Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under juni 2018

Av Aamor & Tina - 24 juni 2018 19:47

En fyradagarsvecka känns kanonbra speciellt när ledigheten kommer den sista jobbedagen för matte.
Midsommar har det ju varit i helgen och vi firade vår hos mattemor.
Vi gick dit vid middagstid på midsommarafton och sen sov vi över där en natt. Matte var givetvis också där.

Vi har busat lite och varit ute en hel del.
Vi gick hem igår efter fotbollsmatchen som matte och mattemor såg ihop.
Jag tyckte det var tråkigt och valde att gå ut istället.

Mycket mer spännande att ligga ute i hagen än att titta på fotboll, hihi!

Matte sa att vi skulle gå hem sen när matchen var slut och så skönt det var att få komma hem fast vi hade det bra hos mattemor så är det inget emot att få komma hem till sig själv.

Jag intog ryggläge direkt och Affi for upp i sin säng hon har i vardagsrummet och sen snarkades det sa matte, hihi!

Ha en bra vecka!

Av Aamor & Tina - 17 juni 2018 19:36

Det har inte varit riktigt lika varmt denna vecka som de tidigare men det har ändå varit fint väder.

Vi har inte gjort så många knop ändå men på kvällarna har vi träffat på lite olika hundkompisar. Vissa kvällar så många som 8 st på samma runda. Det är kul, vissa roligare än andra. Affi har lite svårt för några av dom men hon bara backar undan då, nån skäller hon på och då blir matte inte så glad.

Igår satt vi ute på mattemors trädäck på eftermiddagen. Riktigt skönt under parasollen och så luftade det lite.

Tyvärr fick matte syn på några tovor på mina ben och klippte bort dom, skönt i och för sig men sen ville jag inte ligga kvar.

Igår på kvällen var det fest? Vi fick stanna hos mattemor så vi vet inte om det var kul eller inte!
Verkade så på matte när hon hämtade oss på natten för hon sjöng och så hade hon nog lite ojämna skor, hihi!
Det var gårdsfest på vårt område och matte gick dit med två grannar i trappan bredvid och de drack vin. Vin är inte bra sa matte idag för benen blir så svårstyrda även om huvudet är okej.
Det ösregnade när vi gick hem på natten så vi var så blöta men vi valde att ligga och torka i mattes säng. Jag en liten stund bara medan syrran låg kloss intill matte hela natten.

Vi vilade en stund i eftermiddag när vi var hos mattemor och då valde vi att ligga så nära matte vi kunde för hon var ifrån oss igår.

Ser bara huvudet på syrran för hon var sist på plats och man väljer givetvis den bästa platsen när man kommer först till matte.

I tisdags var matte och tände ett ljus till/hos mattefar för då var det ett halvår sen han lämnade oss.

Ha det bra!

Av Aamor & Tina - 10 juni 2018 18:56

Värmen fortsätter och allt grönt gräs är halmfärgat. Nästan allt i alla fall.
Idag har det inte varit lika varmt för det har varit lite mer heltäckande moln men det har varit kvavt så vi får kanske åska.

Så lurad jag och syrran kände oss i torsdags!
Är ledig en dag bara och sen upp tidigt nästa igen, kan de inte bestämma sig för ledighet varar 2 dagar i min värld och gärna mer!
Nu överlevde vi ju även detta men det var knappt, hihi!

Ett äldre par som flyttat in i huset bredvid vårt är väldigt avundsjuk på matte! Det är för hon har två underbara Shih Tzu sa damen. De hade själv haft en tik innan och skulle vilja ha en till men anser sig för gamla så vi ställer upp om de ville kela lite och få lite Shih Tzu-kärlek!

Mycket hundar vi träffar när vi är ute men det är kul för det mesta men vissa får höra att de inte är välkomna här men då blir matte lite småirriterad och gnatar på oss.

Jag har fått ett nytt namn eller ett tillägg utöver Aamor. Jag heter nu Aamor Henrik för en av killarna som hjälper mattemor tyckte att jag skulle ha två namn så han döpte mig efter sig själv, hihi!

Syrran och jag ikväll innan vi gick in till oss. Skönt att slappa lite utomhus. Jag kollade efter katter och syrran satt och tittade på några skator till matte kallade på henne.

Ha det bra!

Av Aamor & Tina - 3 juni 2018 20:31

Det är så varmt ute att jag knappt orkar röra på mig även om jag måste!
Går i skuggan om jag är ute och inne håller jag mig på svala platser.
Fördelen att det är varmt är att fästingarna håller sig borta.

Igår blev jag badad och matte lät bli att torka mig helt så jag var sval och det kändes jätteskönt.
Syrran ska bada snart men matte orkade inte mer igår och idag.

I tisdags var matte bjuden till mattemors grannar. Det bjöd på god mat och trevligt sällskap. De är från Afghanistan från början och har två små barn, en pojke på 6 och en flicka på 4. Vi brukar prata med barnen.

Träffade på kompisar när vi gick hem idag.

Affi och Arktis, syrran håller avståndet ifall Kylie kommer för hon gillar inte honom, hon är inte så förtjust i valpar.

Jag och Kylie, jag gillar valpar och annat smått.

I morgon är det jobbedag igen och klockan ringer lite tidigare än vad syrran började snacka nu i helgen! Matte sa att vi hade sovmorgon och att hon inte ville bli väckt för tidigt men 06.30 började syrran prata för hon ville bli kliad på magen! Hopplösa tös!
På onsdag är vi lediga igen säger matte och en ledig dag mitt i veckan är aldrig fel.

Ha det bra!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards