Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under januari 2021

Av Aamor & Tina - 30 januari 2021 18:14

Matte lånar min blogg denna gången.

Mitt hjärta har brustit under en längre tid men nu brast det helt men samtidigt blev det ett annat lugn.
Mor har slått följe med änglarna står det på hennes dödsannons.

Hon slipper lida och ha ont, inget liv att bara ligga utan att få kontakt med henne. Hon hörde säkert men ingen reaktion när jag pratade eller rörde vid henne. Inte ens när personalen på boendet vände på henne eller gjorde annat.
Lugn även för jag behöver inte få hjärtat i halsgropen varje gång det ringde, tanken kom vad har hänt.
Nu har det hänt och ja.......
Nu lever mor kvar i mitt minne och hjärta som den fantastiska kvinna och mor hon var.

Mor har varit dålig en längre tid med diverse krämpor och sen det som till slut tog henne var troligen normaltryckshydrocefalus som de inte gjorde något åt eftersom mor inte kunde gå längre.
Är personen gående shuntar dom för då ser man resultatet men de glömmer bort att det påverkar det kognitiva och när huvudet slutar fungera så är det illa.

Min mor har nu återförenats med far som fick vänta själv på henne i 3 år. Jag sa antingen säger han till henne välkommen jag har saknat dig eller va, kommer du redan?
Lite på skämt men troligen är det båda uttrycken han skulle säga.

Mor somnade in lugnt den 22 januari och jag och hundarna satt hos henne. Affi sa adjö till henne efter hon hade somnat in men Aamor blev tvärilsk när jag skulle lyfta upp honom.
Han förstod nog att vår mor nu var borta.
Tack till hennes underbara personal på boendet.

Mor var en fantastisk mor som välkomna alla, alltid en varm hand och hjärta till alla mina och egna vänner.
När jag gick på gymnasiet och kom hem satt ofta några av mina vänner redan i köket och drack kaffe, åt havrekakor och snackade med mor. Alla var välkomna hos oss.

Från mor har jag troligen fått kärleken till att läsa för hon läste mycket förr. Omtanke om andra och att alla människor har nått gott i sig även om man ibland får leta lite längre hos vissa.
Mitt arbete med människor kommer också från mor som hade typ samma yrke.
Ekonomiska biten även den har jag ärvt efter mor. Far hade gladeligen gett bort allt han ägde och hade om någon annan behövde det bättre men mor var mer ekonomisk, inte snål alls men mer eftertänksam.
Jisses det är otroligt mycket mor lärt mig som jag inte kommer på nu.
Tyvärr saknade mor ett viss go, tog något emot eller gjorde för ont gav hon upp när det gällde henne själv men vi är alla olika. Vill tro att hade hon bitit ihop och kämpat på innan så kanske vi inte hade behövt hamna här redan i livet. Mor hann bli 77 år.

Mor, du är saknad som du en gång var. Rolig, omtänksam, alltid tid med mig, full i fan, en famn till tröst eller glädje, fantastisk matlagerska mm mm mm.
Jag är dig evigt tacksam att jag fick dig som mor, kunde inte haft någon bättre!

Ett stående skämt från när jag var liten var när jag var i den åldern och frågade var jag kom ifrån.
Mor svarade då att jag fanns i den enda burken som var kvar på EPA, alla de andra var redan sålda.
Jag är deras biologiska dotter men de slapp ta diskussionen om blommor och bin ett tag.

Älskar dig mor!!!!!

Av Aamor & Tina - 5 januari 2021 17:46

Oj oj oj, redan nytt år så Gott Nytt År på er alla!
Vilket konstigt år det var det där 2020.
Virus som härjade och härjar än, mer hemma, inget emot det från vår sida men känns märkligt när vi de senaste åren varit så mycket hos mattemor och inte nu längre.
Mattemor flyttade och vi kan inte träffa henne så ofta på grund av viruset.
Inte kunna hälsa på andra människor, jo ute men inte inne hos dom och ingen som hälsar på oss inne heller. Jo i somras var mattes kompis hos oss.
Mycket märkligt år på många sätt.
Nu hoppas vi att 2021 blir ett jättebra år för alla, hoppas hoppas!

Vi firade nyår med lugn. Var ute och gick, matte lagade mat och la pussel och läste bok.
Jag tyckte att vi skulle lägga oss 21.30 för då kom jag in från balkongen och kände att nattkudden kallade på mig, hihi!
Matte sa att det var i tidigaste laget men hon tog sin bok och la sig i sängen och sen vid 12-slaget gick hon upp och kollade på fyrverkeriet. Vi struntade i det och sov vidare.
De sköt rätt så mycket, inte så nära oss men matte såg en hel del på himlen ändå.

Vi har varit lediga sen den 31 dec och matte börjar igen den 7:e, gott att ha henne hemma.
Blev en biltur igår, upp till apoteket för att köpa nån salva/kräm till mattemor, lämnade den hos henne och sen var matte inne i affären och handlade lite för att sen åka hem igen.

Lite husrensning nån av dagarna, matte tömt ett rum i källaren, bara en resväska kvar som är mattes.
Vi har passat på att promenixa lite nu när vi är hemma, inte så långt men flera korta. Nån lite längre har det blivit ändå.

Syrran åkte på kloklippning idag och fick godis efter och det ville jag också, ha godis alltså men då sa matte att då får vi klippa dina klor också.
I helsike heller sa jag och gömde mig under köksstolen. Kan berätta att det var ett uruselt ställe för matte flyttade bara på stolen och sen låg jag på rygg i hennes knä.
Lejonet kom fram i mig men det skrämde inte matte så....... ja klorna blev klippta och jag fick mitt godis. Tänk vad man ska behöva utstå, hihi!

Nu säger matte att vi bara är lediga i morgon också, låter hemskt tråkigt. Funderar på att ringa mattes chef men matte vägrar låsa upp sin telefon. Okej det blir en mjukstart med 2 jobbdagar och sen helg så vi överlever nog.

Lugnet före stormen (kloklipperiet alltså).

Ha det bra!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards