Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under juni 2011

Av Aamor & Tina - 30 juni 2011 18:40

Innan jag och matte gick iväg i morse ville hon sätta om  min tofs för den hängde ner i mina ögon, kan väl säga att jag inte ville ställa upp på kamning så tidigt men tofsen blev ändå omsatt, suck!

Fläktade så skönt i mitt hår när vi gick iväg men sen satte jag mig för att göra en 2:a och då klibbade det ihopa lite, ojdå,  känns inget skönt att gå då men som tur var det inte så långt kvar till matteföräldrarna.

Fick duschat bakdelen och sen gick det bra igen.

Har inte ätit nått konstigt så det är väl värmen som har gjort det men jag är inte bekymrad över det för matte fixar till mig.

Matteföräldrarna sa att jag var så mjuk och luktade så gott, blir ju liksom lite stolt då och Affi nosade igenom hela mig för att se att jag verkligen var hennes bror.


Soligt hela dagen men nu i kväll vid 16.30 rullade mörka heltäckande moln in och det blev genast kyligt, vi får se om det blir nått regn.

Matte passar på att lufta lite.

Inga planer för kvällen mer än att vila lite och senare gå ut en runda och tydligen upp på trimbordet för att göra vid det sista som matte inte gjorde igår, överlever väl det även denna gången.

 

Av Aamor & Tina - 29 juni 2011 19:58

Jag ville inte gå iväg i morse men när matte öppnade ytterdörren tyckte jag att det var bäst att komma trots allt, vill ju inte vara själv hela dagen.

Tur var det för Peggy kom och önskade mig godmorgon!


Varit ute mest hela dagen för det har varit varmt och skönt, nästan för varmt men jag ska inte klaga.

Eftersom vi inte ville gå ut på middagsrundan tänkte mattefar att han skulle släppa ut oss en och en i hela trädgården så vi kunde göra våra behov, vi bara busar om vi bägge är där.

Jag märkte inte det för jag låg inne men mattefar började med Affi och hon följde med men så vände hon sig om för att se var jag var men när hon inte såg mig skulle hon inte gå heller utan vände och hoppade på grinden så hon kunde hämta mig.

 När hon märkte att hon inte kom in igen började hon skälla och kalla på mig, jag hörde henne och kom som ett skott och då blev hon nöjd.

Hon är rätt så gullig min syrra!


Matte kom lite senare för hon hade shoppat lite och hämtat saker på postutlämningen men det gjorde inte så mycket.

När vi kom hem så åt jag mat och sen började matte greja med mitt badkar och mina flaskor så jag flydde under sängen.

Då inget mer hände kom jag fram och när matte sa "nu ska Aamor bada" försökte jag gömma mig i skohyllan men fick inte plats så jag blev badad.

Ville inte men enligt matte var jag i stort behov!

  

Schamponerad och blöt, suck men det var rätt så svalkande trots allt.

Efter fick jag springa runt lite och sen hamnade jag på trimbordet och det tog en evighet tyckte jag men matte sa att jag inte "plågades" så länge!

Slutresultatet!

  

Inte helt torr men det gör inget för jag torkar snabbt i värmen.

Just nu ligger jag i mattes säng och gosar och förhoppningsvis kan jag blöta ner nån liten plätt, hihi!



Av Aamor & Tina - 28 juni 2011 19:27

Soligt och varmt redan strax innan 7 när vi gav oss iväg, till och med så matte struntade i sin munkjacka och hon sa att hon inte frös när hon cyklade iväg sen.


Jag har mest sovit hela dagen eftersom det varit så varmt, har bara varit ute och vänt för det har varit svalare inne men jag måste ju hålla koll på matteföräldrarna så det var därför jag gick ut.


När sen matte kom så gav vi oss iväg och mattefar och Affi hängde med, vi tog bilen och vi tyckte att det var så spännande.

När vi stannade på ett ställe jag känner igen fick jag bråttom, vi var på väg till MIN affär.

Det var dags med kloklippning men det gör inget för det är kul att komma dit ändå för de är så snälla på Morrhoppan.

När jag var klar så bjöd kloklipperskan på godis men det kunde hon behålla själv för jag ville inte ha nått.

När det var Affis tur så tog mattefar mig och vi gick ut och satte precis utanför så jag såg matte hela tiden men kunde inte komma fram till henne.

Då kom jag på den geniala idéen att om jag låtsas vilja ha godiset på golvet så kanske mattefar släppte efter och det gjorde han också men godiset struntade jag i utan sprang fram till matte och satte mig nära henne, lurad!

När vi var klara sa matte att jag fick välja nått ur affären jag ville ha och jag gick runt och kollade men fastnade för denna!

  

En jättestor tjurmuskel! Tror jag klarar mig i sommar och lite till!


Hemma hamnade jag på trimbordet och blev friserad och sen har jag ätit min mat och nu tänker jag vila lite till.

Mötte Ollie utanför och han var riktigt kelsjuk idag!


Av Aamor & Tina - 27 juni 2011 18:59

Varmt redan i morse när vi gav oss iväg så det gick väldigt sakta men så är det ju måndag också och då får man väl vara lite slö.

Syrran och jag har varit ute i vår hage i stort sett hela dagen och när solen kom dit vi var satte mattefar upp två parasoller till oss så vi kunde få lite skugga även ute på gräset. Visst är han gullig!


Vi har varit så slöa hela dagen men det är nog värmen som gör sitt.

När mattefar kom med våra koppel vid 13-tiden stack vi och gömde oss för ville han gå ut och gå kunde han minsann göra det själva för vi ville inte.

Visst vi är ute i trädgården men vi gör väldigt sällan nån 1:a eller 2:a där men när det är så varmt så gör vi det för att slippa gå ut.


Matte hade kompat ut en timme tidigare men så hade hon cyklat och handlat så hon kom nästan i vanlig tid ändå, kanske 20 minuter innan.

Först var jag framme för att hälsa henne välkommen hem och jag släpper ogärna Affi nära henne då men då tar Affi tag i det själv med att dra bort mig och när jag är tillräckligt långt bort släpper hon snabbt och springer före till MIN matte! Jag var först i alla fall!


Hemma satt vi i skuggan och kollade in om katterna var ute men de syntes inte.

Istället kom några av mina små tvåbenta vänner och hälsade på mig.

Några stora tvåbenta snackade med matte och den ena visade matte kort från hennes dotters bröllop som var på Midsommarafton.

Som tur var det svalt inne hos oss eller mindre varmt kanske jag får säga, golven är sköna i alla fall.


Nu ska jag vila lite till för matte sa att kanske katterna kommer ut när det svalnar av lite i kväll!

 

Av Aamor & Tina - 26 juni 2011 17:42

Sov ända till klockan 9 i morse, man blir ju rent för slö när man är ledig, hihi, nä jag ska inte klaga och jag tror inte matte heller gör det.

Eftersom det var soligt och fint så tog vi en sväng om syrran så jag kunde få springa i trädgården lite och det gillade Affi också.

Matte har tidigare köpt en barnpool så vi skulle kunna svalka av oss och den fick vi prova idag.

Nu visade det sig att den var för hög i kanterna så vi kunde inte själv hoppa i den men matte löste det med att bara lite vatten i och sen vek hon ner ena kanten så vi kunde gå i.

Det var lite läskigt i början men efter ett tag använde jag den som fotbad, alltid något. Syrran tycke att den var utmärkt som vattenskål.

Matte var inte riktigt nöjd med den så hon ska leta efter nått annat senare.


Det har varit soligt väder men även stora moln har rullat in då och då och vissa av dom var rätt så mörka men inget regn än så länge och troligen kommer inget heller.

Har suttit ute och kollat om mina kattvänner var ute men inga syntes till så jag gick in istället och åt min mat, får kolla senare.


Nu är snart denna ledigheten slut men om två veckor så har matte semester, 10 arbetsdagar kvar, vi längtar.

Nu ska jag sova en stund så jag orkar gå ut senare.

 


Av Aamor & Tina - 25 juni 2011 19:24

Var en sväng hos Affi men det blev inget kul av det för vi bara sov och sov, tar på att vara på fest.

När jag kom hem var både Ollie och Peggy ute men de hann bara med en snabb hälsning sen sprang de vidare.


Matte fick för sig att städa ur kistan där hon haft alla sina videoband för hon har ingen video längre och många av filmerna vill hon ändå inte se igen så de ska kastas.

Det var jättetrist att sitta och titta på henne när hon sorterade så jag tyckte att det var bättre att vi gick ut. Nu blev det inte riktigt som jag ville för jag fick allt vänta tills hon var klar.


Nu ska vi slappa resten av kvällen men en gång till ska jag ut innan jag somnar för natten.

Av Aamor & Tina - 25 juni 2011 08:51

Då var midsommarafton avklarad och vi överlevde, hihi!

Nä ett litet skämt för det var väldigt lugnt nästan hela tiden.

Vi var hos mattes farbror och faster och mattes kusin och man var där och matteföräldrarna och så klart Affi.

Strax innan 17 sa jag till matte att jag var hungrig så då fick jag mat och hann precis äta innan kusinen och maken kom, hade de kommit innan hade jag inte haft tid att äta just då.

De tvåbenta åt och åt och inte var det nått gott heller, lite konstiga är de allt, det enda som gick att äta och faktiskt var gott var grädden som de hade till jordgubbarna. Fast de fyrbenta gillade maten.

Affi och jag hade fått en egen hage som vi kunde springa ut i, den hade mattes farbror satt upp till bara oss - Tack!


Den stunden det inte var lugnt var när de spelade Nummerkubb. Jag tyckte att matte var för långt borta och satt och gnällde och hoppade mot staketet.

Hon var säkert hela två meter bort, kan ni förstå hur långt det var och sen med ett staket mellan, suck!

  

Bara titta som jag våndas, Affi var hur lugn som helst men hon hade ju matteföräldrarna på rätt sida staketet för de var inte med.

  

Här står jag upp och säger till matte "ta upp mig" och det gjorde hon. jag fick faktiskt sitta i hennes famn ett par gånger när de andra kastade men sen blev jag lugnare för jag kom på att hon inte gick iväg och jag såg henne hela tiden.


När alla sen kommit in på altanen igen, inglasad så där var varmt och gott så somnade vi två hundar.

När matte sen kom och sa att vi skulle hem hade jag lagt mig i soffan i rummet intill och sov så gott men jag ville så klart följa med matte hem ändå.

Somna dierkt i bilen och sen la jag mig bums när vi kom hem.

Tror det blir en sovdag idag för mig i alla fall.

Av Aamor & Tina - 24 juni 2011 10:06

Sov ända till strax innan 9 men matte hade varit vaken sen innan men låg kvar i sängen och slumrade lite.

Jag har varit ute på dagens första runda, blev en kortis för det började stänka lite, hoppas det inte blir mer av det.

Jag såg en hund men det var en hel gräsmatta mellan oss så vi kunde inte hälsa men vi stod och tittade på varandra en stund och sen gick vi vidare.

Hörde min kompis Rex, han såg nog mig från sin balkong för han skällde men det gillar inte jag så jag ville gå vidare.


Matte har informerat mig om att det snart är dags att kammas, borstas och få en nyuppsatt tofs så jag ligger just nu under bordet och säger vad matte ska skriva, tänker inte komma fram den närmsta tiden om hon tror det så hon får väl krypa, hihi.


Hoppas alla vänner och alla andra får en Glad Midsommar och var nu förståndiga!

 

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards