Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under oktober 2019

Av Aamor & Tina - 24 oktober 2019 13:47

Det har varit sååååååå synd om mig nu i över en vecka. Jag har haft en sån hemsk hosta.
Kom efter vaccineringen för först verkade jag lite förkyld men sen kom hostan.
Nästan hela dagen och natten i 4 dagar och sen blev det lite mer sällan. Låg jag still så var det lugnt men när jag rörde mig hostade jag.
Matte ringde veterinären och han sa att jag hade troligen fått lite av kennelhosta från just vaccineringen och att vi skulle hålla kontakten.
Nu är det betydligt bättre, hostar till då och då men inte som innan.
Syrran som blir rädd när jag hostar så har varit bekymrad för sin lillebror samtidigt som hon varit rädd och velat vara närma matte.
Jag har varit hyfsat pigg annars och jag har ätit mat så jag har inte varit dålig-dålig.
Nu vill vi bara att sen ska försvinna helt så vi kan får sova nån hel natt.

Matte har semester i två dagar och vi njuter. Gick en lång runda på förmiddagen och sen hjälpte vi matte att rensa duschens avlopp, vi satt utanför och tittade, hihi!
Vi ska även supporta henne om ett tag när hon ska hänga upp tvätten, hihi!

Bild från idag när syrran vill gå in men jag ville vara ute längre. Matte lovade att vi skulle gå ut igen så jag hängde med in när matte sa att det var dags.

Ha det bra!

Av Aamor & Tina - 13 oktober 2019 19:20

Det märks verkligen att hösten är här nu. Regn och åter regn!
Vi har klarat oss de flesta gångerna från att bli blöta men marken är ju blöt så vi blir våta underifrån.
Just nu sitter/ligger vi ute på balkongen och regnet forsar ner.

Vi var och blev vaccinerade i onsdags och jag har nog känt av det för jag har varit vaken och snackat med matte 2 nätter i rad. Inte första natten men de två andra.
Jag sov natten till idag men då var matte vaken för hon hostade.

I fredags var vi borta. Vi var inne hos grannen och åt pizza, inte vi men vi var med. Grannen ovanför var också med. Det var kul.

Matte fyllde år för två veckor sen och beställde en Storytel reader så nu läser hon på den också. Hon har läst på sin padda innan men denna nya är behagligare för ögonen säger hon. Hon fick den av mattemor.

Jag vill ha vatten matte!

Gott! Syrran håller ett vakande öga på mig så jag sätter i halsen eller vad hon nu tror ska hända, hihi!
Hon gick sen och la sig igen.

Somnade själv också, hihi!
Sövande att lyssna på regnet och ha matte nära och allt är lugnt och skönt.

Ha det bra!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards