Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under juni 2016

Av Aamor & Tina - 26 juni 2016 12:42

Det har varit en vecka med blandat väder men mest har det varit varmt, riktigt varm vissa dagar.

Matte var sen med att hämta mig i onsdags och när hon kom så hade hon en kasse med sig men tyvärr inget till mig utan hon hade äntligen varit och köpt sig ett par nya gympaskor.
Sen luktade hon konstigt i munnen men hon förklarade att hon varit hos tandläkaren och han hade putsat och lackat, inga hål så hon var glad.

Matte har jobbat på ett annat ställe två dagar denna vecka för de behövde nån som kunde hoppa in där och det kunde matte, hennes vanliga ställe fick vikarie för henne istället.
På torsdagen kom hennes ena kollega och några av killarna ut och hälsade på, de var nästan i närheten så de passade på.
Matte är ju på ett och samma ställe alla dagarna nu, innan var hon på två olika och i poolen två dagar så när det behövs så "möbleras" det om bland personalen och det är kul säger hon att se annat även om "hemma" är bäst.

Matte gjorde en matjessilltårta till Midsommar och den tog slut, ingen åt något av det andra vanliga, hihi! Jag åt ingen tårta kan jag ju säga så jag bidrog inte till att den blev uppäten, hihi!


Det har varit en hel del åska hos oss. Började i torsdagskväll men att hela himlen lystes upp, nästan konstant upplyst var den, knallade inte jättemycket då men sen på morgonen vid halv fyra vaknade matte av en jätteknall och hon vaknar inte så lätt när hon sover, jo när jag slickar tassen förstås, hihi!
Sen hade vi en varm Midsommar för att sen få åska igen sent på kvällen.
Åskade på morgonen midsommardag och sen kom det in lite åska igen på kvällen.
Var riktigt varmt även igår. Idag är det svalare och det känns nästan skönt.
Jag flåsar rätt mycket när det är för varmt men ligger det sen åska i luften blir det värre.
Som tur är är jag ju inte rädd för åskan.

Idag passade vi på att gå en långrunda och när vi kom hem skulle matte droppa mina ögon och då får hon syn på en äcklig parasit som sitter över mitt vänstra öga.
Jag får allt sitta still upplyser matte mig om medan hon plockar bort otäckingen. Satt väl inte helt still men hon sa att jag var duktig och hon fick ut hela.
Påtalade sen att eftersom jag var så duktig så var jag förtjänt av en belöning i form av ett tuggben med torkad kyckling. Efter lite övertalning höll matte med, hihi!

Snälla! Titta mig djupt i ögonen så kan du inte motstå, jag var ju sååååå duktig, hihi!

Nu har vi tre veckor till innan semestern, mattes ena kollega han gick redan i torsdags och den andre han går om två veckor. Äh det kommer att gå fort!

Ha en bra vecka!

Av Aamor & Tina - 19 juni 2016 12:12

Det har varit blandande väder i veckan men om ni frågar mig vad det varit mest av så säger jag regn, matte säger uppehåll och det kan hon ju tycka om hon vill.
Regnade så mycket i tisdags att matte valde att hämta mig i bilen och inte mig emot, hihi!
Matte hade varit och handlat och tyckte att vi lika bra kunde ta bilen hem så slapp hon bli blöt två gånger och jag dyngsur på hemvägen.

Hör och häpna, matte jobbade länge tre dagar denna vecka, suck! Jag fick vänta länge på henne i tre hela dagar.
Först tyckte hon att det var hennes tur att jobba länge i måndags och på så vis fick hon två långa dagar eftersom det var möte på onsdagen med alla på jobbet.
I torsdags fick hon en förfrågan om att gå på en tvådagars utbildning eftersom personen som var anmäld var sjuk och matte sa ja trots att den var till 17 på torsdagen.
Hon var väldigt glad att hon fick möjligheten att gå utbildningen för den var jättebra. Nu är hon K3 certifierad kartläggare och vad det innebär vet inte jag men hon vet själv, hihi!

Veckan som börjar i morgon blir kort och inga långa dagar, förhoppningsvis.
Midsommarafton på fredag så då är vi lediga, skönt.

Jag fick åka bil i går då matte inte orkade göra mat, vi körde iväg och handlade kebab i pita istället. Var lite jobbigt att vänta i bilen för jag såg ju matte inne på matstället och det kändes som en hel evighet innan hon kom ut med maten.
Jag ville också ha mat när vi kom hem men när jag fick den ångrade jag mig och istället ville jag dricka vatten, flera gånger och matte sa att jag var lite taskig för varje gång hon skulle ta en tugga ville jag ha vatten. Ville bara ha lite i taget så hon hade att göra, hihi!

Gott och eftersom jag hejdade matte i hennes ätande åt hon ju inte så fort och maten var inte för varm, hihi!

Matte tvättade lite och kammade igenom mig igår och så kelade vi massor.

Idag tog vi sovmorgon, matte vaknade vid 06.20 men tyckte det var lite tidigt så hon låg kvar och startade sin ljudbok och somnade om i två timmar.
Vi gick en lagom morgonrunda och sen satt vi ute ett tag, grannen kom ut och snackade lite med oss.
Nu ska vi ta det lugnt resten av dagen förutom att matte ska hänga tvätten som är i maskinen. Hon har precis haft ute dammsugaren så den har låtit vad den ska så nu kan jag vila mig lite.

Ha en underbar vecka och Glad Midsommar på er!

Av Aamor & Tina - 12 juni 2016 11:30

Ännu en vecka som sprungit iväg!
Denna vecka var precis lagom lång, okej ärligt kunde den varit kortare men jag är nöjd med mina fyra dagar hos syrran.
Fast nu är det fem dagar denna veckan som kommer men jag fixar det med.
Matte säger att det börjar närma sig med vår semester och det ska bli skönt, 5 veckor kvar för oss och sen är vi lediga i 4, jag längtar.

Igår gick vi till syrran på förmiddagen för matte skulle plåga henne lite, hihi! Hon skulle bada och avtovas. Hon har inte mycket hår på kroppen men på benen där är ullegull i överflöd, hihi! Inte mer än vad jag har men hon har en helt annan struktur på sitt hår så det tovar ihop sig snabbt.
Syrran var jätteduktig och blev så fin, hon var helt slut efteråt.

Idag har vi gått en lång morgonrunda, jag träffade på min kompis Rex och hans husse, vi hade följe en liten bit. Sen satt vi ute på "vår" sten och njöt i solen, jag njöt i skuggan.
Hälsade på några personer som kom förbi och spanade på några katter. Fick besök av skatungar en bit framför där jag låg, de är söta och så roliga att titta på.

Inne igen så laddade matte tvättmaskinen och sen drog hon ut dammsugaren, jag kutade in i sovrummet och la mig där och sen när hon kom dit intog jag en av mina favoritplatser, bakom soffan för matte hade redan dragit fram där med den där dammsugaren.

Vet att matte har tänkt sig att jag ska bli lite kammad och omtofsad senare men så länge jag ligger här inne når hon inte mig så jag tänker stanna länge, hihi!

Ha en bra vecka!

Av Aamor & Tina - 6 juni 2016 13:42

Vi har haft en varm, väldigt varm vecka. Jag har kutat mellan de skuggiga platserna när vi gått hem på eftermiddagen trots att matte sa till mig att gå normalt för att inte bli för varm.
Matte jobbade länge 2 dagar så det blev lite senare de gångerna men det var ändå varm.
Vi valde att sitta ute en stund när vi kommit hem och snackade lite med folk som passerade. Någon kom till och med ut och snackade med oss.

Hos syrran har jag mest tagit det lugnt för det gäller att göra det när det är så varm, vill ju inte få värmeslag, hihi!
Okej nu är jag inte typen som far rundor hej vilt så det är ingen förändring i att jag tar det lugnt i värmen, hihi!

Vi har varit lediga i tre dagar och det har verkligen varit skönt även om matte fått lite idéer för sig och på så viss ställt till det för mig.
Började i lördags när hon helt plötsligt började möblera om i sovrummet, inte den bästa idéen för det var otroligt varm och svetten rann av henne men hon var nöjd när det var klart.
Själv var jag inte lika nöjd för hon flyttade på min säng också!
Den står fortfarande nedanför mattes säng men på ett annat ställe ändå så jag har inte sovit i den än. Matte säger att jag får skylla mig själv när jag nu är så envis och hellre sover på golvet än i min sköna säng. Ärligt så är det svalare på golvet och inte nån protest, inte så mycket protest i alla fall, hihi!

Igår fick hon fram dammsugaren och väsnades en del och sen såg jag att hon blandade till mina flaskor och drog fram mitt badkar så jag intog mina olika skyddade platser. Matte sa att om jag vägrade komma fram så fanns det ju en dag i morgon också.
Tyvärr fick hon fatt i mig för ut måste man ju och efter en runda så kopplade hon inte loss mig förrän hon lyfte upp mig i badkaret.
Om nu matte trodde att jag skulle vara hjälpsam och göra det lätt för henne så kunde hon glömma det!

Jag la mig ner och vägrade resa mig. Nu var det inte så skönt att ligga och bli duschad så jag reste mig upp ändå i alla fall så jag kunde sitta istället för att ligga.

Matte hittade även en liten otäcking i helgen. Inte på mig utan hon kände det kliade lite på sidan/ryggen när hon låg och läste en kväll och när Jon kollade kröp det en fästing där, örk sa hon och flög upp ur sängen.
Kan lova att sägen blev noga inspekterad sen.

Idag tar vi det lugnt, jag ska nog bli lite mer kammad, blev bara snabbt igår efter badet och sen tvättar matte lite igen men utöver detta ska vi bara slöa för i morgon är det dags med jobb igen.

Ha en bra vecka!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards