Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 30 april 2014

Valborg!

Av Aamor & Tina - 30 april 2014 18:49

I morse sa matte att det var sista arbetsdagen denna vecka så i morgon kunde jag sova länge - tror jag såg ovanligt trött ut i morse, hihi!

Var faktiskt rätt trött för det blev ju ingen sovmorgon förra helgen för mig, lite på lördagen men knappt så det räknas. I morse tog jag mig in till matte i badrummet men jag stannade kvar där när hon var klar, kom ut först när vi skulle gå - så lite trött, hihi!


En underbar dag, vi varit ute mest hela dagen. Kanske inte gjort så mycket mer än legat och tagit det lugnt men vi har varit ute ändå.

Då matte kom, lite sen för hon skulle tre ärenden innan men det gick hyfsat fort trots allt så blev jag glad och ville pussas och syrran började tjeta om godis direkt men det blev puss först.

Idag ville även jag ha nått gott.

Matte frågade om jag fått hjälp med att dra ut en hårslinga i tofsen idag också och det hade jag.

Syrran är väldigt hjälpensam med det. Mattefar sa till oss att springa ut på gräset för att kissa lite och hon ville inte själv och jag ville inte men fick ändå=en tofs som står åt annat håll än den ska.


Fick åka bil hem och sen hjälpte jag matte hem med de tre kassarna hon hade, ja jag hjälpte till med att gå där hon sa och inte "tramsa" som jag tydligen kan göra ibland.

Vi gick in och satte kylsakerna och sen gick vi ut igen, matte kastade lite pappkartonger och sen satte vi oss på bänken.

Först kom  Igor, han kommer ut nu när det är vår för man ser honom inte på hela vintern och sen kom Ollie och kelade.

Jag blev lite väl upphetsad när han klättrade upp på en ställning bakom bänken där växerna ska klänga sig upp. Först hoppade jag upp på bänken och sen försökte jag snacka ner honom men matte tyckte jag snackade för högt så hon tog mig under armen och vips så var vi inne!

Okej, ska inte hetsa upp mig nästa gång för då flyger jag in!


Det är Valborg idag men vi ska inte göra nått speciellt utan vi ska ta det lugnt och se fram emot 4 lediga dagar där inga tidiga morgnar ska förekomma, inte av nån klocka i alla fall, hihi!

 

Tror vi ska mysa i sängen lite idag, matte ska nog läsa sin bok! (från januari)


Trevlig Valborg!

 
 
Laika

Laika

30 april 2014 20:13

Vad skönt att ni får vara lediga i fyra dagar :D Då hoppas jag att ni verkligen sover ut och att din matte inte har mer hitte på för sig, hihi.
Trevlig valborg på er med. Vi ska också bara ta det lugnt och passa på att sova lääänge imorgon :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

30 april 2014 20:41

Hon har lite att hitta på men ingen tidig morgon.
Sova länge uppskattas, hihi!

 
Melody

Melody

30 april 2014 21:26

Hoppas du och matte har en riktigt mysig och skön kväll. Själv fick jag följa med barnbarnen på valborgsmässofirande på stranden! Inget vidare kul, sand i pälsen och ingen grillad marshmallow fick jag smaka! Hoppas du får en riktigt skön sovmorgon i morgon! Själv funderar jag på om jag ska gå ut och demonstrera för mera godis!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

30 april 2014 21:32

Det kanske man kan göra, demonstrera för mer godis, hihi!
Fick du inte smaka nått????

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

30 april 2014 21:37

Låter härligt med 4 dagars ledighet !
Här blir det inget med det inte :(
Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

30 april 2014 22:28

Ska din matte jobba?
Stackars er alla.

 
Edith

Edith

1 maj 2014 08:40

Visst är det härligt med långhelg då man kan ta det lite lugnt på morgonen. Nu får du säga till syrran att inte rycka dig i pälsen så där. Hon verkar lite häftig din syrra. Jag håller med dig Aamor, det är klart man vill snacka lite med sina kompisar. Fast ibland kan det bli lite väl högt. Jag är själv väldigt pratsam. En del blir lite skraja när jag börjar 'prata' men jag vill ju bara diskutera lite. Det är väl inte så konstigt.

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

1 maj 2014 11:26

Syrran är jättesnäll men har hon fått nått för sig så är det lika bra att följa med, hihi!
Ibland vill man snacka men matte tycker att man inte behöver inte snacka så högt - jaja!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

1 maj 2014 10:15

Trevlig helg till er från oss! Jag hoppas att vi oxå ska ta det lugnt, men man vet aldrig vad Matte och Moster kan hitta på rätt dom det är;)

Glad 1a maj, utan demonstrationsbråk, önskar
BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

1 maj 2014 11:24

Nä inget demostrerande här och absolut inget bråk, hihi!

 
Ingen bild

julia

1 maj 2014 11:30

Hej vänner!
Jag har problem med Telia och bredbandet, därför utebliven kommentar. Tele2 fungerar dock.
Ha en trevlig 1:a maj

=^.^=

Kram å puss på nosen

Aamor & Tina

1 maj 2014 20:27

Skit när det inte funkar som det ska.
Detsamma till er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards