Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under februari 2012

Av Aamor & Tina - 29 februari 2012 17:04

Åh, vad ljuvligt det var i gårkväll när jag var ute sista rundan för Peggy kom springande och ville kela jättemycket med både mig och matte!

Tyckte att matte var lite dryg som hela tiden sa till mig att jag skulle pinka, vem tusan har tid att göra det när man kelar med en katt!!!

Till sist fick jag gjort vad jag skulle och sen kelade vi ett litet tag igen!


I morse hoppade Ollie ut ur buskarna och ville kela men matte sa att vi hade bråttom för vi var sena!

Struntar väl jag i när en katt vill kela med mig! Matte tog mig till sist under armen och bar mig en bit för Ollir följer aldrig med mer än till hörnan runt vårt hus.


Sovit på förmiddagen och senare när jag och Affi var på bordet ville hon helt plötsligt brottas så jag åkte på en halvnelson eller vad de nu heter!

Mer fart i mig när matte kom för då blir jag tuffare för jag kan gömma mig bakom matte efter att jag kivat med Affi!

Hemma var det dags med ännu mer kattkel för även nu var Ollie ute och han var kelig, mest med matte men jag fick några kel och sen låg jag och tittade på honom!

Just nu håller jag på och äter, matte sa att jag fick inte nått godis förrän jag gjort det och godis vill jag absolut ha!


Livet är härligt eller hur?

Gammal bild! 


Av Aamor & Tina - 28 februari 2012 17:42

I morse hälsade jag på en stor svart tik som jag skällt ut innan.

Hon ville nog verkligen hälsa på mig idag för hon la sig ner och då sa jag inget utan vi hälsade men när hon ville leka och jag såg de stora tassarna komma flygande flydde jag! Tror att hon var en korsning mellan Rottweiler och Labrador, kanske!

Vi gick förbi syrrans hus för jag hade en 2:a på gång men när matte sen ville vända satte jag mig ner och tänkte inte gå tillbaka men jag fick följa med ändå för matte övertalade mig, hihi!


Det jag gjort mest av idag är sovit, det är gott att sova och min sömn är det inget fel på mer än kanske för mycket men jag säger att hade matte lämnat mig själv hemma så hade jag ju sovit hela dagen!

När matte sen kom drog vi igång ett väldans bus jag och syrran, extra kul då!


Fick åka bil, även Affi och mattefar följde med och när vi stannade fick jag väldigt bråttom för vi skulle till min affär!

Där blev det klippetiklipp på våra klor och fnysningar åt det kloklipparen bjöd på men matte köpte ett godis, en leksak och balsam till mig. Balsamet hade jag kunnat klara mig utan säger jag men det tycker inte matte så det blev det ändå!


Nu har vi kommit hem och jag har ätit och just nu är jag i full gång med att sätta matte i arbete! Det ska serveras godis, en bit av varje sort säger jag men matte säger en bit och sen slut, snålis, jag ska upp i sängen och när matte satt sig så ska jag ner, vatten från min sprayflaska istället för det nya i vattenskålen, mest så matte inte softar till sig för mycket, hihi!


Bild från innan denna månad!

Matte ska tofsa om mig sen för nu när jag är så nybadad är den så mjuk och faller bara fram och det stör mig enligt henne! 



Av Aamor & Tina - 27 februari 2012 18:47

Igår kväll blev matte lite gnällig för jag ville ut 20.40 och då gjorde jag min 1.a och sen ville jag in igen, hade inte gjort nån 2:a innan på dagen men så blir det ibland men......

Matte satte sig ner och tittade på Wallander och mitt i den första delen, den innan nyheterna, ville jag ut och det var akut.

Matte reste sig självklart och vi gick ut men jag pinkade ett par gånger och sen ville jag in igen och då började matte bli gnällig!

Hon sa till mig att var det nu så akut så går vi tills 2:an kommer fram, vi gick rätt långt innan den ville ut så matte gnällde på mig attså akut var det ju inte så du kunde väntat till den långa pausen!

Kunde jag kanske gjort men jag ville ut just då, hihi!


Måndag igen, tro inte att jag fick åka bil till syrran, nänä för matte tog deras bil, snuvad på en biltur alltså!

Har valt att sova den mesta tiden av dagen förutom när vi var ute med mattefar.

Var även vaken när mattefars bror och fru kom på besök, de gillar vi!


Blev förvånad när matte kom för precis innan gav sig gästerna iväg och mattefar gick ut så när dörren öppnades och matte kom in så tappade vi hakorna, hihi, trodde ju att det skulle vara mattefar!

Snabbt fick jag fatt i ett pipben och sen dansade vi på bakbenen för matte och även en massa pussar delades ut!


Det var kallt i morse, -6 grader och nu på eftermiddagen snöade det en del men inget ligger kvar, kanske lite på skuggiga ställen!

Matte la upp mat till mig men jag valde att lägga mig i min säng istället för jag behöver en massa vila efter gårdagens bad, hihi!


En bild från igår när jag sprang och det nytvättade håret flyger!

 

Av Aamor & Tina - 26 februari 2012 16:04

Våren är här trots att det var -2,5 i natt, blommorna börjar titta fram och fåglarna sjunger så fint! Solen skiner från en klarblå himmel och det är jätteskönt ute!


Vi vaknade redan klockan 07 men vi somnade om igen efter att matte varit uppe en sväng och sen vaknade vi inte förrän strax innan 9.

Vi gick en ganska lång runda och när vi kom hem så kollade om några katter var vakna och det var dom, Fräsis och Ollie var ute men bara Ollie kom fram!

Efter ett tag kom även Smokie ut men då stack Ollie iväg, han la sig i buskarna och spanade på annat!

    

Från vår runda!

 

Ollie, tror han kollar in några fåglar!

Inne igen började matte blanda till i mina flaskor och sen bar hon in mitt badkar i badrummet, jag dök in under sängen!

Matte gick in i vardagsrummet och satte på en DVD film och då kom jag fram efter ett tag men när hon gjorde en paus och reste sig var jag snabbt uppe och sprang in under sängen igen, hihi!

Matte bara hämtade nått i köket så jag kom fram igen.


Nu kom jag inte undan utan när filmen var slut så tog hon mig och jag tyckte att det var lika bra att få det överstökat!

Enligt matte var jag i stort behov av bad för vattnet som rann av var rätt mörkgrått och det var skönt när allt var klart!

Jag ville gå ut när vi var klara och matte gick med på en kort runda och vi gick i solen så jag inte skulle frysa för jag var inte helt genom torr!

Resultatet efter bad!


Nu ska matte och jag snart titta på slutet på filmen, jag kommer nog att sova men först ska matte lyssna klart på slutet av boken hon haft i öronen nästan hela dagen.

   


Av Aamor & Tina - 25 februari 2012 18:39

Vaknade tidigt idag, först 03.26 då jag blev av med matte för hon låg längst inne i sängen så jag såg henne inte men jag fick låna hennes hand så då somnade jag igen, sen kl 07 och då vaknade matte också utan min påverkan och sen gick vi upp en halvtimme senare.

Efter mattes morgongrej så gick vi ut en sväng, det blev en ganska lång runda och sen vilade jag lite när vi kom hem men matte satte igång en ljudbok i hörlurarna och sen drog hon igång dammsugaren, det tog väldigt lång tid idag så efter ett tag fick jag gå och kolla in henne. Det värsta var att hon hängde ut mitt fårskinn på balkongen efter att hon skakat det, tänk om det skulle stanna där!

Som tur var kom det in på rätt plats när hon var klar.


Vid 11 gick vi bort till syrran för hon skulle bada idag, skulle gjort det för några helger sen men matte tyckte att det var för kallt, jag behöver också och åker troligen på det i morgon - hoppas det blir många minus i morgon, hihi!

Vi tog bilen med oss hem, skulle gjort det igår men matte skulle ett ärende idag så hon tyckte inte det var lönt!


Som det blåst idag, började redan igår men det gillar jag inte, matte säger att det torkar upp marken men pälsen flyger åt alla håll och det känns obehagligt!

Nu har vi gått en lång runda och det blåste inte så mycket nu, tack och lov. Jag mötte först Herr Nilsson, en blandras men han liknar mest mig för det är han till 1/4 och sen när vi kom hem så var Smokie på besök hos sin mattes kusin så vi hälsade ett tag och busade vi lite.

Nu ska jag vila mina ben!

 

Jag och Smokie i somras!

På tal om sommar så börjar krokus och snödroppar titta fram här hos oss, våren är här, hihi! 

Av Aamor & Tina - 24 februari 2012 17:21

Igår när vi gick ut på kvällsrundan som blev lite tidigare, redan vid 19, så frågade matte mig om vi skulle gå bort till hennes kollega och man och det var jag med på men matte skulle inte gå dit de bodde utan drog iväg mig på fel håll!

Jag satte mig ner och tvärvägrade men efter ett tag så hängde jag med motvilligt, matte kan ju inte säga en sak och göra nått annat!

Vi ringde på dörren och......mannen öppnade, konstigt för vi var ju fel men till och med kollegan var där så tydligen var vi rätt!

Matte sa att de flyttat så det var därför vi var fel men rätt ändå.

Jag var ju tvungen att kolla in överallt, under sängarna, under och bakom soffan, uppe i soffan och till och med ute på balkongen, hihi!

Efter lite fika och koll så gick vi ner i deras alteljé för där fanns böcker matte skulle kolla på, det blev två kassar!


Det kändes tungt att vakna i  morse men det gick bra ändå.

När vi gick iväg så stannade jag nog varannan meter i hopp om att matte skulle säga att vi inte behövde gå iväg idag men det enda hon sa var kom nu och att det var sista dagen denna vecka, suck!


Jag har nog sovit mest hela dagen men när matte kom så fick Affi och jag gå ut och busa i trädgården, attans vad vi sprang! Affi lurade mig flera gånger när jag trodde att jag jagat in henne i ett hörn, hon fintade hit och dit och sen stack hon bara förbi mig!

 

Gammal busbild, här har jag fått syrran på fall, hihi!


Vi gick en långrunda när vi gick hem och när vi satte oss utanför vår port kom min kattvän Igor och kelade ett tag.

Jag har ätit min mat, fått mitt godis, rent för lite som vanligt, varit uppe i mattes säng och bäddat och nu ska jag hålla fredag! 

Ha en trvlig helg!


Av Aamor & Tina - 23 februari 2012 17:17

Jag lurade matte igår! Först behövde jag gå ut och gjorde min 1:a och sen ville jag in för det var både regnigt och blåsigt, efter en halvtimme sa jag till matte att jag behövde ut igen för en 2:a stod på tur nu, hihi!

Vädret hade inte blivit bättre än det var innan men jag hade bara tänkt sitta och kolla om katterna var ute men det kunde jag glömma sa matte!

Jag fick så snällt följa med henne trots att jag inte ville men till slut kom den där 2:an jag sagt till matte om men jisses så blöt jag blev under rundan!

Bästa torkstället intogs och där stannade jag tills matte också gick och la sig och när hon släckte lampan ville jag ner!


Det var fortsatt blåsigt i morse men det regnade i alla fall inte, alltid nått.

Dagen hos syrran har varit lugn för jag har sovit hela förmiddagen och sen rastade vi mattefar och efter lite bus så somnade jag igen, gott att sova!


Matte kom i rätt tid, alltså direkt efter jobb och det gillar jag bäst. Jag skyndade mig att ta en frolic men matte fick inte den utan hon fick en frolic-puss och sen åt jag den!

Vi gick hem och jag kollade efter mina kattvänner men inga var ute så vi gick också in.

Försökte få matte att ge mig godis istället för mat men hon tyckte inte att den idéen var bra så jag åt maten istället!

Nu ska jag vila en stund för att senare se till att matte har att göra, tror jag väntar med att sätta henne i arbete till hon vill se nått på TV, hihi!

 

Gammal bild! 

Av Aamor & Tina - 22 februari 2012 19:02

Jag har sovit så gott i natt, innan jag somnade var jag uppe och busade och bäddade lite hos matte i sängen.

Det blev den längre rundan även i morse för jag ville gå det hållet men matte säger att jag får inte stanna varannan meter för att kolla runt noga om nån intressant kommer eller kanske kommer, hon är så känslig ibland, hihi!

Var hungrig när jag kom till syrran men det var nog för jag åt ingen mat igår, åt upp den halva portionen som syrran inte velat ha.

Sovit hela förmiddagen men sen har vi varit ute på trädäcket och busat.


Matte shoppade lite innan hon hämtade mig och då hade jag ätit igen, var hungrig!

Jag lämnade 6 torrfoder kulor kvar från morgonen och de tog jag och när mattemor såg det fixade hon fram mer mat till mig som jag åt upp.

 

Gammal bild! 

När matte och jag gick hem så började det regna och just nu verkar det som det har fortsatt, tur jag inte ska ut på ett tag än.


Nu har mer än halv arbetsvecka gått och det gillar jag för snart är det helg igen och vi kan få lite sovmorgon, alltså utan att behöva gå ut vid 07 som jag gör på vardagarna.


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards