha lite mjölk och det ville jag.

Det blev så lite att det knappt var lönt men sen slog hon mer på mitt torrfoder men jag lurade henne för jag slickade bara i mig mjölken och lät torrfodret vara, hihi. Fick nog lite näring av maten ändå i mig för mjölken smakade torrfoder.


Vi ska njuta resten av kvällen och bara göra det som faller oss in, jag röstar för att sitta ute eller sova en stund - blir nog lite sova så kan matte sätta/lägga sig med sin bok. Låter väl som en toppenfredag!

Mysbild (inte ny).  

Av Aamor & Tina - 24 april 2014 18:49

Inget spännande hände på vägen till syrran fast jag tittade och tittade, till sist sa matte till mig att NU MÅSTE vi gå!

Ja ja, stressa inte så mycket matte, inte bra alls, hihi!


Har inte varit lika varmt och skönt idag men vi har ändå varit ute både i hagen och på promenad. Det har regnat till och från också men vi klarade oss.

Nästan hela förmiddagen vilade jag men sen kan det vara lite fart i mig, halvfart i alla fall, hihi!

Den mesta farten kommer samtidigt som matte kommer.


Matte var sen för hon skulle handla men hon sa att hon glömde en hel del så hon blir nog lite sen i morgon också.

Var ingen katt som ville hälsa mig välkommen hem och det kändes lite tråkigt men så är det ibland.

 Jag har ätit min mat samtidigt som matte fixade mat till sig.

Såg sen henne ta ett glas mjölk och då blev jag så sugen så jag fick lite i en skål. Det är laktosfri mjölk så min mage klarar det.

Det var såååååå gott så!

 

Jag njuter!

Blev lite mustaschtvätt sen men det var det värt.

Lurade ut matte på en liten runda nu innan för jag var väldigt nödig, hihi mjölken hade nog runnit igenom.

Fick ner henne till garaget och öppna porten, bilen fanns där men ingen Peggy. Blev även bus i nyklippt gräs och troligen får matte dammsuga i morgon för en del följde nog med in, hihi!

Inne igen frågade matte om jag pinkat men ups det glömde jag ju, hihi! Får göra det nästa gång istället.

Av Aamor & Tina - 23 april 2014 18:11

Idag har det blivit en hel del träffar av alla de slag.

Första träffen blev i morse på väg till syrran för då mötte jag syrran och Alice (en tibetansk terrier), roligast att träffa syrran för Alice slår med framtassarna. Ja jag vet att jag är känslig med det men jag har ju ingen nos och de kommer så nära mina ögon.


Syrran och jag har busat en hel del idag, vårkänslorna som rusar i kroppen, hihi! Vi har kutat runt matbordet och sen rusat genom huset några gånger, jag har ju inte en chans att hinna fatt syrran men det är kul ändå, hihi!

Kelat med mattefar, det är kanonbra att gnugga huvudet i hans bröstkorg och samtidigt river han så gott i min päls med alla fingrarna. Matte säger att det är av det jag får tovorna men jag bryr mig inte och inte hon heller, hihi!


Inga ärenden för matte idag som tog lång tid i alla fall. Hon var på ett snabbt men jag märkte knappt att hon var lite sen så det var okej.

På hemvägen blev det nästa träff. Mötte Skrållan, en Jack russel som är vildare än vild men hon leker som jag tycker man ska, hihi!

Den allra bästa träffen blev när vi satt ute en stund innan vi gick in för då kom först Ollie och sen kom Melle. I och för sig var det bara Ollie som ville kela men jag är nöjd bara katterna kommer nära mig.

 

Jag , Ollie och Melle.

Ollie körde bort Melle efter en stund och sen kelade han jättemycket med mig - lycka.

Mindre kul är att Peggy har varit borta länge, hon har inte varit hemma på nästan en hel vecka, hoppas det är okej med min favorit katt.


Det blev trimbordet idag trots att jag satt och gömde mig under köksbordet en stund men så fort jag smög ut såg matte det och då var det kört.

Maten är där matte tycker den ska vara - i min mage och nu ska jag vila mig lite för matte ska nog snart äta och då passar det bra att sova en stund.

Av Aamor & Tina - 22 april 2014 18:39

Gårdagen var rätt så trist för det kändes som jag sprang ut hela tiden. Det gick åt säkert lika många bajspåsar igår som det annars gör på en hel vecka, suck!

Duscha rumpan är inte speciellt kul heller när man får göra det efter nästan varje gång men matte sa att jag ska vara glad att jag inte använder papper för då hade jag varit ordentligt sår i häcken - alltid nått!

Det lugnade ner sig på kvällen och då åt jag lite också så magen är okej igen.


Idag är det vardag igen och klockan startade och väckte mig, matte var redan vaken men hon ville inte gå upp för hon tyckte jag kunde få sova de 20 minuterna hon var vaken.

Inte fick jag åka bil heller trots att jag bad snällt för matte skulle cykla, urbota dumt alltså!

Positiva är ju att det bara är 4 dagar denna vecka och ingen lång dag för matte.


Har blivit lite bus, i två omgångar har vi flyttat på några mattor och även rusat genom huset, hihi det var kul.

Vi fick hålla koll på mattefar när han klippte gräsmattan så han inte gav sig iväg med åkklipparen.

Har givetvis blivit en hel del vilande, det är ju ett måste, hihi!


Väntade hem matte i normal tid, hon skulle bara in och handla mjölk men hon dröjde och dröjde - inte jobba länge nä nä men sen kan hon ändå bli!

När hon äntligen kom kände jag nästan inte igen henne utan tittade och tittade. Hon hade tagit en chansning hos en frissa för nu var hon så trött på håret att hon själv skulle kunna kapa det.

Det var halvvägs nere på ryggen innan men nu går det till axlarna och när vi kom hem färgade hon det.

Jag gick och la mig för det såg tråkigt ut och tänk om det hade stänkt på mig, jag gillar min hårfärg och vill inte ha nån annan.

Matte sa att jag skulle få min tofs omsatt men om jag sover resten av kvällen låter hon nog bli mig, hihi!

 

(gammal bild)

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards